Olen pitkäaikaistyötön jonka työnantaja haluaa palkata, mutta...
Työnantaja siis haluaa palkata minut ja itse olen i. Osta hihkuen menossa töihin. Sitten vastaan tuli tämä...
http://yle.fi/uutiset/starttirahatilanne_on_tana_vuonna_ennatyksellisen_huono/8095778
Työnantaja haluaisi siis palkata palkkatuen kanssa minut mutta asun artikkelin kartan punaisella alueella. Kyllä hermostuttaa ja rasittaa tämä odotus.
Kommentit (13)
Olen ollut aikoinaan töissä työkkärissä juuri tuolla taustatehtävissä hääräilemässä määrärahojen korvamerkkaamisen kanssa. Starttiraha ja palkkatuki oli korvamerkitty erilleen, joten vaikka starttirahat olisivat lopussa, palkkatukirahat eivät välttämättä ole. Nykyinen tilanne voi olla erilainen, mutta tuosta jutusta päättelisin, että edelleen eri toimenpiteisiin on korvamerkitty erilliset rahat. Vai onko kyseessä aloittava yrittäjä?
Palkkatukirahat on pääsääntöisesti koko Suomessa jo käytetty tälle vuodelle.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:27"]
Palkkatukirahat on pääsääntöisesti koko Suomessa jo käytetty tälle vuodelle.
[/quote]
Tämä ei ole totta. Ainakin missä mä asun on jäljellä palkkatukirahoja koska sen myöntäminen on tiukentunut.
Toivottavasti ap saa paikan ja palkkatuen!
Starttiraha on ihan eri asia kuin palkkatukiraha.
Starttirahaa voi saada yrityksen perustava henkilö
Mä en ole muistanu edes hakemuksiin laittaa, että olen oikeutettu palkkatukeen. Jos siitä mainitsee, niin olisiko helpompi saada töitä? Vai onko ne erikseen ne palkkatuelliset työt? Pitää täältä kysyä, kun työkkäristä ei ole mihinkään... Kaverilta kuulin tuonkin, että hakemuksessa kannattaa mainita oikeus palkkatukeen.
Itse olin eilen yhteydessä Kuopion työkkäriin. Palkkatukea en saa, koska en ole pitkäaikaistyötön. Eikä ole tietoa milloin tilanne mahdollisesti muuttuu.. Tuskin tämän vuoden puolella.
Hups mikä typo. Olen siis innosta hihkuen menossa töihin.
Tsemppiä odotukseen. Toivotaan positiivista päätöstä!!
Voinko tehdä asialle mitään jos työkkäri ei myönnä palkkatukea? Työpaikan ehtona oli että hakija on oikeutettu täyteen palkkatukeen ja olen siihen ehdottomasti oikeutettu. Mutta eihän sitä rahaa tyhjästä kassasta voida maksaa.
Hmm... Odotin vähintään "mee loinen töihin"-kommentteja.
Jos on niin innoissaan niin mitä sitä palkalla tekee. Työnilolla vaan töitä painaa.
Suuressa osassa maata palkkatukirahat on loppu tai lähes loppu. Käytössä vielä oleva raha on korvamerkitty 300 päivää työmarkkinatukea saaneille.
ei starttiraha ja palkkatuki liity toisiinsa