Kaveri suuttui
Kävimme lapseni kanssa hänen luona eilen kylässä, ja kun olimme tupakalla niin lapseni oli syöttänyt kaverin koiralle tuliaissuklaat. Kaveri sai raivarin, komenteli vihaisesti lastani ja käski meidän häipyä. Kaveri laittoi tänään viestiä että mun pitäis maksaa koiran päivystysmaksun eläinlääköriin!
Pitäskö maksaa? Vahinkoja sattuu, en minäkään suuti jos vahingossa annetaan laktoosi-intolerantikolle lapselle maitoa.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:20"]No tuskin koira nyt pienen levyn puolikkaaseen olisi kuollut. Meidänkin koira söi aina ruuan tähteet ja annettiin karkkiakin, eli 14 vuotiaaksi. Ap [/quote] Minkä kokoinen koira? Oliko tummaa vai maitosuklaata? Kaakaossa oleva teobromiini on se myrkky, vaaleassa suklaassa sitä on tietysti vähemmän. Jos koira on pieni, hyvin voi kuolla puolikkaaseen levyyn.
[/quote]
Ihan oikeasti? Miten ne koirat kuvittelevat selviävänsä tässä maailmassa jos eivät kestä edes suklaata? Kadut on täynnä paskaa ja kakkaa, miten ne siellä pärjää?
[/quote]
Koirat ovat hulluina kakkaan. Jos joskus tapaat jonkun jolla on koira ja kissa. Niin kysy kuinka usein hiekkalaatikko on tyhjä vaikka kissa siellä hetki sitten kävi asioillansa. ;)
[/quote]
Siksi nykyään on kannellinen vessa kissoilla... Pelotti paakkuuntuva mikrohiekka ja koira paskanhimonsa kanssa, oli aluksi koko ajan nenä kissanhiekassa :O
Eli hulluna ne on kaikkeen, ja voivat syödä epäterveellistäkin!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:40"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:34"]Koira ei saa pöydästä mitään, siksi en olisi antanut syöttää. Mutta nyt emme olleet vahtimassa ja kävi näin. Tai kuten joku ehdotti, entä jos koira itse vei suklaan lapsen kädestä? Ap
[/quote]
Et kai muutenkaan olisi antanut noin paljon suklaata pienehkölle koiralle? Varmasti sen tajuat, ettei se ole koiran ruokaa.
Joka tapauksessa, itsekin nyt sanot, että tätä ei olisi tapahtunut, jos olisit valvonut sitä lasta!
[/quote]
Tai jos kaveri olisi vahtinut koiraansa! Tai yhäkin, maininnut että hei tota ei muuten saa rekulle.antaa. Ap
Minun pieni koirani söi pentuna älyttömän määrän suklaarusinoita, kun jätin hetkeksi vahtimatta. Soitin eläinlääkäriin, joka sanoi että tuskin haittaa on ja pyysi seuraamaan. Jos kaverisi on noin idiootti, ettei osaa koiraansa vahtia ja lisäksi vielä vie eläinlääkäriin päivystykseen koiran, jolla ei ole minkäänlaisia oireita (?) ilman että on varaa siihen, onko tuollaisen kaverin menetys niin suuri murhe :D
Pyydä sinä sitten kaverilta ennalta korvauksia lapsen mahdollisesta tulevasta keuhkosyövästä, kun siellä vieraillessa saattaa vähän juuri kaverin aiheuttamaa tupakansavua päästä sisälle. Ei ole sinun vika, kun lapsen sinne veit vaan tämän kaverin, koska kyllä hänen olisi pitänyt tupakkaansa vahtia ja tietää, minkäsuuruinen prosentti sitä savua juuri hänen talonsa rakenteissa sisälle asti tulee. Terve.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:43"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:40"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:34"]Koira ei saa pöydästä mitään, siksi en olisi antanut syöttää. Mutta nyt emme olleet vahtimassa ja kävi näin. Tai kuten joku ehdotti, entä jos koira itse vei suklaan lapsen kädestä? Ap
[/quote]
Et kai muutenkaan olisi antanut noin paljon suklaata pienehkölle koiralle? Varmasti sen tajuat, ettei se ole koiran ruokaa.
Joka tapauksessa, itsekin nyt sanot, että tätä ei olisi tapahtunut, jos olisit valvonut sitä lasta!
[/quote]
Tai jos kaveri olisi vahtinut koiraansa! Tai yhäkin, maininnut että hei tota ei muuten saa rekulle.antaa. Ap
[/quote]
Menee jankutuksen puolelle nyt.
Koiraa ei tarvitse vahtia omassa kodissaan!
Ei siitä mitään tarvitse maksaa, kun koiran omistaja jättää koiran ulottuville suklaata.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:43"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:40"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:34"]Koira ei saa pöydästä mitään, siksi en olisi antanut syöttää. Mutta nyt emme olleet vahtimassa ja kävi näin. Tai kuten joku ehdotti, entä jos koira itse vei suklaan lapsen kädestä? Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Menee jankutuksen puolelle nyt.
Koiraa ei tarvitse vahtia omassa kodissaan!
[/quote]
Kyllä tarvitsee, varsinkin jos vieraita on. Kun luonani käy lapsivieraita tarkkailen koiraa koko ajan. Vaikka onkin kiltti koira, jonain päivänä saattaa silti esim. suuttua jostain ja minä osaan lukea koirani eleitä ja käskeä lapsen kauemmas, lapsi ei tätä ymmärrä. Vahtiessani koiraa olen myös siinä ilmoittamassa, että koiralle ei saa antaa suklaata ;)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:34"]Koira ei saa pöydästä mitään, siksi en olisi antanut syöttää. Mutta nyt emme olleet vahtimassa ja kävi näin. Tai kuten joku ehdotti, entä jos koira itse vei suklaan lapsen kädestä? Ap
[/quote]