Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui

Vierailija
23.06.2015 |

Kävimme lapseni kanssa hänen luona eilen kylässä, ja kun olimme tupakalla niin lapseni oli syöttänyt kaverin koiralle tuliaissuklaat. Kaveri sai raivarin, komenteli vihaisesti lastani ja käski meidän häipyä. Kaveri laittoi tänään viestiä että mun pitäis maksaa koiran päivystysmaksun eläinlääköriin!

Pitäskö maksaa? Vahinkoja sattuu, en minäkään suuti jos vahingossa annetaan laktoosi-intolerantikolle lapselle maitoa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:42"]Hmm... Kumma kun joku aika sitten oli lapsi syöttänyt purkkaa koiralle, koiran omistaja oli pikkumainen ja pitää pyytää lapselta anteeksi. Miksei nyt kukaan vaadi samaa?
[/quote]
Purkkaa syönyt koira oli äitipuolen koira, ja syöttäjä ex-vaimon pikku enkeli.

Vierailija
42/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:27"]Jos mä syöttäisin lapsellesi syanidia, niin et kai suuttuisi? [/quote] Tietenkin suuttuisin! Lapsi eitiennyt, enkä minäkään ettei suklaata muka saisi antaa.ihan ok oli koira kun kaveri hääti pois. A [/quote] No nyt tiedät joten miksi vielä kehtaat rutista eläinlääkärikuluista? [/quote] Se oli vahinko, miksei kaveri kertonut tai vienyt suklaata kaappiin piiloon? Ap

[/quote]

Jos hän on tottunut siihen että pöydälle uskaltaa jättää tavaraa koska koira on koulutettu, eikä muistanut juuri sillä siunaaman sekunnilla että se olisi ehkä kannattanut piilottaa. Tuo suklaajuttu on monelle koiranomistajalle niin itsestäänselvä asia että sitä ei aina muista että kaikki eivät sitä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nyt ihmeessä se eläinlääkäri lasku nähtäville ja sinuna maksaisin 1 3 osan jos kaveri ei ole puhunut että suklaa on myrkyllistä koiralle, kyllä hänen siitä kuuluisi mainita teille varsinkin jos jättää suklaat koiran ja lapsen silmien eteen ja koiralla anova katse kuola valuu suu pielistä... ei lapsi tajua ettei sitä saa antaa, antoiko kaverisi muita herkkuja pöydästä koiralle?

Vierailija
44/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään vastannut kysymykseen että mitä hän itse teki kun onnettomuus huomattiin

Vierailija
45/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:42"]

Hmm... Kumma kun joku aika sitten oli lapsi syöttänyt purkkaa koiralle, koiran omistaja oli pikkumainen ja pitää pyytää lapselta anteeksi. Miksei nyt kukaan vaadi samaa?

[/quote]

Naiset ovat tuuliviirejä ja mielipiteet ovat kiinni tähtien asennosta.

Vierailija
46/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:47"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:42"]Hmm... Kumma kun joku aika sitten oli lapsi syöttänyt purkkaa koiralle, koiran omistaja oli pikkumainen ja pitää pyytää lapselta anteeksi. Miksei nyt kukaan vaadi samaa?
[/quote]
Purkkaa syönyt koira oli äitipuolen koira, ja syöttäjä ex-vaimon pikku enkeli.
[/quote]

Ai niin joo, niinhän se meni. Silti kaksinaismoralismi kukkii tai sitten kaikki aina aloittajan vika!

Vierailija
47/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:39"]

Koiran omistaja tiesi, että suklaata on tuotu. Ja tiesi, että koira on valvomatta lapsen kanssa. Koiran omistajan tulee pitää huolta koirastaan. Itse olin noin kolmekymppinen, kun sain tietää, että koirille ei saa antaa suklaata. No. Älä maksa yhtään mitään. Älytön ajatuskin!

[/quote]

Oon vähän samoilla linjoilla. Kaveri on ensisijaisesti vastuussa koirastaan. Nyt hän jätti koiran ja pienen lapsen kahdestaan ilman valvontaa. Olis pistänyt ainakin ne suklaat pois lapsen ja koiran ulottuvilta. Lapsihan saattoi ottaa suklaan ja syödä sitä itse, koira sitten nappas levyn lapselta ja pisteli poskeensa. Eli voi olla ettei lapsi edes syöttänyt sitä koiralle. Koira saattoi varastaa sen ihan itse. Onko se sitten ap:n ja lapsen vika jos koira vie suklaat lapsen kädestä? 

Vierailija
48/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:52"]Ap ei ole vieläkään vastannut kysymykseen että mitä hän itse teki kun onnettomuus huomattiin
[/quote]

Ei siinä paljoa ehtinyt tekemään kun kaveri alkoi rääkymään lapselleni, lähdimme pois samoin tein. Lapsi järkyttyi kun hälle huudettiin, itki pitkään tapahtunutta.

Vierailija
49/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:52"]Ap ei ole vieläkään vastannut kysymykseen että mitä hän itse teki kun onnettomuus huomattiin [/quote] Ei siinä paljoa ehtinyt tekemään kun kaveri alkoi rääkymään lapselleni, lähdimme pois samoin tein. Lapsi järkyttyi kun hälle huudettiin, itki pitkään tapahtunutta.

[/quote]

No on siinä kyllä kieltämättä ollut virhe kaverisikin puolelta, mutta säikähdys oman rakkaan otuksen turvallisuuden vuoksi selittää kyllä minun mielestä käytöksen sen verran että on sulta kohtuutonta olla vihainen siitä. Maksa osa laskusta kiltisti ja toivottavasti koiralle ei käynyt pahasti.

Vierailija
50/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap

Vierailija
51/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:04"]

Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap

[/quote]

Ehdota kaverilles. Mun mielestä kuulostaa kohtuulliselta.

Vierailija
52/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa missään nimessä! Itse en koskaan jätä eläimiäni keskenään lasten kanssa.

Tuon koiran omistaja oli huolimaton, et sinä!

Hitsi, rupesipas tekemään fatserin sinistä..

Vierailija
53/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:04"]Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap
[/quote]
Tämä on todella ärsyttävä tapa. Vahinkoa tehneet ihmiset ajattelevat, että on ok "laittaa vahinko puokkiin". Ja syytön osapuoli usein suostuu, kun muuten ei saisi mitään.

Vierailija
54/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:04"]Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap
[/quote]
Tämä on todella ärsyttävä tapa. Vahinkoa tehneet ihmiset ajattelevat, että on ok "laittaa vahinko puokkiin". Ja syytön osapuoli usein suostuu, kun muuten ei saisi mitään.

[/quote]

Me emme tienneet suklaan vaaroista, joten miten olisimme osanneet varoa? Ap

Vierailija
55/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:20"]No tuskin koira nyt pienen levyn puolikkaaseen olisi kuollut. Meidänkin koira söi aina ruuan tähteet ja annettiin karkkiakin, eli 14 vuotiaaksi. Ap [/quote] Minkä kokoinen koira? Oliko tummaa vai maitosuklaata? Kaakaossa oleva teobromiini on se myrkky, vaaleassa suklaassa sitä on tietysti vähemmän. Jos koira on pieni, hyvin voi kuolla puolikkaaseen levyyn.

[/quote]

Ihan oikeasti? Miten ne koirat kuvittelevat selviävänsä tässä maailmassa jos eivät kestä edes suklaata? Kadut on täynnä paskaa ja kakkaa, miten ne siellä pärjää?

Vierailija
56/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira söi suklaata elämänsä loppuun asti. Kuoli kyllä, mutta ei suklaaseen. 

Vierailija
57/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:04"]Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap
[/quote]

[/quote]

Me emme tienneet suklaan vaaroista, joten miten olisimme osanneet varoa? Ap
[/quote]
Ok. Jos olisit ollut valvomassa lastasi, Olisitko antanut hänen syöttää noin paljon suklaata koiralle? Jos ei, niin miksi ei? Jotenkin uskon, että tätä ei olisi tapahtunut, jos olisit vahtinut lasta. Vastuu lapsesta oli vain sinulla. Ja koira tosiaan oli omassa kodissaan, eikä tehnyt mitään väärää.

Vierailija
58/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei saa pöydästä mitään, siksi en olisi antanut syöttää. Mutta nyt emme olleet vahtimassa ja kävi näin. Tai kuten joku ehdotti, entä jos koira itse vei suklaan lapsen kädestä? Ap

Vierailija
59/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:20"]No tuskin koira nyt pienen levyn puolikkaaseen olisi kuollut. Meidänkin koira söi aina ruuan tähteet ja annettiin karkkiakin, eli 14 vuotiaaksi. Ap [/quote] Minkä kokoinen koira? Oliko tummaa vai maitosuklaata? Kaakaossa oleva teobromiini on se myrkky, vaaleassa suklaassa sitä on tietysti vähemmän. Jos koira on pieni, hyvin voi kuolla puolikkaaseen levyyn.

[/quote]

Ihan oikeasti? Miten ne koirat kuvittelevat selviävänsä tässä maailmassa jos eivät kestä edes suklaata? Kadut on täynnä paskaa ja kakkaa, miten ne siellä pärjää?

[/quote]

Koirat ovat hulluina kakkaan. Jos joskus tapaat jonkun jolla on koira ja kissa. Niin kysy kuinka usein hiekkalaatikko on tyhjä vaikka kissa siellä hetki sitten kävi asioillansa. ;)

Vierailija
60/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:04"]Ehdotan että maksan puolet, kun ns. molempien vika? Ap [/quote] Tämä on todella ärsyttävä tapa. Vahinkoa tehneet ihmiset ajattelevat, että on ok "laittaa vahinko puokkiin". Ja syytön osapuoli usein suostuu, kun muuten ei saisi mitään. [/quote] Me emme tienneet suklaan vaaroista, joten miten olisimme osanneet varoa? Ap [/quote] Ok. Jos olisit ollut valvomassa lastasi, Olisitko antanut hänen syöttää noin paljon suklaata koiralle? Jos ei, niin miksi ei? Jotenkin uskon, että tätä ei olisi tapahtunut, jos olisit vahtinut lasta. Vastuu lapsesta oli vain sinulla. Ja koira tosiaan oli omassa kodissaan, eikä tehnyt mitään väärää.

[/quote]

Komppi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän