Siis meneekö seurakunnan joululahjakeräys muillekin
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
Kommentit (57)
"Aah, aivan.. Tämä on suora viittaus "antakaa heif
än kirjoittaa tarkat ohjeet joulupuukeräykseen, jotta heidän kirkkoon kuulumattomat vanhempansa säästyvät ostamasta lahjoja". Mä en heitä rahaa pois, jos en tiedä mihin se menee. Käy se sulle miten raskaaksi hyvänsä, mä päätän itse mihin rahani laitan. Et sinä, ylevä internetjeesus."
Joulupuukeräyksellä ei ole kirkon kanssa mitään tekemistä, vaan se on kauppakamarin, joka jakaa varat sos.toimiston yhteistyössä, kuului perheet kirkkoon tai ei.
Ihme sekoilua sinulta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:48"]
36: seurakunta järjestää keräyksen yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Ihan julkisesti, ei se ole mitään salattua ja harvoille sisäpiiriläisille paljastettua tietoa. Koska halutaan tavoittaa mahdollisimman monta perhettä jotka apua tarvitsevat. Ei seurakunta ole eikä sen tulekaan olla mikään sulkeutunut eristäytynyt instituutio.
On varmasti paras että etsit itsellesi uuden avustuskohteen jos koet tuon noin pahana.
[/quote]
Huh, eiköhän toi oo tullut jo selväksi mihin tän riitelijän & ja riitelijän perheen rahat menee tulevaisuudessa. Saatte sitten vaan niitä puhtaiden ja parempien ihmisten rahoja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:31"]
Miten sinulle tuli tämä juhannuksen aikaan ja keskellä yötä mieleen? Onkohan sinulla nyt joitain muita murheita jotka purkautuvat noin.. kielenkäyttösi on ainakin sellaista ettet ihan hyvinvoivalta vaikuta :(
[/quote]
Koska, rakas pieni, joudun suunnittelemaan koko vuoden budjettini kesätyöpalkan perusteella. 50€ on mulle helvetin iso raha. Laitan neljään hyväntekeväisyyteen, ja ne kaikki on suunniteltava tarkasti.
b
Ehkä ne ateistiperheen vanhemmat vois vaikka ens vuonna ostaa sillö kirkollisverosta säästyvällä rahalla niitä pakollisia joululahjoja.n
[/quote]
Tämä ateisti antaa kirkon keräykseen rahaa. Ja riittää rahaa omien sukulaisten lahjoihin ja ruokaankin. 50 euroa ei ole helvetin iso raha minulle. Miksi se Jumalasi ei anna sinulle enempä maallista mammonaa, jos se kerran on sinulle niin tärkeää?
[/quote]
"Miksei se Jumalasi (herkullinen yksityiskohta toi iso etukirjain) anna sulle enempää maallista mammonaa?" Siis.. nyt kyllä.. Tää on ihan.. *slow clap*
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:17"]
"Aah, aivan.. Tämä on suora viittaus "antakaa heif
än kirjoittaa tarkat ohjeet joulupuukeräykseen, jotta heidän kirkkoon kuulumattomat vanhempansa säästyvät ostamasta lahjoja". Mä en heitä rahaa pois, jos en tiedä mihin se menee. Käy se sulle miten raskaaksi hyvänsä, mä päätän itse mihin rahani laitan. Et sinä, ylevä internetjeesus."
Joulupuukeräyksellä ei ole kirkon kanssa mitään tekemistä, vaan se on kauppakamarin, joka jakaa varat sos.toimiston yhteistyössä, kuului perheet kirkkoon tai ei.
Ihme sekoilua sinulta.
[/quote]
Totta. Muuten vaan järjestetään kuorien hakeminen kirkkosalista, tungetaan kuorien sisälläolevat laput täyteen uskontoaiheisia toivotuksia ja toivotetaan siunattua joulua ja toivotaan Jumalan siunaavan mun lahjani kun sen vien. Ei mitään tekemistä kirkon kanssa. Ei sitten mi-tään.
Mut hei! Hyvä et asia tuli d
selväksi. Tulevaisuudessa jätän keräyksen väliin, ja valistan muita tekemään samoin. Mä olen paha ihminen, koska haluan tietää tarkkaan kenelle lahjoitan.
Eiköhä
tää oo taputeltu. :) Multa, siskoiltani ja äidiltäni ei enää tule lahjoja, mutta se on onneksi fine.Lämpimät ajatukset on tärkeämpiä, ja niitä nämä paremmat, ylevämmät ateistit epäilemättä jakelevat auliisti.ps. saatte te ateistitkin käydä nappaamassa puusta kuoren. Vaikka onhan se toki kivempaa haukkua kuin oikeasti tehdä itse. Mut onneksi ateistille se on pikkuraha!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:20"]
Miten sinulle tuli tämä juhannuksen aikaan ja keskellä yötä mieleen? Onkohan sinulla nyt joitain muita murheita jotka purkautuvat noin.. kielenkäyttösi on ainakin sellaista ettet ihan hyvinvoivalta vaikuta :(
[/quote]
Koska, rakas pieni, joudun suunnittelemaan koko vuoden budjettini kesätyöpalkan perusteella. 50€ on mulle helvetin iso raha. Laitan neljään hyväntekeväisyyteen, ja ne kaikki on suunniteltava tarkasti.
b
Ehkä ne ateistiperheen vanhemmat vois vaikka ens vuonna ostaa sillö kirkollisverosta säästyvällä rahalla niitä pakollisia joululahjoja.n
[/quote]
Tämä ateisti antaa kirkon keräykseen rahaa. Ja riittää rahaa omien sukulaisten lahjoihin ja ruokaankin. 50 euroa ei ole helvetin iso raha minulle. Miksi se Jumalasi ei anna sinulle enempä maallista mammonaa, jos se kerran on sinulle niin tärkeää?
[/quote]
"Miksei se Jumalasi (herkullinen yksityiskohta toi iso etukirjain) anna sulle enempää maallista mammonaa?" Siis.. nyt kyllä.. Tää on ihan.. *slow clap*
[/quote]
Vaikka en uskokaan kunnioitan toisten ihmisten uskonnollisia hahmoja. Ja Jumala on nimi, siksikin se kuuluu kirjoittaa isolla. Taputtele ihan rauhassa hitaasti, teet varmaan kaiken muunkin vähän hitaasti.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:44"]
[/quote]
b
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka en uskokaan kunnioitan toisten ihmisten uskonnollisia hahmoja. Ja Jumala on nimi, siksikin se kuuluu kirjoittaa isolla. Taputtele ihan rauhassa hitaasti, teet varmaan kaiken muunkin vähän hitaasti.
[/quote]
Lue alkuperäinen kommenttisi. Tai koko tekstisi. Sen jälkeen mieti rauhassa, onko sulla varaa tai pokkaa kommentoida edes sarkastisesti kenenkään älykkyyttä. Ikinä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:44"]
[/quote]
b
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lue alkuperäinen kommenttisi. Tai koko tekstisi. Sen jälkeen mieti rauhassa, onko sulla varaa tai pokkaa kommentoida edes sarkastisesti kenenkään älykkyyttä. Ikinä.
[/quote]
Niin kauan kuin elät. Toi on aidosti ihan uusi taso. Harkitsen vakavasti screenshottia ja jakamista, niin ainutlaatuista toi oli.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:58"]
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
haluat siis että vain srk:n jäsenille?
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
[/quote]Ainakin meidän paikkakunnalla keräys tehdään yhdessä sosiaalityön kanssa (eikä sitä mitenkään pimitetä) jos et ole sitä ymmärtänyt, turha sinun on siitä raivota. Me seurakunnan työntekijät haluamme ja olemme valmiit auttamaan muitakin kuin yhteisöömme kuuluvia. Sosiaalitoimi on mukana juuri siksi että he tuntevat apua tarvitsevat ja vähävaraiset lapsiperheet joten apu ja jouluilo menee varmasti oikeisiin kohteisiin.
[/quote]
En tosiaan ollut ymmärtänyt. Ton voisi selkeästi tuoda esille. Kai se viedään niihin perheisiin samojen "taivaan isä siunatkoon lahjasi" ja kristillisten toivotusten kera, vai siivotaanko ihan nekin korrektisti pois? :) Mut kiva, nyt tästä eteenpäin en sovita tota enää budjettiini. Harmi, egt
että olen maksanut nukkeja, leffalippuja ja pelejä paikkoihin mihin en niitä tarkoittanut. Ja ei, tuo kertomasi EI lue yhdessäkään joulupuulapussa minkö olen napannut. Noh, ainakin tästäedes raha menee WWF:lle, josta tiedän aidosti mihin rahani laitan.
Parasta tässä olis se, että saisin tietää esim. viime joulu lapun nettiosoitteella väriä myöten vaaditun kalliin lahjan menneen muslimiperheeseen, jossa ei edes vietetä joulua. On vaan tilattu kätevästi kallis tavara muualta. Laitan tä uutisen äidilleni ja siskoilleni, että meidän perheen rahHa
rahahanat menivöt kiinni. :) Voitte rahoittaa noi lahjat vaikka niidrn kirkkoon kuulumattomien lämpimillä ajatuksilla. Huhhuh, ei ole ahneudella miyöö
mitäön rajaa.
[/quote]
Olen itsekin kirkkoon kuulumaton ja uskonnoton, mutta en hyväksy tälläistä kirkon jäsenten muatamaalausta jota sinä harrastat. Joku voi oikeasti ottaa vuodatuksesi tosissaan
Eikös joulupuukeräys ole Nuorkauppakamarin juttu, jota sitten erilaiset tahot, kuten kirkko, MLL sun muut ovat osaltaan tukemassa?
Menee toki muillekin kuin suomen ev.lut kirkon jäsenille, ei kyselellä jäsenyyttä yhtään keneltäkään. Jeesuksen sanoin "Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta." Ei tarvitse auttaa, jos lapsen vanhempien uskolla on sinulle merkitystä. t. eräs pappi
Luuletko myös että maksamasi kirkollisvero käytetään yksinomaan sellaisiin kohteisiin joita ei voi käyttää tai joista ei saa hyötyä kuin seurakunnan jäsenet?
Kyllä minäkin olisin hyvin pettynyt itseeni jos olisin huijannut itseäni tuolla tavalla perrustaen tietoni siihen että musta tuntuu siltä että lahjoitukset käytetään näin. Mitään raketti tiedettä ei ole ottaa selvää mitkä on säännöt/perusteet millä mitkäkin lahjoitukset ym. käytetään seurakunnissa.
Jaahas onko Kellokosken lataamossa nettihetki menossa?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:29"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
[/quote]Ainakin meidän paikkakunnalla keräys tehdään yhdessä sosiaalityön kanssa (eikä sitä mitenkään pimitetä) jos et ole sitä ymmärtänyt, turha sinun on siitä raivota. Me seurakunnan työntekijät haluamme ja olemme valmiit auttamaan muitakin kuin yhteisöömme kuuluvia. Sosiaalitoimi on mukana juuri siksi että he tuntevat apua tarvitsevat ja vähävaraiset lapsiperheet joten apu ja jouluilo menee varmasti oikeisiin kohteisiin.
[/quote
Se että yhteistyö tehdään sosiaalitoimen kanssa ei takaa sitä ,että apu menee oikeisiin kohteisiin.Sosiaalitoimen ulkopuolelle jäävät ne pienipalkkaiset jotka kustantavat kaiken ihan itse.Joulupuu keräyksen lahjatoiveet ovat lahjojo joista nämä pienpalkkaisten vanhempien lapset eivät uskalla edes unelmoida.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:05"]Menee toki muillekin kuin suomen ev.lut kirkon jäsenille, ei kyselellä jäsenyyttä yhtään keneltäkään. Jeesuksen sanoin "Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta." Ei tarvitse auttaa, jos lapsen vanhempien uskolla on sinulle merkitystä. t. eräs pappi
[/quote]
It's all good, oon päätetty jo ajat sitten, etten auta. :) Voisinpa kipaista tästä hakemaan vaikka ruoka-apua moskeijasta, kun kerran alkaa rahat loppumaan näin kuukauden lopussa.
Kyllä, kirkollisveroni menee ainoastaan hyviin kohteisiin. Mutta, yllättävää kyllä, tehdessäni päätöksen lahjoittaa, haluan lahjoitukseni menevän juuri sille kenelle haluan. Se suututtaa teitä selkeästi ihan helvetisti, mutta valitettavasti se on niin. Kun lahjoitin, halusin tarkoittaa lahjoitukseni köyhälle, seurakuntaan kuuluvalle lapselle.
Ja te revitte siitä totaalisesti pelihousunne. Huhhuh.
ps. Ehkä kirkosta ei olisi niin valtavaa joukkopakoa, kannatuksen prosenttien laskiessa joka vuosi, seurakuntien pyristellessä erityisesti pienillä paikkakunnilla, jos tekisitte siitä aidosti jäseniään auttavan ;) Vois yllättäen löytyäkin rahaa asioihin, kun sitä ei jaettaisi koko Suomelle, vaan niille jotka ovat siihen oikeutettuja. Tai sit sun ehkä pitäis vähän skarppaa ja tehdä duunisi paremmin :D:D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote
Se että yhteistyö tehdään sosiaalitoimen kanssa ei takaa sitä ,että apu menee oikeisiin kohteisiin.Sosiaalitoimen ulkopuolelle jäävät ne pienipalkkaiset jotka kustantavat kaiken ihan itse.Joulupuu keräyksen lahjatoiveet ovat lahjojo joista nämä pienpalkkaisten vanhempien lapset eivät uskalla edes unelmoida.
[/quote]
Hear hear, toi on selkeästi iso epäkohta. Itse tukisin mielelläni vaikka pienipalkkaisessa työssä sinnittelevän yhn lasta. Siis lahjalla. Jos hän kuuluisi seurakuntaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:53"]
[/quote]
b
[/quote]Jos sinulla on kovin tiukkaa ja hyväntekeväisyys aiheuttaa ahdistusta ja tuskaa, kannattaisikohan siitä luopua kokonaan kunnes se kenties tuottaisi aitoa antamisen iloa itsellesi? Kurjaltahan tuo kuulostaa.
[/quote]
Totta. Lahjoitan tulevaisuudessa vaan iloisia ajatuksia. Niin se maailma muuttuu. :)