Siis meneekö seurakunnan joululahjakeräys muillekin
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:58"]
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
haluat siis että vain srk:n jäsenille?
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
[/quote]Olet siis kontrolloiva "auttaja"
Ei se mitään, minä annan pelastusarmeijalle jouluna rahaa, vaikka olen jo kolmannen polven kastamaton pakana.:-) Se menee hyvään tarkoitukseen ja tarvitseville ihmisille, niin ei haittaa vaikka sen jakaa eteenpäin uskonnollinen järjestö johon en kuulu. Ei ole vielä kieltäydytty ottamasta jumalattomia rahoja vastaan.
21 lisää vielä että ko perheiden vanhemmat eivät juonittele tai mitenkään itse hae ahneuksissaan lahjoja seurakunnalta vaan sosiaalityöntekijät ovat katsoneet heidät sopiviksi kohteiksi avulle. Ja diakoniatyöntekijät myös kartoittavat omat asiakkaansa ja valikoivat ne perheet jotka katsovat eniten apua tarvitsevan.
Eli se ei-uskovien tai sellaisiksi sinun luulemiesi ihmisten ahneus ja hyöty-yritys ei näyttele minkäänlaista roolia tässä keräyksessä.
Ikävää jos koet tulleesi huijatuksi, mutta eikö kuitenkin tärkeintä ole että mahdollisimman moni lapsi saa iloita jouluna, jopa lahjasta?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:06"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
[/quote]Ainakin meidän paikkakunnalla keräys tehdään yhdessä sosiaalityön kanssa (eikä sitä mitenkään pimitetä) jos et ole sitä ymmärtänyt, turha sinun on siitä raivota. Me seurakunnan työntekijät haluamme ja olemme valmiit auttamaan muitakin kuin yhteisöömme kuuluvia. Sosiaalitoimi on mukana juuri siksi että he tuntevat apua tarvitsevat ja vähävaraiset lapsiperheet joten apu ja jouluilo menee varmasti oikeisiin kohteisiin.
[/quote]
En tosiaan ollut ymmärtänyt. Ton voisi selkeästi tuoda esille. Kai se viedään niihin perheisiin samojen "taivaan isä siunatkoon lahjasi" ja kristillisten toivotusten kera, vai siivotaanko ihan nekin korrektisti pois? :) Mut kiva, nyt tästä eteenpäin en sovita tota enää budjettiini. Harmi, egt
että olen maksanut nukkeja, leffalippuja ja pelejä paikkoihin mihin en niitä tarkoittanut. Ja ei, tuo kertomasi EI lue yhdessäkään joulupuulapussa minkö olen napannut. Noh, ainakin tästäedes raha menee WWF:lle, josta tiedän aidosti mihin rahani laitan.
Parasta tässä olis se, että saisin tietää esim. viime joulu lapun nettiosoitteella väriä myöten vaaditun kalliin lahjan menneen muslimiperheeseen, jossa ei edes vietetä joulua. On vaan tilattu kätevästi kallis tavara muualta. Laitan tä uutisen äidilleni ja siskoilleni, että meidän perheen rahHa
rahahanat menivöt kiinni. :) Voitte rahoittaa noi lahjat vaikka niidrn kirkkoon kuulumattomien lämpimillä ajatuksilla. Huhhuh, ei ole ahneudella miyöö
mitäön rajaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:57"]
Vieläkö on ihmisiä jotka luulevat että kirkkoon kuuluminen on tae uskomisesta ja kuulumattomuus selvä merkki uskomattomuudesta? Tervetuloa tynnyristä pois todellisuuteen.
[/quote] Ja miksi tarkkaan ottaen mun pitää tukea heitä, kun olen kohderyhmäni valinnut?
[/quote]Kumpi sulle nyt on tärkeämpää, se että kohderyhmä on uskossa vai maksaa kirkollisveroa?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:31"]
Ymmärrän että vähävaraisille mutta miksi ainoastaan seurakunnan jäsenille? Lapset ovat lapsia jokapaikassa ja lahjansa "ansainneet" kuuluivat vanhemmat kirkkoon tai eivät.
[/quote]
Ansainneet? Miten niin ansainneet? MITENa
[/quote]Joku tyyppi joskus sanoi "sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä" ja "minkä teette yhdelle näistä pienimmistä sen te teette minulle".
[/quote]
Aah, aivan.. Tämä on suora viittaus "antakaa heif
än kirjoittaa tarkat ohjeet joulupuukeräykseen, jotta heidän kirkkoon kuulumattomat vanhempansa säästyvät ostamasta lahjoja". Mä en heitä rahaa pois, jos en tiedä mihin se menee. Käy se sulle miten raskaaksi hyvänsä, mä päätän itse mihin rahani laitan. Et sinä, ylevä internetjeesus.
[/quote]Itseasiassa sinä et päätä jos johonkin keräykseen osallistut vaan sen keräyksen toteuttajat. Perusta oma tiukkis- ja kiukkukeräyksesi tarkkaan rajatulle ja kriteerit täyttävälle joukolle jos noin lujille ottaa.
Käyttäydyt kuin rahasi olisivat menneet jotenkin hukkaan tai kerääjien omiin taskuihin, vähävaraisille lapsillehan ne menivät niinkuin tarkoituskin oli.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Olet siis kontrolloiva "auttaja"
[/quote]
Joo. Oln just sellanen paska ihminen, jolla opiskelijana on rahat tiukassa ja toi 50€ iso satsaus. Oln just sellanen vääränlainen, halveksittava auttaja, jonka raha menee tasan tarkkaan ainoastaan itseni valitsemiin kohteisiin. Sulla luonnollisesti se virtaa kaikille ja kaikkialle, ethän muuten olisi noin hirveän yläpuolella.Kun lahjoitat 200€ kehitysmaan lapsille, ja saat tietää sen menneen ison afrikkalaisporhon asekauppaan, sua ei haittaa, koska SINÄ et ole vastenmielinen kontrolloiva auttaja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:57"]
Vieläkö on ihmisiä jotka luulevat että kirkkoon kuuluminen on tae uskomisesta ja kuulumattomuus selvä merkki uskomattomuudesta? Tervetuloa tynnyristä pois todellisuuteen.
[/quote] Ja miksi tarkkaan ottaen mun pitää tukea heitä, kun olen kohderyhmäni valinnut?
[/quote]Kumpi sulle nyt on tärkeämpää, se että kohderyhmä on uskossa vai maksaa kirkollisveroa?
[/quote]
Kirkollisvero.
Eihän ne kirkon työntekijät ja sosiaalityöntekijät idiootteja ole, eivät he mihinkään muslimiperheeseen joululahjoja vie. Ihan senkin takia että se olisi loukkaus sitä perhettä ja heidän uskoansa kohtaan.
Ja se vertaus afrikkalaiseen asetehtailijaan ei ihan istu ateisti tai pelkästään kirkkoon kuulumattoman lapsen joululahjaan.
Miten sinulle tuli tämä juhannuksen aikaan ja keskellä yötä mieleen? Onkohan sinulla nyt joitain muita murheita jotka purkautuvat noin.. kielenkäyttösi on ainakin sellaista ettet ihan hyvinvoivalta vaikuta :(
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:20"]
Ymmärrän että vähävaraisille mutta miksi ainoastaan seurakunnan jäsenille? Lapset ovat lapsia jokapaikassa ja lahjansa "ansainneet" kuuluivat vanhemmat kirkkoon tai eivät.
[/quote]
[/quote]Joku tyyppi joskus sanoi "sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä" ja "minkä teette yhdelle näistä pienimmistä sen te teette minulle".
[/quote]
än kirjoittaa tarkat ohjeet joulupuukeräykseen, jotta heidän kirkkoon kuulumattomat vanhempansa säästyvät ostamasta lahjoja". Mä en heitä rahaa pois, jos en tiedä mihin se menee. Käy se sulle miten raskaaksi hyvänsä, mä päätän itse mihin rahani laitan. Et sinä, ylevä internetjeesus.
[/quote]Itseasiassa sinä et päätä jos johonkin keräykseen osallistut vaan sen keräyksen toteuttajat. Perusta oma tiukkis- ja kiukkukeräyksesi tarkkaan rajatulle ja kriteerit täyttävälle joukolle jos noin lujille ottaa.
Käyttäydyt kuin rahasi olisivat menneet jotenkin hukkaan tai kerääjien omiin taskuihin, vähävaraisille lapsillehan ne menivät niinkuin tarkoituskin oli.
[/quote]
Herranjumala.. Nyt sä vielä määrität mun puolesta, mikö mun tarkoitus oli. Nyt alan mennä sanattomaksi.
Okei. Käydään tää vielä kerran läpi. Selittäisitkö minulle ystävällisesti tarkkaan ottaen, miksi en saa rajata maailman miljoonista lapsista juuri sitä itseni valitsemaa ryhmää, jota haluan tukea? Selitätkö mulle oikeen perusteellisesti, miksi sulla on oikeus moralisoida päätöstäni mihin rahani laitn? Kerrotko vielä loppuun, miten mun hyvin tiukassa oleva rahani käyttö kuuluu juuri SINULLE?
No mut, hyvä että sain tietää. Tätä ois voinu jatkua vaikka 20 vuotta. Onneks loppu tohon. Laitan sanan eteenpäin muillekin :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:31"]
Miten sinulle tuli tämä juhannuksen aikaan ja keskellä yötä mieleen? Onkohan sinulla nyt joitain muita murheita jotka purkautuvat noin.. kielenkäyttösi on ainakin sellaista ettet ihan hyvinvoivalta vaikuta :(
[/quote]
Koska, rakas pieni, joudun suunnittelemaan koko vuoden budjettini kesätyöpalkan perusteella. 50€ on mulle helvetin iso raha. Laitan neljään hyväntekeväisyyteen, ja ne kaikki on suunniteltava tarkasti.
b
Ehkä ne ateistiperheen vanhemmat vois vaikka ens vuonna ostaa sillö kirkollisverosta säästyvällä rahalla niitä pakollisia joululahjoja.n
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Herranjumala.. Nyt sä vielä määrität mun puolesta, mikö mun tarkoitus oli. Nyt alan mennä sanattomaksi.
Okei. Käydään tää vielä kerran läpi. Selittäisitkö minulle ystävällisesti tarkkaan ottaen, miksi en saa rajata maailman miljoonista lapsista juuri sitä itseni valitsemaa ryhmää, jota haluan tukea? Selitätkö mulle oikeen perusteellisesti, miksi sulla on oikeus moralisoida päätöstäni mihin rahani laitn? Kerrotko vielä loppuun, miten mun hyvin tiukassa oleva rahani käyttö kuuluu juuri SINULLE?
No mut, hyvä että sain tietää. Tätä ois voinu jatkua vaikka 20 vuotta. Onneks loppu tohon. Laitan sanan eteenpäin muillekin :)
[/quote]KERÄYKSEN TARKOITUS, hyvä ihminen. Jos sinä toisin luulit on se vain ja ainoastaan sinun ongelmasi, ei muiden. Ihme riitelijä ja väärinymmärtäjä olet.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]KERÄYKSEN TARKOITUS, hyvä ihminen. Jos sinä toisin luulit on se vain ja ainoastaan sinun ongelmasi, ei muiden. Ihme riitelijä ja väärinymmärtäjä olet.
[/quote]
Miksi ketäys sitten järjestetään seurakunnassa? Joo, tais olla liian kovia paloja noi mun utelut. :'(
36: seurakunta järjestää keräyksen yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Ihan julkisesti, ei se ole mitään salattua ja harvoille sisäpiiriläisille paljastettua tietoa. Koska halutaan tavoittaa mahdollisimman monta perhettä jotka apua tarvitsevat. Ei seurakunta ole eikä sen tulekaan olla mikään sulkeutunut eristäytynyt instituutio.
On varmasti paras että etsit itsellesi uuden avustuskohteen jos koet tuon noin pahana.
[/quote]
Koska, rakas pieni, joudun suunnittelemaan koko vuoden budjettini kesätyöpalkan perusteella. 50€ on mulle helvetin iso raha. Laitan neljään hyväntekeväisyyteen, ja ne kaikki on suunniteltava tarkasti.
b
Ehkä ne ateistiperheen vanhemmat vois vaikka ens vuonna ostaa sillö kirkollisverosta säästyvällä rahalla niitä pakollisia joululahjoja.n
[/quote]
Tämä ateisti antaa kirkon keräykseen rahaa. Ja riittää rahaa omien sukulaisten lahjoihin ja ruokaankin. 50 euroa ei ole helvetin iso raha minulle. Miksi se Jumalasi ei anna sinulle enempä maallista mammonaa, jos se kerran on sinulle niin tärkeää?
[/quote]
b
[/quote]Jos sinulla on kovin tiukkaa ja hyväntekeväisyys aiheuttaa ahdistusta ja tuskaa, kannattaisikohan siitä luopua kokonaan kunnes se kenties tuottaisi aitoa antamisen iloa itsellesi? Kurjaltahan tuo kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:51"]
[/quote]
b
[/quote]
Tämä ateisti antaa kirkon keräykseen rahaa. Ja riittää rahaa omien sukulaisten lahjoihin ja ruokaankin. 50 euroa ei ole helvetin iso raha minulle. Miksi se Jumalasi ei anna sinulle enempä maallista mammonaa, jos se kerran on sinulle niin tärkeää?
Koska iloista antajaa Jumala rakastaa. Ap taitaa olla kovasti lain alla nyt :([/quote]
Kirkon ovet ovat kaikille avoimia, eikä kirkko kysy kuulutko kirkkoon tai oletko kristitty, jos joku kolkuttaa ovelle ja pyytää apua. Se on keskeinen kristillinen sanoma.
Sama myös joulupuukeräyksissä, yleensä listat tulevat sos.toimistosta, joilla perheen taloudellinen tilanne on tiedossa, paitsi kuuluuko kirkkoon vai ei.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:45"]
[/quote]
En voi oikeasti uskoa, että joku sunkaltainen läskip alkaa vinkua siitä, mihin hyväntekeväisyyteen lahjoitan. Se ei kuulu sulle tippaakaan, ei mun motiivit eikä se teenkö niin vai en. Kun osallistun johonkin, mihin satsaan viisikymppiä, mulla on tasan tarkkaan oikeus tietää kenelle se menee.
Ja se ei mene uskonnottomille, seurakuntaan kuulumattomille loisijoille, jotka eivät kuulu kirkkoon ja siten juhli joulua, mutta ovat valmiita pumppaamaan törkeästi lahjat kirkolta. Mihin ne edes tarvitsee lahjoja, eihän ne usko Jeesukseen?
On viimenen joulu sitten joulu 2014 jolloin lahjoitin, jos nää menee muille kuin seurakunnan ulkopuolisille. Mä en tue tätä Suomen vastenmielistä rohmuamiskulttuuria jossa vingutaan ja vaaditaan mutta mitään ei anneta takaisin. Jos sulla on jotain aitoa, asiaan liittyvää tietoa niin ole hyvä ja jaa sitä, mutta jos vaan mun asenteeseen niin mitäpä jos pitäisit vaikka omasta hyväntekeväisyydestäsi huolta ensin.
[/quote]Aikamoinen reaktio :O Minähän vain kysyin miksi ainoastaan seurakunnan jäsenille, en arvostellut sinua tai tapaasi tehdä hyväntekeväisyyttä.