Siis meneekö seurakunnan joululahjakeräys muillekin
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:59"]
Perinteisesti johtajien taskuun
[/quote]
öö mitä? Johtajat hamstraavat leluja?
Piiri pieni pyörii. Seurakunnan aktiivijäsenet hamstraa ensin parhaat päältä. Itsellä on pari tuttua, jotka ovat olleet mukana ruoka-avun jakamisessa ja heillä sekä tuttavillaan on kaapit täynnä tätä ruoka-apua. Häikäilemätöntä oman edun tavoittelua se on noissakin piiireissä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:08"]
Piiri pieni pyörii. Seurakunnan aktiivijäsenet hamstraa ensin parhaat päältä. Itsellä on pari tuttua, jotka ovat olleet mukana ruoka-avun jakamisessa ja heillä sekä tuttavillaan on kaapit täynnä tätä ruoka-apua. Häikäilemätöntä oman edun tavoittelua se on noissakin piiireissä.
[/quote]Jos -siis todella jos- tuo on totta niin tee palvelus heille jotka sitä apua todella tarvitsevat ja ilmoita seurakunnan johdolle/diakoniatyöntekijöille/kirkkoherralle/jollekin väärinkäytöksestä.
Vai onko tämä joku kirkonmustamaalauskampanjan osa?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:58"]
uin kirkkoon kuuluville??? Seurakunnissa on niitä joulupuukeräyksiä, onko varmaa, että apua saavat vain köyhien ja seurakuntaan kuuluvien lapset??k
haluat siis että vain srk:n jäsenille?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:26"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
Ymmärrän että vähävaraisille mutta miksi ainoastaan seurakunnan jäsenille? Lapset ovat lapsia jokapaikassa ja lahjansa "ansainneet" kuuluivat vanhemmat kirkkoon tai eivät.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:31"]
Ymmärrän että vähävaraisille mutta miksi ainoastaan seurakunnan jäsenille? Lapset ovat lapsia jokapaikassa ja lahjansa "ansainneet" kuuluivat vanhemmat kirkkoon tai eivät.
[/quote]
En voi oikeasti uskoa, että joku sunkaltainen läskip alkaa vinkua siitä, mihin hyväntekeväisyyteen lahjoitan. Se ei kuulu sulle tippaakaan, ei mun motiivit eikä se teenkö niin vai en. Kun osallistun johonkin, mihin satsaan viisikymppiä, mulla on tasan tarkkaan oikeus tietää kenelle se menee.
Ja se ei mene uskonnottomille, seurakuntaan kuulumattomille loisijoille, jotka eivät kuulu kirkkoon ja siten juhli joulua, mutta ovat valmiita pumppaamaan törkeästi lahjat kirkolta. Mihin ne edes tarvitsee lahjoja, eihän ne usko Jeesukseen?
On viimenen joulu sitten joulu 2014 jolloin lahjoitin, jos nää menee muille kuin seurakunnan ulkopuolisille. Mä en tue tätä Suomen vastenmielistä rohmuamiskulttuuria jossa vingutaan ja vaaditaan mutta mitään ei anneta takaisin. Jos sulla on jotain aitoa, asiaan liittyvää tietoa niin ole hyvä ja jaa sitä, mutta jos vaan mun asenteeseen niin mitäpä jos pitäisit vaikka omasta hyväntekeväisyydestäsi huolta ensin.
[/quote]
Ansainneet? Miten niin ansainneet? MITENa
9 luuletko että vain kirkkoon kuuluvat juhlivat joulua ja uskovat Jeesukseen?
Jos sinä edustat tyypillistä seurakuntalaista taidan erota kirkosta minäkin ja siirtyä sinne missä ihmisistä välitetään aidosti, ihan sillä Jeesuksen opettamalla rakkaudella.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:47"]
[/quote]
[/quote]Huomasitko lainausmerkit? Ansainneet yhtälailla kuin seurakuntaan kuuluvienkin vanhempien lapset.
[/quote]
[/quote]Joku tyyppi joskus sanoi "sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä" ja "minkä teette yhdelle näistä pienimmistä sen te teette minulle".
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:50"]
[/quote]
[/quote]Huomasitko lainausmerkit? Ansainneet yhtälailla kuin seurakuntaan kuuluvienkin vanhempien lapset.
[/quote]
Eivät ole. Eivät ole millään tavoin. Vastaa aikaisempiin kysymyksiini. Heidän vanhempansa ovat päättäneet olla maksamatta kirkollisveroa ja olla uskonnottomia, joten sama pätee heidän lapsiinsa. Mä en anna ilmasta tavaraa kenellekkään. En voi oikeasti uskoa, että koet oikeudeksesi mussuttaa mun lahjoituksista. Voit itse lahjoittaa vaikka koko omaisuutesi uskonnollisesti sitoutumattomiin joulukeräyksiin, mulla on oikeus tietää, että jouluni yksi isoimmista satsauksista rahallisesti menee sinne minne sen tarkoitankin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:45"]
[/quote]
En voi oikeasti uskoa, että joku sunkaltainen läskip alkaa vinkua siitä, mihin hyväntekeväisyyteen lahjoitan. Se ei kuulu sulle tippaakaan, ei mun motiivit eikä se teenkö niin vai en. Kun osallistun johonkin, mihin satsaan viisikymppiä, mulla on tasan tarkkaan oikeus tietää kenelle se menee.
Ja se ei mene uskonnottomille, seurakuntaan kuulumattomille loisijoille, jotka eivät kuulu kirkkoon ja siten juhli joulua, mutta ovat valmiita pumppaamaan törkeästi lahjat kirkolta. Mihin ne edes tarvitsee lahjoja, eihän ne usko Jeesukseen?
On viimenen joulu sitten joulu 2014 jolloin lahjoitin, jos nää menee muille kuin seurakunnan ulkopuolisille. Mä en tue tätä Suomen vastenmielistä rohmuamiskulttuuria jossa vingutaan ja vaaditaan mutta mitään ei anneta takaisin. Jos sulla on jotain aitoa, asiaan liittyvää tietoa niin ole hyvä ja jaa sitä, mutta jos vaan mun asenteeseen niin mitäpä jos pitäisit vaikka omasta hyväntekeväisyydestäsi huolta ensin.
[/quote]Iloista antajaa Jumala rakastaa ja niin edelleen.. Miksi seurakuntaan kuuluvat lapset ovat tärkeämpiä kuin kuulumattomat? Kysyy läskipää kirkon työntekijä :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:49"]
9 luuletko että vain kirkkoon kuuluvat juhlivat joulua ja uskovat Jeesukseen?
Jos sinä edustat tyypillistä seurakuntalaista taidan erota kirkosta minäkin ja siirtyä sinne missä ihmisistä välitetään aidosti, ihan sillä Jeesuksen opettamalla rakkaudella.
[/quote]
Hahaha! Be my guest! Ja mikäs se on? ;)t
Vieläkö on ihmisiä jotka luulevat että kirkkoon kuuluminen on tae uskomisesta ja kuulumattomuus selvä merkki uskomattomuudesta? Tervetuloa tynnyristä pois todellisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:54"]
[/quote]
[/quote]Joku tyyppi joskus sanoi "sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä" ja "minkä teette yhdelle näistä pienimmistä sen te teette minulle".
[/quote]
Aah, aivan.. Tämä on suora viittaus "antakaa heif
än kirjoittaa tarkat ohjeet joulupuukeräykseen, jotta heidän kirkkoon kuulumattomat vanhempansa säästyvät ostamasta lahjoja". Mä en heitä rahaa pois, jos en tiedä mihin se menee. Käy se sulle miten raskaaksi hyvänsä, mä päätän itse mihin rahani laitan. Et sinä, ylevä internetjeesus.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:45"]
[/quote]
[/quote]Iloista antajaa Jumala rakastaa ja niin edelleen.. Miksi seurakuntaan kuuluvat lapset ovat tärkeämpiä kuin kuulumattomat? Kysyy läskipää kirkon työntekijä :)
[/quote]
Hei! Vihdoin joku koka osaa vastata! Menevät vai eivät? Yksinkertainen kysymys, joka tuli selkeästi esille. Voin alkaa vääntämään typerästä provosoinnistasi kanssadi heti kun saan ensin vastauksen. Yksinkertaisesti: meneekö viisikymppiseni seurakuntaan kuuluville vähävaraisille lapsille?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:57"]
Vieläkö on ihmisiä jotka luulevat että kirkkoon kuuluminen on tae uskomisesta ja kuulumattomuus selvä merkki uskomattomuudesta? Tervetuloa tynnyristä pois todellisuuteen.
[/quote] Ja miksi tarkkaan ottaen mun pitää tukea heitä, kun olen kohderyhmäni valinnut?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:26"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Ehdottomasti haluan. Vain srkn jäsenile ja vain hyvin vähävaraisille. Olen osallistunut monta vuotta ja on kllä todella huijattu ja vihainen olo jos näin ei ole.
[/quote]Ainakin meidän paikkakunnalla keräys tehdään yhdessä sosiaalityön kanssa (eikä sitä mitenkään pimitetä) jos et ole sitä ymmärtänyt, turha sinun on siitä raivota. Me seurakunnan työntekijät haluamme ja olemme valmiit auttamaan muitakin kuin yhteisöömme kuuluvia. Sosiaalitoimi on mukana juuri siksi että he tuntevat apua tarvitsevat ja vähävaraiset lapsiperheet joten apu ja jouluilo menee varmasti oikeisiin kohteisiin.
Perinteisesti johtajien taskuun