Miten saan pahasti kuivuneet piilarit pois päästä?
Nukahdin illalla piilarit päässä ja ne pääsi kuivumaan yöllä pahasti. Nyt en saa niitä enää pois silmistä. Olen koittanut kostuttaa silmiä vedellä ja piilarinesteellä mutta ei auta. En saa piilareita millään pois ja silmät tuntuu ärtyvän jokaisesta yrityksestä. Miten ihmeessä saisin piilarit pois? Olen mökillä eikä täällä ole silmätippoja tai muuta erityistä vaan ihan perusjutut vaan.
Kommentit (14)
Eikö niitä pidetä yleensä silmissä?
Juo reilusti vettä ja odota vähän aikaa. Auttaa oikeasti, usko tai älä.
Onko silmähuuhtelukupia tai jotain muuta pientä kuppia? Laita piilarinestettä kuppiin ja upota silmä kuppiin, räpsyttele muutama minuutti ja kokeile poistaa piilaria uudelleen.
Ajattele jotain surullista että alkaisi itkettää ja kyyneleet kostuttaisivat silmät.
Kosteuta silmät ja piilarit. Ja ota opiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele jotain surullista että alkaisi itkettää ja kyyneleet kostuttaisivat silmät.
Tai nimistele vaikka nenän väliseinää niin että kyyneleet alkaa vuotaa. Kunhan saa kyyneleitä silmiin piilaritkin alkaa liikkua ja saa poistettua.
Kostuta lisää vaan ja hiero kevyesti sormella luomen päältä. Kyllä ne lähtee, tärkeintä ettet panikoidu ja sorki liikaa, vaan kostuta lisää ja kokeile kohta uudestaan jos ei onnistu.
Mulla tavallinen vesi vaan kuivattaa lisää. Ainakin uimassa tuntuu että liimaantuu kii linssit. Mites suolavesiliuos? Ihan vähän suolaa keitettyyn veteen ja sillä huuhdellla? Muistelen että tåtä keinoa käytettii 90 luvulla jos piilarineste loppui
Vierailija kirjoitti:
Mulla tavallinen vesi vaan kuivattaa lisää. Ainakin uimassa tuntuu että liimaantuu kii linssit. Mites suolavesiliuos? Ihan vähän suolaa keitettyyn veteen ja sillä huuhdellla? Muistelen että tåtä keinoa käytettii 90 luvulla jos piilarineste loppui
Joo vesi vain kuivattaa. Tai saa ne jotenkin liimaantuun. Suihkun jälkeenkin aina tiukemmin silmissä hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vesi vain kuivattaa. Tai saa ne jotenkin liimaantuun. Suihkun jälkeenkin aina tiukemmin silmissä hetken.
Mulla sama juttu. Se tuntuu kuitenkin auttavan kun laitan silmät kiinni ja kostutan luomien ulkopintaa esim. märällä sormella. En tiedä kosteuttaako se oikeasti silmiä vai virkistääkö vaan, mutta se helpottaa oloa kun silmät on kuivat.
Veden juominen ainakin itselläni auttaa, niin kuin täällä jo kerrottiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
T. 40 vuotta piilareita käyttänyt
Jos mikään muu ei auta, niin sitten on varmaan revittävä silmät päästä.
Anna olla rauhassa niiden nyt jonkun aikaa, niin kyllä ne sitten lähtee.