Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et mene naimisiin?

Vierailija
22.06.2015 |

Siis sinä, joka elät vakaassa avoliitossa kumppanisi kanssa. Monilla tutuillani on yhteinen asuntolaina ja jopa lapsia, mutta ei aikomustakaan mennä naimisiin. Milloin tämä kääntyi näin ja miksi ihmeessä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 05:52"]

Yksi asia tässä keskustelussa nyt ihmetyttää. Miksiköhän niillä homopareilla on niin hirveä hinku päästä naimisiin, vaikka näköjään avioliitto on täysin turhanpäiväinen valtion tapa sekaantua ihmisten parisuhteisiin?  :) Ohis  

[/quote] 

Nyt on pakko upittaa kun oli hölmö kysymys. Ehkä jotkut homoparit eivät ajattele että naimisiinmeno on turhanpäiväinen tapa? Tai sitten ovat yleisesti sitä mieltä että kaikilla olisi oikeus mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa. Taisi nimittäin suurin osa tuon lakimuutoksen kannattajista olla heteroita. Ei kai nyt jonkun vauvafoorumilaisen mielipide avioliitosta turhana juttuna tarkoita että homoparien mielipide on sama? Vai mikä logiikka tässä nokkelassa näpäytyksessä muka oli?

Minä olen viestin 51 kirjoittaja, ja kuten siinäkin sanoin, en tietenkään vastusta avioliittoa yleisellä tasolla, vaikka itselleni sellaiseen ei ole minkäänlaista hinkua. He menkööt naimisiin jotka siitä itselleen onnea saavat.

Vierailija
42/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ihan liian nuori sellaiseen. Katsellaan 10 vuoden päästä.

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 05:52"]

Yksi asia tässä keskustelussa nyt ihmetyttää. Miksiköhän niillä homopareilla on niin hirveä hinku päästä naimisiin, vaikka näköjään avioliitto on täysin turhanpäiväinen valtion tapa sekaantua ihmisten parisuhteisiin?  :) Ohis  

[/quote]

Oliko tuo joku yritys olla nokkela? Tässä on kysytty ihmisiltä, jotka eivät halua mennä naimisiin, miksi he eivät halua mennä naimisiin. Jos taas kysyttäisiin ihmisiltä, miksi he halusivat tai haluasivat mennä naimisiin, vastaukset olisivat ihan erilaisia. Mun on suoraan sanottuna aika vaikea ymmärtää, mikä ajatus tuon viestisi taustalla oli. Sekö, että kun kysytään keskustelupalstalla jotain asiaa, vastaukset ovat lopullinen totuus kaikesta?

Vierailija
44/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä nyt ei niin vakaa parisuhde ole, mutta kihloissa ollaan nyt kolmatta vuotta ja naimisiin on tarkoitus mennä, mutta mies haluaisi pienet häät maistraatissa eikä mitään kummempia juhlia paikalla olisi ainoastaan vanhempamme ja meikki ja kampaus mun pitäis tehdä itse, mies ei halua laittaa edes pukua joten olis tyhmän näköistä jos mulla olis häämekko johon meillä ei myöskään ole varaa. Itse taas haluaisin pienet häät kirkossa ja pienet juhlat, haluaisin ammattilaisen tekemät hiukset ja meikin ja hienon hääpuvun, rahaa ei tosiaan ole näihin ja ollaan erimieltä.

Vierailija
45/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet jo kerran naimisissa tahoillamme. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, ei yhteistä omaisuutta eikä yhteistä osoitetta. Olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta. Olemme 45-50-vuotiaita. En tiedä, avioliitto ei tällä hetkellä kuulu suunnitelmiimme. Elämme täydellistä ja tyydyttävää elämää yhdessä ja erikseen juuri nyt. Ei ole tarvetta todistella muille rakkauttamme tai suhdettamme. Hän on jokatapauksessa minulle paras ystävä, kumppani ja rakas.

Vierailija
46/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää sellainen tunne, että tulen lasten isän kanssa loppuelämää olemaan, siksi en halua naimisiin.

Vierailija
47/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi emme mene naimisiin?

Miksi mentäisiin? En keksi yhtään syytä.

Vierailija
48/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ei toisi mitään lisäarvoa elämään. Ollaan oltu yhdessä pian 25 vuotta, yksi täysi-ikäinen lapsi. Mies on kosinut useammankin kerran, eikä hän edes osaa sanoa syytä miksi tekee niin. Minä en edelleenkään näe mitään syytä vaivautua.

Vierailija
49/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avioliitto ei toisi elämäämme mitään "lisää". Vain kertaluontoisen kuluerän.

Vierailija
50/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä rautakauppaan, jos ei tarvitse ruuveja.

Vierailija
51/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:47"]

Naiset aina väittää etteivät halua naimisiin mutta todellisuudessa näissä tilanteissa miehet on niitä jotka ei vaan halua naimisiin. Miehet haluaa että nainen ja lapset on helposti kipattavissa pois elämästä, jos sattuu niin haluamaan ja löytää nuoren ja nätimmän naisen.

[/quote]

Selitä tämä juttu! Miten ihan käytännön tasolla avopuoliso ja avoliitossa syntyneet lapset on jotenkin helpompi "kipata" pois elämästä. Näin usein täällä sanotaan, mutta käytönnön tason tietoa ei kukaan ole tarjonnut.

(Ja henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse nyt mennä, olen itse naimisissa.)

[/quote]

Avoliitossa riittää että ei yhtenä päivänä enää tule töistä vanhaan kotiinsa, vaan menee uuteen, se on siinä. Avioliitossa on rutiinit sille miten se päätetään ja miten omaisuus jaetaan jne.

[/quote]

Juuri näin. Kun huomenaamulla huomaan, että en rakasta enää huomenna, niin otan lompakon ja jätän avaimet pöydälle ja se oli siinä. Ei tarvitse omaisuudenjakoja, ei mitään paperitöitä. Kunhan hommaa asunnon ja käy myöhemmin lastenvalvojalla sopimassa ruokkojen määrän.

Vierailija
52/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska avioliitto ei kiinnosta.

Vierailija
53/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:36"]

Samaa olen ihmetellyt. Jos ei olla valmiita sitoutumaan omaan kumppaniin, miten kummassa voidaan sitoutua yhteisiin lapsiin? 

[/quote]

Kumppaniin on sitouduttu ikuisesti yhteisillä lapsilla. Avioliitosta voi aina lähteä, niin voi myös avoliitosta, joskin helpommin. Kun mukana on lapsia, ei toista vanhempaa voi koskaan pyyhkiä täysin pois. Minun mielestäni yhteiset lapset on suurempi sitoutuminen kuin avioliitto.

[/quote]

Juuri siksi naisen kannattaa heti alussa hommautua raskaaksi, koska mies ei pääse sinusta ikinä eroon, kun teillä on yhteisiä lapsia. Tähän perustuu myös se, miksi uusperheissä heti tehdään uusi rakkauslapsi. Lapsi sitoo miehen ihan eri tavalla, kuin pelkkä yhdessäasuminen tai avioliitto. Miehen on pakko olla naisen kanssa loppuelämä tekemisissä jossain tasolla, kun on yhteisiä lapsia.

Eli tehkää heti lapsi, koska lapsi sitoo enemmän, kuin avioliitto

Vierailija
54/68 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:47"]

Naiset aina väittää etteivät halua naimisiin mutta todellisuudessa näissä tilanteissa miehet on niitä jotka ei vaan halua naimisiin. Miehet haluaa että nainen ja lapset on helposti kipattavissa pois elämästä, jos sattuu niin haluamaan ja löytää nuoren ja nätimmän naisen.

[/quote]

Selitä tämä juttu! Miten ihan käytännön tasolla avopuoliso ja avoliitossa syntyneet lapset on jotenkin helpompi "kipata" pois elämästä. Näin usein täällä sanotaan, mutta käytönnön tason tietoa ei kukaan ole tarjonnut.

(Ja henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse nyt mennä, olen itse naimisissa.)

[/quote]

Avoliitossa riittää että ei yhtenä päivänä enää tule töistä vanhaan kotiinsa, vaan menee uuteen, se on siinä. Avioliitossa on rutiinit sille miten se päätetään ja miten omaisuus jaetaan jne.

[/quote]

Pakkohan se omaisuus on avoliitossakin jakaa. Harva asuu vuosia avoliitossa niin etteikö siinä ehtis tulla yhtä ja toista yhteistä omaisuutta. Ja pakko on hoitaa lasten asiat ym. Vai väitätkö että avoliittolaiset tosiaan vaan jättää kaiken (jopa oman omaisuutensa) ja toinen muuttaa yks päivä uuteen asuntoon. Ei tapaa lapsia, ei tee sopimuksia jne. Juu, näinhän se tosiaan käy :)

[/quote]

Näinpä.

Yksi tuttava vain yksi päivä lähti eikä tullut enää takaisin (yhteiseen) kotiin. Olivat ihan avioliitossa että kyllä siitäkin voi tuosta vain kävellä pois jos siltä tuntuu. Kyllä ulkopuoliset hoitaa loput.

Itse olen kyllä naimisissa mutta ihan siitä syystä, että mies ei halua äitinsä päättävän hautapaikkaa jos sattuisi niin että mies kuolee ennen häntä. Minä taasen kunnioitan mieheni päätöstä asian osalta toisin kuin anoppi joten mentiin sitten naimisiin jotta päätösvalta olisi minulla.

Muussa tapauksessa eleltäisiin edelleen onnellisesti avoliitossa. Tai niinhän me ulkopuolisten silmin tehdäänkin =)

Itse asiassa vain kaksi ihmistä edes tietää, että ollaan naimissa. Ei vaihdettu sormuksia, eikä sukunimeä.

Vierailija
55/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Jos ei olla valmiita sitoutumaan omaan kumppaniin, miten kummassa voidaan sitoutua yhteisiin lapsiin? 

Vierailija
56/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cause i dont love him.. but we have the kid though

Vierailija
57/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henk. koht. en mene naimisiin, koska mieheni on juoppo, enkä halua sitoutua häneen lain edessä. Haluan säilyttää pienen terveen etäisyyden, enkä halua elatusvelvollisuutta jonka avioliitto toisi tullessaan. Mulla on myöskin oma asunto, josta en aio luopua vaikka yhdessä asummekin. Lapsia ei ole, eikä tule, tietenkään.

Vierailija
58/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:36"]Samaa olen ihmetellyt. Jos ei olla valmiita sitoutumaan omaan kumppaniin, miten kummassa voidaan sitoutua yhteisiin lapsiin? 
[/quote]
Niinpä!

Vierailija
59/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulle/meille naimisiinmeno ei ole ikinä merkannut rakkauden osalta mitään. Haluamme jo nyt olla ikuisesti yhdessä ja naimisiin meno olisi vain juridinen asia meille. Eli siis todella tympeää. Joskus kun kuitenkin menemme naimisiin ettei mies kuolemani sattuessa jäisi puille paljaille niin silloin pidetään kunnon pidot suvun kesken ja juhlistetaan meidän yhteistä taivalta ja se maksaa. Nyt ei ole häihin varaa joten ei mennä naimisiinkaan. Miksi pitäisi mennä kun sillä ei ole rakkaudellisesti meille mitään arvoa?

Vierailija
60/68 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu juttu, että nuorten avioliitot päättyvät aina 100% eroon. 20-25 -vuotiaat ovat kuitenkin lapsen tasolla eivätkä kykene sitoutumaan. Myös opiskelu- ja urasuunnitelmat menevät pilalle. Lisätietoa ja lähteet saatte ikikseltä.

T. Ikiksen oppien noudattaja