Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akne ja lapsettomuus

Vierailija
02.06.2015 |

Voiko olla yhteyttä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla! PCO-naisilla, oletan, että naisesta kyse, usein acne-oiretta iholla, mutta muutakin hässäkkää hormonitoiminnassa, joten lääkäriin mars selvittelemään aioita!

Vierailija
2/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis laiha, mutta suvussa on vyötärölihavuutta. Jos lihon muutaman kilon ne menee kaikki vatsan alueelle, mutta laiha tosiaan olen aina ollut. Karvoja kyllä kasvaa mutta ei lainkaan naamassa. Paksut hiukset löytyy ja karvoja on paljon käsissä ja jaloissa. Ei ole koskaan haitannut koska ovat vaaleita. Kuukautisetkin oli suht säännölliset nuorempana, aloitin kuitenkin pillerit silloin joten en muista enää tarkkaan. Mutta muutaman vuoden ajan oli luonnolliset kuukautiset enkä muista niissä olleen mitään ihmeellistä.

Mutta se akne. Se on ja pysyy. Kolme roaccutan kuuria syöty ja pillerit koko ajan käytössä. Joku siis on hormoneissa vikana. Roaccutan aiheuttaa lapsettomuutta vain kuurin ajan ja vähän sen jälkeen eli en epäile sitä. Voisiko olla PCO?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne pillerit? Voi mennä aikaa, ennen kuin tulee raskaaksi. Vaikka olisi lopettanutkin ne.

Vierailija
4/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Syöt pillereitä ja ihmettelet miksi lasta ei kuulu?

Vierailija
5/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Jos naama on kovasti apinen tai kukkea, voi olla vaikea päästä väleihin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tämä taas estää tehokkaasti lasten hankkimista.

Vierailija
6/6 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:33"]

Voi olla! PCO-naisilla, oletan, että naisesta kyse, usein acne-oiretta iholla, mutta muutakin hässäkkää hormonitoiminnassa, joten lääkäriin mars selvittelemään aioita!

[/quote]

Minä jatkan: pillereiden aikana vaikea tietää, että onko PCO:ta, mutta PCO:ta voi olla laihalla, karvattomalla, normaalikiertoisellakin naisella, mutta toki myös acnea voi olla muillakin, mutta kannattanee todellakin mennä lääkäriin selvittelyihin!