Miten te muut köyhät lomailette?
Meillä ei juuri sen kummempaa tiedossa, ei ole rahaa edes risteilyyn.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:46"]
Ei ole meilläkään rahaa edes siihen risteilyyn. Kotona löhötessä ja toivoen, että tulisi oikein ihanat auringonpaisteet tännekin. Ruskettuisi vähän.
[/quote]
Eikö lähistöllänne ole puistoja, niittyjä, metsää tai yleisiä rantoja? Minne ovat Suomesta järvet ja lammet kadonneet?
Ei mitenkään. Eli tavallista arkea. Nuo teinit mihinkään metsään retkelle enää lähde...
Opiskeluaikanani käytiin lomilla paljob lapsen kanssa isovanhempien luona ja heidän mökeillään. Käytiin ilmaistapahtumissa ja museoissa ( lapsi tykkää museoista edelleen teininä).Syötiin parvekkeella, ja nukuttiinkin siellä joskus. Vierailtiin lapsen kummin luona toisessa kaupungissa. Oltiin kerran tuetulla lomalla.
Ja vaikka nykyään on mahdollista reissatakin, ovat teinin mielestä nuo edelleen mukavia muistoja ja mökeillä viihtyy yhä isovanhempien seurassa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:54"]
Missä päin te asutte, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on aivan ihania paikkoja minne pääsee julkisilla - saaria, rantoja, puistoja.. Kahvia termariin, voileivät koriin ja nokka kohti vedenrantaa!
[/quote]
Juu ja seutuliput stadiin ja takaisin on vanhemmilta yhteensä jo 20e :(
millä lomalla? mies töissä, minä vanhempain vapaalla ja tuskissani yritän töitä saada.
Tehdään ilmaisia tai tosihalpoja paikallisia juttuja. Lapsille on ihan sama ollaanko eväsretkellä uudella paikkakunnan rannalla vai jossain eri paikkakunnalla. Sama pätee museoon, leikkipuistoon yms.
Nytkin listattiin 12 juttua mitä halutaan tänä kesänä kokea, osaan on pieni pääsylippu hinta, osaan ei. Kaikki on alle 60km kotoa.
Kolmeksi yöksi Tallinnaan, saatiin jouluna lahjakortti. Koko kevät säästetty minimituista että on varaa käydä kahviloissa ja ravintoloissa. Loppukesästä mökille, jos päästään sukulaisten kyydissä.
Oltiin juhannuksena Tukholmassa, rahaa ei mennyt juuri lainkaan. Lapset saivat limurannekkeet.
risteilylahjakortin sain paikallisesta fb.stä, kahvipaketin annoin tilalle.
samalla reissulla jäätiin mummolaan, täyshoitoon.
mulla on pieni budjetti aina.
Mulla on jo vuosia ollut tutun kauppaa. Yks kirpparin pitäjä hakee 2-3 krt vuodessa pakettiautollisen tavaraa pk-seudulta ja mulla on 10 laatikon kiintiön. Niillä rahoilla sitten maksan lomamatkan.
ei paljoa saada mutta kun ajoissa varaa, jotain kuitenkin. Ja hyvin suunniteltuna saa mistä tahansa kivan.
Ollaan lähinnä kotona ja käydään lähialueen puistossa, enpä tiedä kaipaako 2-vuotias sen kummempaa? :) Okei, ollaan suunniteltu reissua HopLoppiin ja SnadiStadiin, mutta siinäpä se.
Aika harvoin tulee lomailtua. Mutta yleensä tulee laitettua pieniä summia säätöön ja kerrytettyä matkakassaa vähitelleen. Viime aikoina olen tehnyt pientä lisätienestiä internetissä. Jos sellainen kiinnostaa niin täällä on siitä juttua.
Aika loppuu kertoa enempää, mut oman työn saavutetuilla rahoilla mennään mihin lystetään. Tosin ei enää huvita, kun kaikki on nähty. Suomi on maailman arvokkaampia kohteita luonnon, rauhallisuuden, haja-ajatuksen ja vaitinaisen, mutta aidon kulttuurin puolesta. Suosittelen, että painukaa kylätielle nyt ulos, tervehtikää sitä paskimpia naapuria ja ja ilmaiskaa ajatuksianne kyläkaupassa ja mediassa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:41"]
Hankkisitte töitä niin ois varaa lomailla. Mikä loma työttömällä luuserilla nyt muka on? Aivan samaa kotona makaamista vuodenajasta riippumatta. Ai niin, tokihan kersanne on ollut talven päiväkodissa. No sekään ei sinne enää syksyllä mene..
[/quote] Onpa tyhmä kommentti. Pienipalkkaisena yh:na minulla on äärimmäisen harvoin rahaa tehdä lomalla ihmeitä, kun lapsella on kallis harrastus. Mutta aika aikaa kutakin.