Aurinkovoide kasvoille, mistä? Matta ja kevyt?
Suosittele omaasi? Löytyikö marketista vai apteekista?
Kommentit (40)
Aco sun face fluid mattifying, tuote jota käytän kasvoillani joka vuosi huhti-elokuun ajan, sk50 ja apteekista.
Minulla on La roche posay invisible fluid spf 50+. Jos laittaa kevyesti, niin ainakaan minun kasvoillani ei kiiltele tai tunnu/näy miltään. Jos laittaa paksusti, kuten itse yleensä laitan, niin kiiltää kyllä jossain määrin (selvästi vähemmän kuin aiemmin käyttämäni aco:n ja nivean suojat). On sellainen aika nestemäinen ja sopii meikin alle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on La roche posay invisible fluid spf 50+. Jos laittaa kevyesti, niin ainakaan minun kasvoillani ei kiiltele tai tunnu/näy miltään. Jos laittaa paksusti, kuten itse yleensä laitan, niin kiiltää kyllä jossain määrin (selvästi vähemmän kuin aiemmin käyttämäni aco:n ja nivean suojat). On sellainen aika nestemäinen ja sopii meikin alle.
Tämä on mielestäni hyvä. Samoin ohimennen mukaan tarttui viime kesänä Nivean mattaversioinen kasvoille tarkoitettu aurinkosuoja ja se jäi käyttöön koko kesäksi.
Nyt olen palannut takaisin sävytettyyn aurinkosuojaan, jota en tässä yhteydessä suosittele ap:lle, koska jättää kiiltävän ihon pinnan, mutta pidän siitä itse.
Suosin japanilaisia ja korealaisia voiteita, mutta olen käyttänyt myös tuota jo mainittua La Roche Posayn voidetta ja tykännyt. Aika kallista vain, kun ei tuosta riitä kuin noin viikoksi, jos oikein orjallisesti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suosin japanilaisia ja korealaisia voiteita, mutta olen käyttänyt myös tuota jo mainittua La Roche Posayn voidetta ja tykännyt. Aika kallista vain, kun ei tuosta riitä kuin noin viikoksi, jos oikein orjallisesti käyttää.
Herranen aika, se nestemäinen voidehan on hyvin riittoisaa. Kyllä läträät sitä valtavat määrät, jos viikossa kuluu.
Itselläni on sama SPF 50 voide värillisenä, ei tarvitse enää meikkivoiteita sen lisäksi.
https://jbeauty.fi/products/skin-aqua-uv-super-moisture-gel-spf-50-pa
tää on hyvä. Hyvin kevyt, ei kiillä eikä tee naamaa valkoiseksi.
Suihke on kätevin kasvoille. Spf 50 apteekista. Käy myös meikin päälle.
Cell Fusion C Laser Sunscreen 100 on ollut hyvä ainakin minulle, olen ostanut sitä Helsingissä käydessä Yeppo-Soonsoo liikkeestä
Minä sekoitan kahta apteekin aurinkovoidetta. Vichyn Capital soleil dry touch vie kiiltoa, mutta on vitivalkoista ja jopa liian kuivattavaa eli herkästi menee rakeiseksi. Niinpä laitan sekaan Vichyn Capital soleil UV-age dailyn sävytettyä versiota. Tuo on ihanan vesimäistä ja käyttäisin pelkästään, mutta on liian kiiltelevää.
Hirveitä sanahirviöitä muuten nuo nimet!
Garnierin spray. Halpaa ja tuntuu kasvoilla vähemmän kuin muut kokeilemani
Clinique superdefence cityblock spf 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, se nestemäinen voidehan on hyvin riittoisaa. Kyllä läträät sitä valtavat määrät, jos viikossa kuluu.
Itselläni on sama SPF 50 voide värillisenä, ei tarvitse enää meikkivoiteita sen lisäksi.
Kerralla 1,5 ml kasvoille, ja jos voidetta lisätään 2 - 5 kertaa päivässä ulkoilun määrästä riippuen, niin noin 10 päiväksi riittää tuollainen 50 ml:n purkki. Mutta monihan vain vähän sipaisee voidetta kasvoille, vaikka myös kaula, niska ja korvat pitäisi suojata. Itse kyllä välttelen aurinkoa muutenkin, niin ei jaksa aina niin supertarkka olla voiteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sisley, All day all year.
Varmaan ihanan kallis.
Vaihdoin apteekin aurinkovoiteet Nivea Sensitive aurinkorasvaan kasvoille ja on parempi kuin yksikään ikinä apteekista ostettu aurinkovoide kasvoille.
Sisley, All day all year.