Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut köyhät lomailette?

Vierailija
22.06.2015 |

Meillä  ei juuri sen kummempaa tiedossa, ei ole rahaa edes risteilyyn.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:38"]

Alennusmyynneistä vaatteet, ei heräteostoksia. 

[/quote]

Ei todellakaan kannata ostaa mitään uutena. Käytettynä kaikki.

Ei köyhä työläinen voi uusia ostaa. Eriasia on jos on tuilla elävä yh, tai yh jonka mies asuu eri osoitteessa. Teikäläisillä on varaa älypuhelimiinkin. 

t. vanha nokialainen

Vierailija
22/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen upeita videoita luksuslomakohteista youtubesta. Halpaa matkailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:09"]Missäpäin olisi lapsille liikennepuisto jossa poljetaan polkuautoilla?
[/quote]

Kajaanissa, ilmainen ja siisti!

Vierailija
24/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaan Campingia parvekkeella edellisen kämpän naapurilta varastetulla sähkögrillillä. Kyytipojaksi olutta. Silleen se kesä menee.

Vierailija
25/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään mummolaan täysihoitoon.

Vierailija
26/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen provinssiin.

Vierailija
27/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa lomailuun joten käyn vaan töissä.

Vierailija
28/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin mökki

Vierailija
29/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapsilla kiva kesä (tai talvi?) xD

Joku kuitenkin viisastelee ettei kesällä tarvi mennä minnekään. Entä talvella sitten?

Vierailija
30/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään rahaa edes siihen risteilyyn. Kotona löhötessä ja toivoen, että tulisi oikein ihanat auringonpaisteet tännekin. Ruskettuisi vähän.

Vierailija
31/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään ole varaa mennä, tilillä 7 euroa, loppuviikosta tulee onneksi lapsilisät. Ehkä ostamme jätskit perjantaina.

Vierailija
32/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päiväretkiä lähikaupunkeihin, ostan halvat liput Expressbusin verkkokaupasta ja käyn puutarhoissa, näyttelyissä, museoissa, kahvilla yms.

Vierailija
33/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutaan parvekkeella ja katsellaan naapureita mehukattia juoden. Sadesäällä istutaan sisällä ja katsotaan telkkaria.

Vierailija
34/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin te asutte, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on aivan ihania paikkoja minne pääsee julkisilla - saaria, rantoja, puistoja.. Kahvia termariin, voileivät koriin ja nokka kohti vedenrantaa!

Vierailija
35/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tuttavalta risteilylahjakortti eli risteilylle sentään päästään. Vielä mietin raskinko ottaa aamiaisbuffetit (yhteensä 40 e meiltä perheen aikuisilta eli aamiaisbuffet 10 e/aikuinen/aamu).

Vierailija
36/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:46"]Köyhillä näyttää olevan aina varaa tupakkaan ja alkoholiin.
[/quote]

Up

No sitten ei köyhällä muuhun jääkään, jos noin on. Tämä köyhä ei todellakaan noita käytä, eikä moni muukaan tuntemani.

Vierailija
37/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me turkulaiset köyhät käydään varmaan jollain lähisaarella (yhteysaluksella), vaikkapa Seilissä. On jo monta vuotta tehnyt mieli käydä, muttei ole mukamas ollut tilaisuutta. 

Viime kesänä käytiin Rosalassa, sitä edellisenä Kökarissa. Kivoja reissuja ovat olleet.

Vierailija
38/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina niin köyhä etten ole käynyt koskaan missään. Nuorempana yleensä kesällä ja lomalla vedettiin kaljaa ja huumeita. Seksiäkin joskus sai. 

Nyt vanhempana tissuttelen kaljaa ja vahdin lapsia takapihalla etteivät joudu pedofiilien kynsiin. Vaimo on koittanut joskus risteilylle tai elokuviin saada, mutta en ole koskaan käynyt kun ei ole varaa ja minusta se on rikkaiden juttuja. Viedään lapset kirjastoon sitten. Mitään pikaruokapaskaa ei myöskään syödä. Vaimo joskus vie minä en rahojani niihin laita. 

Jos saisin valita niin kotona vaan oltais niin saisi jotain säästöönkin. Kun työläisen elämä on sellaista ettei viitsi itteään rikkoa, voi joutua lääkäriin ja se on taas yksi työpäivä ja rahapäivä pois kuun palkasta. Ei passaa olla sairaana. Sitä voi risteilylläkin sattua kaikenlaista. 

Köyhä iskä

Vierailija
39/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:31"]

Olen ollut aina niin köyhä etten ole käynyt koskaan missään. Nuorempana yleensä kesällä ja lomalla vedettiin kaljaa ja huumeita. Seksiäkin joskus sai. 

Nyt vanhempana tissuttelen kaljaa ja vahdin lapsia takapihalla etteivät joudu pedofiilien kynsiin. Vaimo on koittanut joskus risteilylle tai elokuviin saada, mutta en ole koskaan käynyt kun ei ole varaa ja minusta se on rikkaiden juttuja. Viedään lapset kirjastoon sitten. Mitään pikaruokapaskaa ei myöskään syödä. Vaimo joskus vie minä en rahojani niihin laita. 

Jos saisin valita niin kotona vaan oltais niin saisi jotain säästöönkin. Kun työläisen elämä on sellaista ettei viitsi itteään rikkoa, voi joutua lääkäriin ja se on taas yksi työpäivä ja rahapäivä pois kuun palkasta. Ei passaa olla sairaana. Sitä voi risteilylläkin sattua kaikenlaista. 

Köyhä iskä

[/quote]

Arvelen, että teidänkin perheen rahat kuluvat alkoholiin ja tupakkaan. Katsos, minä olen köyhä YH ja ihan totaali sellainen, jota ei kukaan sukulainenkaan auta.

Kumma kyllä saan nipistettyä rahaa jokavuotiseen ulkomaan matkaan lapsen kanssa. Priorisointi - mulla ei mene rahaa kaljaan, röökiin, kännäysreissuihin tahi muuhun turhaan. Arjessa menee rahat peruslaskuihin + edulliseen ruokaan. Alennusmyynneistä vaatteet, ei heräteostoksia. 

Vierailija
40/72 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:04"]

Oltiin juhannuksena Tukholmassa, rahaa ei mennyt juuri lainkaan. Lapset saivat limurannekkeet.

risteilylahjakortin sain paikallisesta fb.stä, kahvipaketin annoin tilalle.

samalla reissulla jäätiin mummolaan, täyshoitoon.

mulla on pieni budjetti aina. 

Mulla on jo vuosia ollut tutun kauppaa. Yks kirpparin pitäjä hakee 2-3 krt vuodessa pakettiautollisen tavaraa pk-seudulta ja mulla on 10 laatikon kiintiön. Niillä rahoilla sitten maksan lomamatkan.

ei paljoa saada mutta kun ajoissa varaa, jotain kuitenkin. Ja hyvin suunniteltuna saa mistä tahansa kivan.

[/quote]

Enoikein ymmärtänyt tätä, siis mistä se tuttu kirppiksenpitäjä hakee tavaraa? Ilmaiseksiko? Myykö se sitten ne? Ja saatko sinä niistä osan, jotka myyt? Yritän tässä kehittää itse jotain lisätuloja...

[/quote]

vähintään 2 krt vuodessa, ennen joulua ja ennen juhannusta tulee pakettiautolla pk-seudulle. Minulla on 10 banaanilaatikon kiintiö, eli sen verran vähintään voin antaa myyntiin.

myytävät saan hyvin pitkälti lahjoituksina, esim hyvältä ystävältäni. Teen hänelle palveluksia, esim sanon joku perjantai voinko tulla huomenna kylään ja sitten yhdessä pesemme heidän ikkunat. Kesällä valitti kun pakkanen pitää meteliä. Laitoin kaikki kylmäkallet pakkaseen, seuraavana päivänä menin heikke, tyhjennettiin jääkaappi ja pakkanen, pestiin, imuroitaitiin takaa, kuivattiin, pakkanen ja jääkaappi takas päälle. 

Eli olen tällainen ns potkija.

kun kirpparin pitäjä on päättänyt milloin tulee, ottaa jokaiseen vakkari tavarantoimittajaan yhteyttä ja kysyy mikä määrä minulta tulee.

nyt kävin helluntaina työkaverin talon siivoamassa ja sieltä tuli pelkästään 30 laatikkoa, plus ennestään olin saanutjo vakion 10, päätti kirppiksen pitäjä tekevänsä 2 reissua. En ollut ainoa jonka tavaramäärä oli huomattavasti korkeampi. 

Hän vie tavarat myymälään, hinnoittelee ne ja myy miten parhaaksi näkee ja tilittää myynnistä 40%.

oma vaivani on minimaalinen ja minun ei tarvitse ryhtyä kuvaus tai postittamisrumbaan.

tilitykset tekee aina kun summa ylittää 50 e, kerran kuussa.

nämä rahat ovat meillä aina korvamerkittyä rahaa. Ne käytetään aina lomilla.

nyt on lomakassassa yli 500 e, eli kaikkea ei tarvitse käyttää eikä elokuussa poistuta mihinkään Helsingistä, mutta on varaa käydä Lintsillä, jäätelöllä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi