Auttakee aloittamaan liikunta!
Oon 47-v nainen, 170 cm, 65 kg ja haluaisin aloittaa liikuntaharrastuksia. Mistä olisi hyvä aloittaa? En aio aloittaa huomenna, vaan nyt heti, eli suunnittelen ensimmäistä juoksulenkkiä tälle illalle. Miten aloitan? Kuinka pitkän lenkin juoksen, mitä vauhtia? Ainoa liikunta jota tällä hetkellä harrastan, on kävely, tunti päivässä. Ai niin joo, joogan aloitin myös viime syksynä, mutta se on kesän tauolla, joogaan kyllä kotona pari kertaa viikossa.
Suunnittelen myös kuntosalin aloittamista (kokeilin viime talvena jonkin aikaa, mutta laiskuus iski). Tarkoituksena ja toiveena olisi parantaa kuntoa (varmasti aika huono) ja kiinteyttää vartaloa. Mikä olisi paras treeni käsivarsille ja vatsalle? (jota voisin tehdä kotona).
Kiitos jos joku ehtii, jaksaa ja viitsii vastata!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:30"]Oon 47-v nainen, 170 cm, 65 kg ja haluaisin aloittaa liikuntaharrastuksia. Mistä olisi hyvä aloittaa? En aio aloittaa huomenna, vaan nyt heti, eli suunnittelen ensimmäistä juoksulenkkiä tälle illalle. Miten aloitan? Kuinka pitkän lenkin juoksen, mitä vauhtia? Ainoa liikunta jota tällä hetkellä harrastan, on kävely, tunti päivässä. Ai niin joo, joogan aloitin myös viime syksynä, mutta se on kesän tauolla, joogaan kyllä kotona pari kertaa viikossa. Suunnittelen myös kuntosalin aloittamista (kokeilin viime talvena jonkin aikaa, mutta laiskuus iski). Tarkoituksena ja toiveena olisi parantaa kuntoa (varmasti aika huono) ja kiinteyttää vartaloa. Mikä olisi paras treeni käsivarsille ja vatsalle? (jota voisin tehdä kotona). Kiitos jos joku ehtii, jaksaa ja viitsii vastata! [/quote]Aloita uinti
[/quote]Mä olen todella surkea uimari, mutta tuosta tuli mieleen, että olisko vesijuoksu tehokasta?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:30"]Oon 47-v nainen, 170 cm, 65 kg ja haluaisin aloittaa liikuntaharrastuksia. Mistä olisi hyvä aloittaa? En aio aloittaa huomenna, vaan nyt heti, eli suunnittelen ensimmäistä juoksulenkkiä tälle illalle. Miten aloitan? Kuinka pitkän lenkin juoksen, mitä vauhtia? Ainoa liikunta jota tällä hetkellä harrastan, on kävely, tunti päivässä. Ai niin joo, joogan aloitin myös viime syksynä, mutta se on kesän tauolla, joogaan kyllä kotona pari kertaa viikossa. Suunnittelen myös kuntosalin aloittamista (kokeilin viime talvena jonkin aikaa, mutta laiskuus iski). Tarkoituksena ja toiveena olisi parantaa kuntoa (varmasti aika huono) ja kiinteyttää vartaloa. Mikä olisi paras treeni käsivarsille ja vatsalle? (jota voisin tehdä kotona). Kiitos jos joku ehtii, jaksaa ja viitsii vastata! [/quote]Aloita uinti
[/quote]Mä olen todella surkea uimari, mutta tuosta tuli mieleen, että olisko vesijuoksu tehokasta?
[/quote]Kyllä. Ja uimataito on tärkeä.
Juu onhan se uimataito ihan tärkeä juttu, mutta jos haluan kohottaa kuntoa yms. niin uinti ei mun tapauksessa ole kovin tehokasta ;), sellaista räpiköintiä. Olen kyllä monesti ajatellut, että pitäisi mennä johonkin aikuisten uimakouluun, että oppisi kunnolla uimaan. Voinkin ihan hyvin ottaa uinnin jossain kohtaa mukaan, mutta haluaisin nyt heti aloittaa kunnonkohotuksen ja tuo juoksu tuntui olevan (ehkä) mulle hyvä laji. Asutaan hyvien hiekkateiden lähellä ja on kivat maisemat, tykkään olla ulkona, eikä tarvitse erikseen mennä jonnekin ja on vielä hyvinkin halpa harrastus. Hyvät lenkkarit on jo valmiina, kävelyyn olen niitä käyttänyt, mutta muistan, että olivat ihan juoksuunkin sopivat asicsit.
Ei kai viiskymppinen kuvittele, että voi saavuttaa kiinteän kropan vielä? Kunto varmasti kohenee, mutta älä luule liikoja liikunnasta. en siis sano, ettei siitä mitään hyötyä ole, mutta tuskin saat mitään pyykkilautavatsaa tai piukkaa peppua. Kuntosalilla varmasti parhaat tulokset. Älä juokse liikaa sitten, se vaan rupsahduttaa entistä enemmän.
Lähde vaan juoksemaan tänään. Aloita vaikka niin, että juokset 1km, kävelet seuraavan jne. Vaikka 5 kilsaa tänään. Olet kuitenkin kävellyt pitkiä lenkkejä, jotain pohjakuntoa on.
Lihaskuntoa on helppo tehdä kotona kahvakuulalla.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:51"]
Lähde vaan juoksemaan tänään. Aloita vaikka niin, että juokset 1km, kävelet seuraavan jne. Vaikka 5 kilsaa tänään. Olet kuitenkin kävellyt pitkiä lenkkejä, jotain pohjakuntoa on. Lihaskuntoa on helppo tehdä kotona kahvakuulalla.
[/quote]Ok, kiitos! Pitää varmaan olla aika rauhallinen vauhti, että jaksaa edes tuon kilsan juosta? Olisko jonkinlainen punttijumppa hyvä? On nimittäin tuolla kaapissa pojan 2 kg ja 4 kg puntit, niillä vois varmaan aloitella? Vai onko kahvakuula tehokkaampi tai jotenkin parempi?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:30"]Oon 47-v nainen, 170 cm, 65 kg ja haluaisin aloittaa liikuntaharrastuksia. Mistä olisi hyvä aloittaa? En aio aloittaa huomenna, vaan nyt heti, eli suunnittelen ensimmäistä juoksulenkkiä tälle illalle. Miten aloitan? Kuinka pitkän lenkin juoksen, mitä vauhtia? Ainoa liikunta jota tällä hetkellä harrastan, on kävely, tunti päivässä. Ai niin joo, joogan aloitin myös viime syksynä, mutta se on kesän tauolla, joogaan kyllä kotona pari kertaa viikossa.
Suunnittelen myös kuntosalin aloittamista (kokeilin viime talvena jonkin aikaa, mutta laiskuus iski). Tarkoituksena ja toiveena olisi parantaa kuntoa (varmasti aika huono) ja kiinteyttää vartaloa. Mikä olisi paras treeni käsivarsille ja vatsalle? (jota voisin tehdä kotona).
Kiitos jos joku ehtii, jaksaa ja viitsii vastata!
[/quote]Aloita uinti