Miksi naiset meikkaavat?
Miesten takia! No EI. Naiset meikkaavat tunteakseen oman olonsa itsevarmemmaksi
ja kauniimmaksi. Minulla on parempi olo kun naama on uitettu meikeissä, koska silloin tunnen itseni voimakkaammaksi.
Miksi SINÄ käytät meikkiä?
Kommentit (37)
Koska se on kivaa.Minä rakastan värikosmetiikkaa, erilaisia luomiväripaletteja, huulipunia, kaikkea mahdollista. Meikkaamiseen voi purkaa myös luovuuttaan.
"Kaunistautumiseenhan" oikeastaan meikeistä riittää tuotteet, jotka tasoittavat ihon sävyä ja ehkä tekevät levänneemmän näköiseksi. Loput on sellaista lookin luomista ja leikkimistä. Itse en oikeastaan koskaan meikkaa vaan "koska näytän muuten niin karsealta". Oon ihan sinut meikittömän pärstäni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:33"]Ajatella, että jonkun itsetunto riippuu meikkaamisesta. [/quote] Mitäs ihmeellistä siinä on. On kunnioitusta muita kohtaan näyttää siistiltä yleisillä paikoilla, minulle meikkaamattomuus on sama kuin olisi rikkinäiset tai likaiset vaatteet.
[/quote]
Ei todellakaan siisti olemus vaadi meikkiä..
[/quote]
Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas meikitön nainen on käytöstavaton moukka. En arvosta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:33"]Ajatella, että jonkun itsetunto riippuu meikkaamisesta. [/quote] Mitäs ihmeellistä siinä on. On kunnioitusta muita kohtaan näyttää siistiltä yleisillä paikoilla, minulle meikkaamattomuus on sama kuin olisi rikkinäiset tai likaiset vaatteet.
[/quote]
[/quote]
Et ole koskaan tainnut nähdä naista, jolla on luonnostaan kirjava ja punoittava, couperosainen iho ja todella tummat silmänaluset.
Ei sellaisena voi korkeamman tason hommissa toimia (esim. liike-elämässä), vaan asiallinen ja siisti olemus vaatii ainakin meikkivoiteen ja peiteaineen.
Koska näytän 5 v transulta jos EN meikkaa. Hyi helvetti.
En juurikaan meikkaa. Ihoa ja etenkin silmiä ärsyttää kaikki mömmöt ja niiden pois kuuraaminen. Naiset on nättejä ilman(kin).
Mutta kukin tehköön niin kuin haluaa. Monet osaa meikata taitavasti ja onhan se vähän kuin taidetta :)
Tykkään ulkonäöstäni enemmän, kun olen meikannut ja laittanut hiukset.
En ole ruma ilman meikkiä tai hiukset joka suuntaan sojottavina, mutta paremmalta näytän kun vähän panostan. Oloni on meikattuna itsevarmempi, koska silloin tiedän näyttäväni hyvältä. En ole iskemässä ketään (olen naimissa jo), enkä siis meikkaa muiden kuin itseni vuoksi.
Samalla tavoin voisi kysyä, miksi monet pukevat heille hyvin istuvat vaatteet? Sama asia meikkikin on, korostetaan parhaita puolia piilottamalla pienet virheet.
Meikkaan koska se tuo silmäni esiin, ihmiset hymyilevät minulle ja minäkin tulen iloiseksi :)
Silmät ovat sielun peili ;)
[/quote]
[/quote]
Jos on luonnonkaunis ja hyväihoinen sekä tummakarvainen, niin ehkä silloin ei. Mutta sellainen tyypillinen punakka ja valkokarvainen suomalainen naama todellakin vaatii meikkiä ollakseen siisti. Äskettäinkin eräissä isoissa juhlissa oli noin 40v nainen ihan ilman meikkiä, ja sillä tulipunaisella (ei ollut mikään allergia, vaan kai atopiaa tms jonka saisi kyllä meikillä piiloon) muuten värittömällä naamalla vaikutelma oli tosiaankin sama kuin että hän olisi tullut sinne tukka likaisena roikkuen. On epäkunnioittavaa juhlan sankareita kohtaan ettei viitsi edes meikkivoidetta ja ripsaria laittaa.
34 korjaa: eikun ei atopiaa, vaan kai tuota couperosaa. Mikä tila se nyt onkaan jossa naama on punainen olematta kuitenkaan mitenkään erityisemmin kuiva tai ärtynyt tms.
Se on kivaa. Joskus on kiva meikata ja pestä sen jälkeen pois. Ei siis välttämättä liity mitenkään muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkseni paremmalta ja ollakseni itsevarmempi. Ei tosiaan liity miehiin, en voisi millään mennä töihin ilman meikkiä, vaikka siellä on pelkkiä naisia. Tuntemattomien kanssa meikittömyys ei niin paljon häiritse, mutta pidän kyllä silloin matalaa profiilia.
Jos naiset meikkaisi itsensä takia niin ne meikkaisi mökilläänkin keskellä metsää ollessaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:33"]Ajatella, että jonkun itsetunto riippuu meikkaamisesta.
Mitäs ihmeellistä siinä on. On kunnioitusta muita kohtaan näyttää siistiltä yleisillä paikoilla, minulle meikkaamattomuus on sama kuin olisi rikkinäiset tai likaiset vaatteet.
Jos on luonnonkaunis ja hyväihoinen sekä tummakarvainen, niin ehkä silloin ei. Mutta sellainen tyypillinen punakka ja valkokarvainen suomalainen naama todellakin vaatii meikkiä ollakseen siisti. Äskettäinkin eräissä isoissa juhlissa oli noin 40v nainen ihan ilman meikkiä, ja sillä tulipunaisella (ei ollut mikään allergia, vaan kai atopiaa tms jonka saisi kyllä meikillä piiloon) muuten värittömällä naamalla vaikutelma oli tosiaankin sama kuin että hän olisi tullut sinne tukka likaisena roikkuen. On epäkunnioittavaa juhlan sankareita kohtaan ettei viitsi edes meikkivoidetta ja ripsaria laittaa.
Ei todellakaan ole epäkunnioittavaa. Kuinkas moni mies meikkaa?
Naurettavaa että naiset valittaa ulkonäköpaineista kun ne ITSE sen itselle luo.
Meikkaan, etteivät ihmiset tuijottaisi kamalaa arpista ihoani. Okei, voi olla ettei kukaan oikeasti tuijota sitä mutta ainakin minulla ona asiasta rauhallisempi olo meikit naamassa. Myös siksi, että ilman meikkiä ollessani ihmiset kyselevät olenko sairas tai surullinen. Se on ikävää.
[/quote]