Uskaltaako 14-vuotiaan päästää 3 viikon kielikurssille
Tyttö on nyt 13, ja haluaa todella paljon ensi kesänä mennä kielikurssille ulkomaille. Tyttö on reipas ja rohkea, mutta äitiä pelottaa silti.
Olisin itse halunnut lapsena lähteä, mutta peheelläni ei ollut varaa.
Ehdottomasti haluaisin antaa lapselleni mahdollisuuksia ja tilausuuksia ja kokemuksia (kielikurssista on todella paljon hyötyä) mutta 3 viikkoa vieraassa perheessä vieraassa maassa...
Onko teidän lapset olleet kielikursseilla? Tai saati vaihto-oppilaana :o
Isä on sitä mieltä, että antaa mennä, saataisiin vanhemmnatkin lomaa samalla.
Kommentit (7)
Kyllä minä antaisin mennä jos tyttö on kerran reipas. Opettavaista se vaan on
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:00"]Hiukan liian nuori, mutta ei ole mahdoton ajatus. Hyvän perheen tytölle on ok lähteä, mutta rempseämpi tyttö tulee tuliaisten kanssa takaisin (sukupuolitauti ja/tai raskaus).
[/quote]
Hoh hoijaa taas.
Hyvin voi lähteä, noissahan on perhemajoitus yhtenä vaihtoehtona.
Minä olin samanikäisenä 4 viikkoa kielimatkalla losissa ja koskaan en ole katunut! Enkä omasta mielestäni ollut liian nuorikaan
Olin 5 v. Sitten ja hyvin meni. Olin 14 v. Asuin perheessä. Kielikursseilla nykyisin tosi tiukat säännöt. Vrt esim. 90-lukuun. Minulle ei tuottanut esim.alkoholi- ja tupakkasäännöt ongelmia, koska olin/olen 100% päihteetön.
Oppii hyvin enkun kieltä ja isäntäperheet ovat mukavia. Jos kuitenkin jännittää liikaa, voi pyytää ystävän mukaan tai siirtää lähtöä vuodella. Kurssilta saa kyllä paljon kavereita ympäri Suomea.
Itse olin 14-vuotiaana 2 viikkoa kielikurssilla Maltalla ja olisin mieluusti jäänyt vielä viikoksi! Jos nuori on järkevä ja omaa tyydyttävän kielitaidon niin ainakin itse päästäisin :)
Hiukan liian nuori, mutta ei ole mahdoton ajatus. Hyvän perheen tytölle on ok lähteä, mutta rempseämpi tyttö tulee tuliaisten kanssa takaisin (sukupuolitauti ja/tai raskaus).