Jos saisitte valita kaksi (2) kieltä...
...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat?
Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä.
Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen.
Kommentit (64)
Espanjan ja venäjän. Enkku, saksa sekä ruotsi jo luonnistuu. Espanja siksi että on valtakieliä ja venäjä siksi että siitä saattaa tulevaisuudessa olla hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:53"]...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat? Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä. Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen. [/quote] Jos ap saisi pakkoruotsiangstiinsa valita joko lääkityksen tai psykiatrisen hoidon, kumman ottaisit? Tilanne on kuvitteellinen, totta kai. [/quote] Jaa, ei voi ku kysyä et miten pakkoruotsi liittyy tähän? -ap [/quote] No sinunhan se pitäisi tietää kun näitä avauksia täällä lähes täyspäiväisesti masinoit.
[/quote]
Taas pakkoruotsittaja osoittaa älykkyytensä. Ilmeisesti suomi ei ole äidinkielesi?
Jos nyt vain antaisit ihmisten unelmoida kielitaidosta tuomatta omaa poliittista agendaasi tähän.
Ja niin mun kielet; kiina olisi hienoa osata, mutta tuskin edes yksityisopetus enää tässä iässä auttaa. Joten otan espanjan ja toiseksi vaikka arabian.
Olen sitä mieltä että mikään kielitaito ei ole haitaksi. Vaikea valita kaksi kun on niin monia kieliä. Mut sanotaan "tylsästi" venäjä ja kiina. Niistä vois olla paljolti hyötyä työelämässä! :)
Savo olis aikoinaan ollut hyvä taito, mutta avioero "pelasti" siltä. Hehheh
Ei vois olla turhempia kieliä, kuin 54 valitsemat. Niitä ei tarvi, kuin jos asuu kyseisissä maissa.
Onks pakko?? Toihan olisi ihan helvettiä.
(Jos saan valita kaksi kieltä, jotka menisi nappia painamalla mun päähäni ja sit osaisin niitä sujuvasti puhua, niin valitsisin englannin ja saksan. Tosin ei sujuva ruotsikaan haitaksi olisi. Otan myös sen.)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:11"]
Ei vois olla turhempia kieliä, kuin 54 valitsemat. Niitä ei tarvi, kuin jos asuu kyseisissä maissa.
[/quote]
Voi jeesus mikä idari. Sulle turha voi olla toiselle tarpeellinen. Ja ehkä 54 osaa jo "tarpeelliset" kielet. Ohis.
Espanja ja venäjä. Espanja siksi, koska se on mielestäni tosi kaunis kieli ja venäjästä taas on hyötyä täällä Suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:53"]...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat? Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä. Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen. [/quote] Jos ap saisi pakkoruotsiangstiinsa valita joko lääkityksen tai psykiatrisen hoidon, kumman ottaisit? Tilanne on kuvitteellinen, totta kai.
[/quote]
Jaa, ei voi ku kysyä et miten pakkoruotsi liittyy tähän? -ap
[/quote]
No sinunhan se pitäisi tietää kun näitä avauksia täällä lähes täyspäiväisesti masinoit.