Jos saisitte valita kaksi (2) kieltä...
...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat?
Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä.
Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:08"]Hollannin kieli kuulemma"helppo"" kieli vaikka kuulostaa vaikealta. Monet futarit sitä sanonut. Suomalaiseen suuhun kuulemma taipuu.
[/quote]
Ääntäminen aika hankalaa, mutta vaikka oon paska ruotsissa ni se auttaa pirusti, sanastos ja kieliopis
Ja jollain tapaa espanjan kieli kans. Kaksi kertaa käyneenä ... mut jotenkin ainakin mulle taipui sanat. Rohkeasti vaan yrittää ja opettelemaan. Ps alko ei taivuta mun kieltä.
Ruotsi ja englanti. Ihan ehdottomasti! Harmittaa kun ei kouluaikoina kiinnostanut.
Kiva lukea ihmisten valintoja täällä :) Paitsi joku ilmeisesti 100% kielitaidoton on käynyt keskustelussa kun tais jokaisella kommentilla olla miinus. Jos olet vielä täällä miinustelija niin turhaan katkeroidut yksin siellä, tule mukaan valitsemaan kieliä!
Englantia lisää ja jotain ohjelmointikieltä
Englantia osaan jo hyvin mutta sen lisäksi olisi ihanaa osata Japania ja Venäjää :)
Brasilian portugali ja tokaari A.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:12"]
Ruotsia tietenkin. Mähän oon suomenkielinen Suomessa, joten ei mulla voi elämässä olla mitään muuta sisältöä kuin ruotsinkielisten palveleminen.
[/quote]
Tulihan se sieltä...
Venäjä ja ranska. Molemmat hyödyllisiä ja molemmat myös kuulostavat minusta tosi kauniilta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:53"]...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat?
Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä.
Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen.
[/quote]
Jos ap saisi pakkoruotsiangstiinsa valita joko lääkityksen tai psykiatrisen hoidon, kumman ottaisit?
Tilanne on kuvitteellinen, totta kai.
Venäjä ja Islanti.
Venäjää olen lukenut, mutta osaan sitä silti hävettävän huonosti ja se taito olisi tarpeen. Islantia ihan vaan siksi, että se kuulostaa niin söpöltä, ei siitä varmaan mitään hyötyä olisi.
Vaan 2...en osaa valita. No, arabia ja venäjä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:53"]...joihin tarjottaisiin ilmainen 5-10 vuoden yksityisopetus, niin mitkä kaksi kieltä ne olisivat? Saa valita minkä tahansa kielen/kielet maailmassa :) Toki voi valita vain yhden. Tuo 5-10v tarkoittaa että saa itse päättää montako vuotta opiskelee 5-10 vuoden väliltä. Tilanne on luonnollisesti kuvitteellinen. [/quote] Jos ap saisi pakkoruotsiangstiinsa valita joko lääkityksen tai psykiatrisen hoidon, kumman ottaisit? Tilanne on kuvitteellinen, totta kai.
[/quote]
Jaa, ei voi ku kysyä et miten pakkoruotsi liittyy tähän? -ap
Hmm.... Katsoin, että maailman puhutuimmat kielet ovat
1. kiina (5:ssä maassa)
2. hindi (yhdessä maassa)
3. englanti (115 maassa)
4. espanja (20 maassa)
5. arabia (26 maassa)
6. bengali (yhdessä maassa)
7. portugali (5 maassa)
8. venäjä (16 maassa)
9. japani (yhdessä maassa)
10. saksa (9 maassa)
11. thai (yhdessä maassa)
12. korea (2 maassa)
13. ranska (40 maassa)
Ennen tätä tietoa olisin valinnut kiinan ja espanjan (englantia osaan jo). Nyt vaihdoin kuitenkin kiinan kielen arabiaan. Ranskan olisin valinnut muuten, mutta minulla on siihen kieleen vähän sama asenneongelma, kuin ruotsiin.
Niin ja linkki, jos joku haluaa tarkistaa: http://tieku.fi/ihminen/maailman-13-puhutuinta-kielta
Siis oletuksella, että saisin "pitää" kielet joista jo osaan? Jos en, niin sitten järkevä ratkaisu olisi englanti ja ranska, mutta niitä jo osaan, joten valitsisin espanjan ja mandariinikiinan.
Ruotsia tietenkin. Mähän oon suomenkielinen Suomessa, joten ei mulla voi elämässä olla mitään muuta sisältöä kuin ruotsinkielisten palveleminen.