Miten autossa vaihdetaan sujuvasti vaihdetta?
Ensin kaasu pois, kytkin pohjaan, vaihteen vaihto ja sit taas kaasua? Vai?
Kommentit (76)
Automaattivaihteisto hoitaa hommat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:56"]Kysy mieluummin autokoulusta lisätuntia, missä kävisitte pelkästää vaihteita läpi.
[/quote]
Olen ottanut jo 5 lisätuntia, jotenkin en vaan opi tota.
[/quote]
Älä sitten lähde liikenteeseen ollenkaan, koidut vielä jonkun kohtaloksi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"]Automaattivaihteisto hoitaa hommat.
[/quote]
Sellasen auton ajattelin hankkia joo. Ajan kuitenkin manuaaliinkin sopivan kortin jos joskus tarvii vaikka lainata autoa joka ei ole automaatti.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:54"]
Kiitos teille.. Inssi pian ja vieläkin vähän hakusessa vaihteet. Jotenki jää kytkin aina pohjaan..
[/quote]
Eikö siltä ajo-opettajalta liikene neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:56"]Kysy mieluummin autokoulusta lisätuntia, missä kävisitte pelkästää vaihteita läpi.
[/quote]
[/quote]
Älä sitten lähde liikenteeseen ollenkaan, koidut vielä jonkun kohtaloksi.
[/quote]
No ei hätää :D aion todellakin harjoitella vielä.
Mietit vain vaihe vaiheelta sen vaihteenvaihdon. Ja lasket ne vaiheet numeroin mielessäsi.
Et sä mitään 'koidu jonkun kohtaloksi' sillä ettet osaa vaihtaa vaihteita sujuvasti. Älä stressaa, kyllä se siitä
Voi ei :D olin hetken poissa niin täälä käydään jo miesten ja naistenvälistä ajotaitotaistelua..
Mutta kiitos kaikille vinkeistä, kävin äsken perheenjäsenen kanssa syrjäisellä hylätyllä tehdasalueen pihalla harjoittelemassa vaihteita ja meni jo paremmin! - ap
Kytkin täysin pohjaan ja vaihto joko pienempi tai suurempi vaihde. Vaihteisto on synkronoitu.
Haha luin otsikon vahingossa että miten vaihdetaan sujuvasti aihetta, eli ajattelin että on ongelmaa puheenaiheissa pitkällä automatkalla. Kyllä ihmetytti että on ihmisillä ongelmat, mutta kyllähän näitä löytyy :D ajattelin tulla katsomaan että mikä siinä on sitten ongelmallista.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:56"]Kysy mieluummin autokoulusta lisätuntia, missä kävisitte pelkästää vaihteita läpi. [/quote] Olen ottanut jo 5 lisätuntia, jotenkin en vaan opi tota.
[/quote]
Kertoo suomen autokoulujen opetuksen tason.
Omat lapseni ovat käsitelleet autoa sujuvasti inssiin mennessä.
T.opetuslupaope
Tärkeintä on, että painat kytkimen täysin pohjaan ja jos haluat ajaa nopeammin, vaihdat suuremman vaihteen, jolloin voit painaa lisää kaasua, hiljennät, niin silloin pienempi vaihde. Tarpeen mukaan. Inssi ei kaadu vaihteisiin, tärkeintä on havainnointi ja muun liikenteen huomioiminen, sujuva kaistanvaihto, ja erityisesti ajolinjat.
Monet autokouluopet on tympääntyneitä keski-ikäisiä patuja, joiden pedagogiset kyvyt ovat suunnilleen ameeban tasoa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:56"]Kysy mieluummin autokoulusta lisätuntia, missä kävisitte pelkästää vaihteita läpi.
[/quote]