Kuolen tähän työmäärään!
Tehdään kahdestaan duunit, joita ennen oli tekemässä 5 ihmistä. Nyt työkaveri on lomalla, ja mulle latastiin vielä yksi toisen kokopäivätyöntekijän työ päälle. Eli hoidan käytännössä noin 7 ihmisen duunit. Ylitöitä ei saa tehdä, lomautukset pyörii, kunnon koulutusta ei ole ylimääräisiin duuneihin, eikä apua tule, vaikka pyytäisi. Työkalut on vuodelta 86, ja suurin osa ei pelitä ollenkaan.
.
Tulee hirveät huudot, jos teen pienenkin virheen jossain. Ja jos onnistun, vittuillaan siitäkin. Ohjeet vaihtuu ilmoittamatta joka toinen päivä, mitään käytäntöjä tai utiineja ei ole mihinkään. Työpaikkaa vaihtaisin, jos ei olisi määräaikainen työsuhde. Mikä avuksi? Saikkuako? Ei mitään ulkoisia oireita vielä, mutten haluaisi työn vuoksi rikkoakaan itseäni. Työterveyshuoltoa ei ole, luottamusmies on esimies. Apua!!
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:18"]Miten niin ei ole työterveyshuoltoa? Sellainen on pakko olla. Jos ei ole, hae saikkua terveyskeskuksesta. [/quote] Työterveys on paperilla, mutta sitä ei saa käyttää. Edes työhöntulotarkastusta ei ole tehty. Ap
[/quote]
Kukaanhan ei voi mitään, jos käytät vaan. Edelleen, sulla on se määräaikainen sopimus, jonka jatkamista et edes itse halua, joten mitä sä voit menettää?
Olet työntekijä, et maailman pelastaja. Tee, minkä ehdit työpäivän kuluessa tehdä, ja muut asiat jäävät seuraavalle päivälle.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:18"]Miten niin ei ole työterveyshuoltoa? Sellainen on pakko olla. Jos ei ole, hae saikkua terveyskeskuksesta. [/quote] Työterveys on paperilla, mutta sitä ei saa käyttää. Edes työhöntulotarkastusta ei ole tehty. Ap
[/quote]
Ja kenen vika tämä on?! Sinulla on velvollisuus myös itse huolehtia, että tes toteutuu eikä olla vain passiivisena tilanteen vietävissä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:32"]
[/quote]
Ja kenen vika tämä on?! Sinulla on velvollisuus myös itse huolehtia, että tes toteutuu eikä olla vain passiivisena tilanteen vietävissä.
[/quote]
Mä en tiedä mihin firmaan "työterveys" on ulkoistettu. Kun olen kysynyt, vastatasn, et ei sitä saa käyttää, mee terveyskeskukseen. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:30"]En tajua tätä ongelmaa ollenkaan. Ei ole sinun pulmasti , että töille on lian vähän tekijjöitä. Kysy esimieheltä, mitä töitä pitää jättää tekemättä. Töiden osoitus ja resursointi on hänen vastullaan. [/quote] Kysyin. Vastaukseksi sain: "meidän täytyy kaikkien nyt tsempata." Ap
[/quote]
Eihän tuo ole mikään vastaus kysymykseen. Itse olen ottanut tavaksi juntata itseni pomon huoneen sohvalle enkä nouse siitä ennen kuin olen saanut selkeän vastauksen ja ohjeet. Kertakaikkiaan istun ja jankkaan siellä niin kauan kunnes tiedän tarkalleen miten toimia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:32"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:18"]Miten niin ei ole työterveyshuoltoa? Sellainen on pakko olla. Jos ei ole, hae saikkua terveyskeskuksesta. [/quote] Työterveys on paperilla, mutta sitä ei saa käyttää. Edes työhöntulotarkastusta ei ole tehty. Ap [/quote] Ja kenen vika tämä on?! Sinulla on velvollisuus myös itse huolehtia, että tes toteutuu eikä olla vain passiivisena tilanteen vietävissä. [/quote] Mä en tiedä mihin firmaan "työterveys" on ulkoistettu. Kun olen kysynyt, vastatasn, et ei sitä saa käyttää, mee terveyskeskukseen. Ap
[/quote]
Soita liittoon ja pyydä niitä selvittämään asia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:30"]En tajua tätä ongelmaa ollenkaan. Ei ole sinun pulmasti , että töille on lian vähän tekijjöitä. Kysy esimieheltä, mitä töitä pitää jättää tekemättä. Töiden osoitus ja resursointi on hänen vastullaan. [/quote] Kysyin. Vastaukseksi sain: "meidän täytyy kaikkien nyt tsempata." Ap
[/quote]
Eihän tuo ole mikään vastaus kysymykseen. Itse olen ottanut tavaksi juntata itseni pomon huoneen sohvalle enkä nouse siitä ennen kuin olen saanut selkeän vastauksen ja ohjeet. Kertakaikkiaan istun ja jankkaan siellä niin kauan kunnes tiedän tarkalleen miten toimia.
[/quote]
Ei olekaan, mutta tuon parempaa en saa. Olen yrittänyt tuota, että en lähde pois ennenkuin saan vastauksen. Sillon esimies poistuu tilanteesta. Täällä ei yksikään johtajatason ihminen ota vastuuta mistään. Ja mitään ei saa kirjallisena, ettei ois mitään, mihin myöhemmin vedota. Ap
No tuo määräaikasuus on luojan lykky sinulle. Rupeat ajattelemaan itseäsi eli teet minkä ehdit ja jaksat. Sanot suoraan pomolle mitä ajattelet, jos jotain sanomista. Heillä on vaihtoehtona joko pitää sinut tekemässä ainoana niitä töitä ( joten olisivat ihan hiljaa vaan) tai sotten irtisanoa sinut, jolloin pääsisit irti määräaikasesta työsuhteesta helposti ja vaivattomasti .ja he saisivat itse tehdä kyseiset työt. Otat ihan rennosti vaan..potkut olisivat varmasti hyvä vaihtoehto sillä ei tollaseen paikkaan kukaan voi jäädä töihin.
Ap meitä on kuule paljon kohtalotovereita (ja tämän ei ollut tarkoitus olla lohdutus). Ja ihan johtavaa asemaa myöten painetaan niska limassa, ei pelkästään duunaritasolla. Tilanne on yhteiskunnassamme ja työelämässämme näiltä osin syvältä. Ihmisen asema on täällä olla taloutta varten toimiva ratas, jonka jaksamisella/haluilla ole mitään arvoa. Tuottaa arvoa omistajalle.
Itsekin yritän kuumeisesti miettiä keinoja hypätä kokonaan pois oravanpyörästä ja mielellään pois Suomestakin. Olen jo kerran palanut kunnolla loppuun, joten sitä mitä jäljellä on tästä ihmisraakista, on parempi yrittää pitää parempaa huolta. Mitä varten sitä ylipäätään eletään? Työn orjana? Kai elämällä muutakin tarkoitusta on?!?
Elämässä kyllä pärjää vähemmälläkin, kun oikeasti miettii mikä on tärkeää.
Ap:lle: teet sen minkä ehdit, loput jätät tekemättä. Itsekin yritän tätä toteuttaa, mutta ymmärrän että se on vaikeaa. Varsinkin kun on ihan liian tunnollinen luonne :o(
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:56"]Ap meitä on kuule paljon kohtalotovereita (ja tämän ei ollut tarkoitus olla lohdutus). Ja ihan johtavaa asemaa myöten painetaan niska limassa, ei pelkästään duunaritasolla. Tilanne on yhteiskunnassamme ja työelämässämme näiltä osin syvältä. Ihmisen asema on täällä olla taloutta varten toimiva ratas, jonka jaksamisella/haluilla ole mitään arvoa. Tuottaa arvoa omistajalle.
Itsekin yritän kuumeisesti miettiä keinoja hypätä kokonaan pois oravanpyörästä ja mielellään pois Suomestakin. Olen jo kerran palanut kunnolla loppuun, joten sitä mitä jäljellä on tästä ihmisraakista, on parempi yrittää pitää parempaa huolta. Mitä varten sitä ylipäätään eletään? Työn orjana? Kai elämällä muutakin tarkoitusta on?!?
Elämässä kyllä pärjää vähemmälläkin, kun oikeasti miettii mikä on tärkeää.
Ap:lle: teet sen minkä ehdit, loput jätät tekemättä. Itsekin yritän tätä toteuttaa, mutta ymmärrän että se on vaikeaa. Varsinkin kun on ihan liian tunnollinen luonne :o(
[/quote]
Niin, oma työmoraali käskee tehdä enemmän, ku mihin työtunnit riittää. Vaikka tekisi tauotta töitä, mitä sitäkin tulee tehtyä usemmin kuin pidettyä tauot, niin siltikään ei ole tyytyväinen työpanokseensa. Varsinkaan, kun esimiehiltä ei koskaan tule edes puolikasta kiitosta. Ihmettelevät vain, että mitä valitamme, kun he tekevät töitä iltaa myöten... meitä vaan kun on kielletty jäämästä yli neljään. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:32"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:18"]Miten niin ei ole työterveyshuoltoa? Sellainen on pakko olla. Jos ei ole, hae saikkua terveyskeskuksesta. [/quote] Työterveys on paperilla, mutta sitä ei saa käyttää. Edes työhöntulotarkastusta ei ole tehty. Ap [/quote] Ja kenen vika tämä on?! Sinulla on velvollisuus myös itse huolehtia, että tes toteutuu eikä olla vain passiivisena tilanteen vietävissä. [/quote] Mä en tiedä mihin firmaan "työterveys" on ulkoistettu. Kun olen kysynyt, vastatasn, et ei sitä saa käyttää, mee terveyskeskukseen. Ap
[/quote]
Mene terveyskeskukseen ja siellä kerrot että teidän työterveyshuoltoa ei saa käyttää. Lääkäri tekee ilmoituksen ja sitten isketään periskooppi työnantajan persiiseen ja tutkaillaan mitä näkyy. Voit tietenkin ilmoittaa asiasta liittoon, sun pomos ei ole sun luottamusmiehesi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:16"]
annat pomolle pillua
[/quote]Mun pomo on nainen. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:16"]
annat pomolle pillua
[/quote]ja sinä annat hänelle pillua. kysyttäviä?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:16"]
annat pomolle pillua
[/quote]
Mees ny pois. -oikea Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:41"]
[/quote]
Mene terveyskeskukseen ja siellä kerrot että teidän työterveyshuoltoa ei saa käyttää. Lääkäri tekee ilmoituksen ja sitten isketään periskooppi työnantajan persiiseen ja tutkaillaan mitä näkyy. Voit tietenkin ilmoittaa asiasta liittoon, sun pomos ei ole sun luottamusmiehesi.
[/quote]
Ei kai ne saikkua kirjota siitä, kun sanoo, et töitä on liikaa? Ja sitä ei ole aiemminkaan kommentoitu, kun on sanonut, ettei työterveyttä ole. Sairaudenhoitohan ei ole pakollinen yrityksille. Ap
Ikävä kyllä, Sipilä on luvannut hoitaa nää hommat pidentämällä sun työaikaas.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:06"]Ikävä kyllä, Sipilä on luvannut hoitaa nää hommat pidentämällä sun työaikaas.
[/quote]
Sillähän se työllisyys patanee, kun revitään ylityöllistettyjen niskanahkaa vielä vähän lisää niin, että varmasti burn outit lisääntyy.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:30"]En tajua tätä ongelmaa ollenkaan. Ei ole sinun pulmasti , että töille on lian vähän tekijjöitä. Kysy esimieheltä, mitä töitä pitää jättää tekemättä. Töiden osoitus ja resursointi on hänen vastullaan.
[/quote]
Kysyin. Vastaukseksi sain: "meidän täytyy kaikkien nyt tsempata." Ap