Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salmonellanäyte-pitääkö ulostaa terveyskeskuksen tiloissa?

Vierailija
22.06.2015 |

Miten siihen pystyy? Minulla toimii vatsa aikaisin aamulla, enkä pysty ajamaan kakkahädässä kolmenkymmenen km päähän. Uudelleen saman päivän aikana en pysty ulostamaan.

Voiko sen tehdä kotona? Silloinhan kyllä voisin laittaa purkkiin kenen tahansa ulostetta. Näyte on pakko antaa ulkomaanmatkan jälkeen, kun olen suurkeittiössä töissä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kannata esittää kakkakysymyksiä :D:D

Vierailija
22/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:23"]

Itse hoidin homman kotona ja postitin näytteen.

[/quote]

Joo, 10 vuotta sitten oli tuo käytäntö. Vuosikausiin ei ole paskaa postissa liikuteltu haisemassa päiväkausia.
[/quote]

Ei tuosta ole kuin pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:14"]

Miten siihen pystyy? Minulla toimii vatsa aikaisin aamulla, enkä pysty ajamaan kakkahädässä kolmenkymmenen km päähän. Uudelleen saman päivän aikana en pysty ulostamaan.

Voiko sen tehdä kotona? Silloinhan kyllä voisin laittaa purkkiin kenen tahansa ulostetta. Näyte on pakko antaa ulkomaanmatkan jälkeen, kun olen suurkeittiössä töissä.

[/quote]

EI tarvitse antaa tervarissa, ihan kotona.

Tikku peräsuolesta vähän matkaa sisään, jotta ulsotetta tarttuu. Tikku näyteputkeen ja ja putki pussiin, tarrat tietoineen kiinni ja tervarin labraan.

[/quote]

Tervari?? WTF?

Vierailija
24/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:30"]

Ei täällä kannata esittää kakkakysymyksiä :D:D

[/quote]

Miten niin? Ihan asiallisia vastauskia.

Vierailija
25/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun tk ei ota vastaan potilaita enää klo 16 jälkeen ja ambulanssitkin ajelevat päivystykseen sairaalaan monen sadan kilometrin päähän. Tk väittää olevansa kiinni, mutta siellä ne sit kuitenkin makuuttavat salmonellaepäiltyjä ja kärräilevät niitä vessaan..

Vierailija
26/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonella on yleisvaarallinen tauti joka on Suomesta saatu hävitettyä. Tosi tarkkaan varjellaan kakkanäytteitä, ettei kukaan vaan sujauta mäytepurkkiin vaikka kultaisen noutajansa kakkaa. Tai miehensä.

Valvotuissa olosuhteissa annetaan näyte.

Vierailija
27/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Salmonellanäytteen antaminen on verrattavissa huumenäytteen antamiseen. Tilannetta on voitava valvoa, jolloin näyte annetaan lääkintähenkilöstön läsnäolessa. Paikalla on oltava vähintään kolme (3) henkilöä, yhden toimiessa kirjurina. Mikäli terveyskeskuksen tmv. saniteettitilat eivät mahdollista henkilökunnan läsnäoloa,näyte voidaan myös tehdä pottaan, esim. odotustiloissa."

Lääkeistöhallituksen ohje 265/47/177/1997

[/quote]

???? ihan potalleko odotushuoneeseen

Vierailija
28/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:56"]

"Salmonellanäytteen antaminen on verrattavissa huumenäytteen antamiseen. Tilannetta on voitava valvoa, jolloin näyte annetaan lääkintähenkilöstön läsnäolessa. Paikalla on oltava vähintään kolme (3) henkilöä, yhden toimiessa kirjurina. Mikäli terveyskeskuksen tmv. saniteettitilat eivät mahdollista henkilökunnan läsnäoloa,näyte voidaan myös tehdä pottaan, esim. odotustiloissa."

Lääkeistöhallituksen ohje 265/47/177/1997

[/quote]

???? ihan potalleko odotushuoneeseen

[/quote]

Minäkin vähän ihmettelin tuota. Ei ole edes linkkiä laitettu, niin lieköhän totta.

Vierailija
29/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa torttu puserretaan terveyskeskuslääkärin pöydälle.

Vierailija
30/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on markkinat jos vaaditaan paskannusta todistajien läsnäollessa. Itse ainakin sain sen koeputkilon tikkuineen mukaan kotiin ja homman sai hoitaa ihan oman vessan rauhassa.

Vierailija
31/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmin taju hukassa juhannuksen jäljiltä, mammat?

Vierailija
32/32 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

C'moon Mammat, Lääkeistöhallitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän