Olen kummastellut, että oikeuden jäsenet kättelevät Breivikin joka kerta, kuten kunnon kansalaisen
Voin sanoa, että en itse kättelisi, vaan olisin sitten ennemmin vaan huonotapainen. Ymmärrän toki että rangaistukseen ei kuulu mitään lisärangaistuksia, mutta siitä huolimatta jättäisin kättelyt väliin.
Mitä mietteitä?
Kommentit (26)
Saakohan ne jotain värinää siitä. Energiaa. Mene ja tiedä? No ei vaan. Näytösoikeudenkäynti?
Osoitus oikeuden riippumattomuudesta.
Niin, oikeuden kuuluu ollakin puolueeton eikä ottaa kantaa asiakkaan historiaan muuten kuin juridisista näkökohdista. Tai ei ainakaan tuoda sitä esille julkisesti.
En tiedä mutta oletan että on "pakkokättelyt", että saa pitää virkansa. Mitenkään muuten toimintaa ymmärrä että lähes 100 nuorta murhannutta kätellään.
En kättelisi minäkään. Jos on tappanut ihmisiä, he eivät herää henkiin, vaikka istuisi ikänsä linnassa.
Ärsyttää todella, että tyyppiä kätellään. Jotain rajaa pitäisi olla.
Kättelisin jos olisin tuossa virassa. Mielestäni tuolle uralle ei kannattaisi edes lähteä jos idea tuntuu ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä. Kaikkia kohdellaan protokollan mukaan.
Oikeudessa tuomitaan ennen kaikkea teot. Ehkä kättely on merkki että minulla ei ole sinua vastaan mitään olemme arvioimassa tekojasi
Massamurhaaja, joka ei edes kadu tekojaan, ei tosiaan ymmärrystä tai empatiaa kaipaa.
Breivik on hieno mies. Suomeenkin kaivataan hänen kaltaisiaan, arvokkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sylkeä kasvoihin.
Sylkeminen ei kuulu pohjoismaisiin tapoihin. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Breivik on hieno mies. Suomeenkin kaivataan hänen kaltaisiaan, arvokkaita ihmisiä.
Taidat puhua aivan eri Breivikistä kuin siitä, jonka lähes jokainen aikaansa seuraava suomalainen(kin) muistaa..... Mutta mitä hänen kätteleemiseensä tulee, niin tavallaan luulen ymmärtäväni sitä, että häntä kätellää ja kohdellaan niin inhimilliesti kuin on mahdollista. Koska ellei näin tehtäsi, niin Breivik saattaisi saada sairasta mielihyvää siitä, että muut pelkäävät häntä. Tai ovat niin tuttavallisia, ettei enää kättele ja ovat näin ikäänkuin hänen kanssaan lähempänä samaa mieltä kuin erimieltä.
Sinkkumies
Siksi, että tää mielipuoli tehtailee valituksia mistä tahansa. Ei sitä rallia kukaan jaksa.
Mitähän on sillä kädellään tehnyt muutakin kuin massamurhannut?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän on sillä kädellään tehnyt muutakin kuin massamurhannut? Ja mitä tekee niillä hamsteripoloisilla.
Hänen mielestä kesäleireilevät nuorukaiset ovat syyn vääränlaiseen politiikkaan. Pitäähän se tollaista kätellä
Kertoo miten sairas Norjan yhteiskunta on, Suomi on melkein yhtä paha rikollisten paapomisessa... kuolemantuomio olisi ollut ainoa oikea tuomio.
Ne respektaa noin rajua tyyppii