Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako sijoitusasunnon ostaminen? Vai mihin 100t tuottamaan?

Vierailija
10.02.2022 |

Onko sijoitusasunnossa iso työ?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensi netistä, paljonko sinun paikkakunnallasi on heti vapaita vuokrakämppiä, ja pohdi sitten, kuinka todennäköisesti saat vuokrattua sen niin ettei tule montaa tyhjää kuukautta vuodessa.

Vierailija
2/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muualle kannattavampi sijoittaa kuin sih.asuntoon?

Vierailija
4/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajauta ajallisesti osakkeisiin, rahastoihin ja vaikka metsäosuuksiin. Vaikka 10k€/ laji heti alkusijoituksena ja sitten 300-600€/kk kunnes kaikki on sijoitettu ja tuottaa korkoa korolle.

Vierailija
5/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin osakkeisiin nyt kannattaa? Sampot yms korkealla jo. Metsästä en ymmärrä..

Vierailija
6/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksirajastot miinuksella.

Vierailija
7/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100t ei saa sijoitusasuntoa.

Vierailija
8/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että sijoitusneuvoja kannattaa kysellä muualta kuin täältä.

Omistusasunto on melko työläs sijoitus hyötyyn nähden.

Vierailija
9/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnossa tärkeintä on sijainti. Huonolla sijainnilla on ihan turha lähteä tekemään bisnestä, olkoot asunto muuten minkälainen vaan. Itselläni on yksi sijoitusasunto, olin ihan ummikko kun ostin sen, mutta ihan kohtuulliselta paikalta. Nyt haluaisin hommata lisää sijoitusasuntoja, suunnitelmissa on sellainen vajaa kymmenen asuntoa kaikenkaikkiaan, olisi mun eläketurva.

Vierailija
10/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunnossa tärkeintä on sijainti. Huonolla sijainnilla on ihan turha lähteä tekemään bisnestä, olkoot asunto muuten minkälainen vaan. Itselläni on yksi sijoitusasunto, olin ihan ummikko kun ostin sen, mutta ihan kohtuulliselta paikalta. Nyt haluaisin hommata lisää sijoitusasuntoja, suunnitelmissa on sellainen vajaa kymmenen asuntoa kaikenkaikkiaan, olisi mun eläketurva.

Mistä kannattaa? Pk

Vierailija
11/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Ja jos ei se sata tonnia riitä, pankista saa sen parikymmentä tonnia lainaa päälle.

Vierailija
12/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoita täysbensiiniautoon, sillä tulevaisuudessa ne käyvät yhä harvinaisemmiksi.

Vierailija
13/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokaupungeissa on parhaiten vuokralaisia pieniin asuntoihin. Vuokraamisessa on työtä ja riskiä ja huolta ihan eri lailla kuin pankkipapereissa. Pk-seudulla autotalliosake voi olla hyvä sijoitus, edullisempi kuin asunto eikä remppa huolia samalla lailla kuin asunnossa.

Vierailija
14/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kannattaa? Pk

Mä en ole mikään sijoitushai vielä, mutta sanoisin että jostain opiskelukaupungista, junaradan varrelta, jne. Sellainen paikka missä asunnon arvonlasku olisi epätodennäköistä. Pääkaupunkiseutu (ota selvää kaupunginosista!), Jyväskylä, Tampere, Turku, jne.

Tehdyt ja tulevat remontit pitää selvittää, vastikkeiden määrä, asunnon kuntotarkastus, jne. Se ei ole missään nimessä ilmaista rahaa, mutta turva tulevaisuutta varten.

Vierailija
15/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittamisen tuotto-odotus 4%-5%, Osakkeiden 6-9%.

Asuntosijoittamisessa munat harvemmissa koreissa (jopa yhdessä) ja enemmän työtä.

Ennemmin siis osakkeisiin.

Asuntosijoittamisesta tekee houkuttelevaan edullinen velkavipu jolla oman pääoman tuottoa voi nostaa.

Vierailija
16/34 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan takuulla saa jostain päin Suomea. Ja saa vaikka pk-seudultakin, jos hankkii uudiskohteen tai uudehkon kohteen, jossa on vielä paljon yhtiölainaa jäljellä – silloin voi yleensä myös vähentää yhtiölainan lyhennykset verotuksessa, mikä on merkittävä etu.

Vierailija
17/34 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/34 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkiinteistöjen arvo on kasvanut viime vuosina aika sutjakkaan tahtiin, ja markkinoille on tullut useita isoja institutionaalisia sijoittajia metsien perään. Hiilensidontapalveluista odotetaan jatkossa lisäarvoa, kuten myös lisääntyvästä puupohjaisen materiaalin tarpeesta korvaamaan erityisesti muovien, mutta mahdollisesti myös puuvillan käyttöä. Eli potentiaalia on myös lisänousuun, mutta hoidetun ja järkevällä sijainnilla sijaitsevan metsäkiinteistön hankintapäätös kannattaa tehdä niin pian kuin mahdollista - ei se arvo voi loputtomiinkaan nousta. Taimikkovaltaiset selvästi halvempia kuin tukkivaltaiset kiinteistöt.

Joko tämä, tai sitten ostat sijoitusasunnon oikeasti hyvältä paikalta, ja annat asunnon arvon nousta samalla kun se on vuokralla.

Jos et vaan jostain syystä halua ostaa mitään kiinteää, osta sitten pätkissä ja pitkän ajan kuluessa vaikka Nordnetin superrahasto suomea.

Vierailija
19/34 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen osakepoiminta kannattaa. Yritä löytää sellaisia osakkeita, joissa on kohtalainen osinkoprosentti ja hyvät mahdollisuudet sille, että osinko tulee kasvamaan. Omia valintoja ovat muun muassa citycon, nordea, altria ja gazprom.

Tämä ei ole sijoitusneuvo.

Vierailija
20/34 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostaisi. Siis tällä kokemuksella, että minulla on yksi asunto vuokralla.

Minä ostaisin osakkeita ja osin rahastoja.

Jos asuntoon haluaa sijoittaa. Niin sijoittaisin fim:n asuntorahastoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme