Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linja-autoa täytyy väistää, kun nopeusrajoitus tiellä on alle 60 km/h, mutta täytyykö

säikähtänyt
10.02.2022 |

aina jäädä bussin taakse odottamaan, että ehtii mennä? Itse tänään ajoin ohi ja katsoin, että bussilla on vilkku oikealle eikä siis ole vielä lähdössä, mutta kun olin ehtinyt bussin keulan tasolle niin linja-auto läväytti vilkun vasemmalle ja lähti saman tien, ei katsonut ympärilleen. Jouduin tekemään väistöliikkeen ja bussi vain jatkoi minua kohti kääntymistä, ei edes pysähtynyt, kunnes itse pysäytin auton valoihin. Tämän jälkeen bussi tööttäsi vielä takanani. Mietin vain, että jatkossa voin tilanteen välttää vain jäämällä odottamaan, jos todella tuolla tavalla vain singahtavat kylkeen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä kulma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa sen olisi pitänyt pysähtyä?!🤣

Vierailija
4/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta voi lukea etukäteen, kun tarkkailee pysäkkiä. Onko sieltä tulossa kyytiin porukkaa? Jos ei, niin bussi lähtee yleensä heti, kun pysäkille jäävä on astunut ulos.

Vierailija
5/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossa kohtaa missä jatkoi ajamista minua päin? En minäkään aja kenenkään päälle, vaikka minulla olisikin ollut etuajo-oikeus. 

Ap

Vierailija
6/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autolle, joka on poistunassa pysäkiltä on annettava tietä. Mielestäni tuo, että olet jo rinnalla, kun bussi laittaa vilkun vasemmalle on tilanne, jossa bussi ei saisi lähteä liikkeelle. Moni kuitenkin tuntuu tinkevan sieltä pysäkiltä, vaikka olisi tosiaan jo melkein ohi.

Vierailija
7/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linja-autolle, joka on poistunassa pysäkiltä on annettava tietä. Mielestäni tuo, että olet jo rinnalla, kun bussi laittaa vilkun vasemmalle on tilanne, jossa bussi ei saisi lähteä liikkeelle. Moni kuitenkin tuntuu tinkevan sieltä pysäkiltä, vaikka olisi tosiaan jo melkein ohi.

Pimeä kulma

Vierailija
8/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannetta voi lukea etukäteen, kun tarkkailee pysäkkiä. Onko sieltä tulossa kyytiin porukkaa? Jos ei, niin bussi lähtee yleensä heti, kun pysäkille jäävä on astunut ulos.

Tuo on tuommoinen pysäkki, missä on aina kymmeniä ihmisiä. Yleensä sillä kestääkin siinä seisoa hetken aikaa ja osa jääkin odottamaan seuraavaa bussia. Luin tilanteen väärin. Tiedän, että täytyy väistää ja aina olen väistänyt, mutta nyt jotenkin tuli joku virhearvio, mutta se tosiaan ei katsonut yhtään ympärilleen, minä kuitenkin lähdin ohitukseen, kun bussilla vilkku oli oikealle ja se oli vielä bussin keulan kohdalle päästessäni oikealla eli samantien lähti menemään, kun läväytti vilkun vasemmalle. 

Ap

Vierailija
9/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne taju. Jos ei ketään ole esim nousemassa bussiin kannattaa odottaa

Vierailija
10/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossa kohtaa missä jatkoi ajamista minua päin? En minäkään aja kenenkään päälle, vaikka minulla olisikin ollut etuajo-oikeus. 

Ap

Sinähän olit jo hanskannut tilanteen ja väistänyt.

Vierailija
11/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tuommoinen pysäkki, missä on aina kymmeniä ihmisiä. Yleensä sillä kestääkin siinä seisoa hetken aikaa ja osa jääkin odottamaan seuraavaa bussia. Luin tilanteen väärin. Tiedän, että täytyy väistää ja aina olen väistänyt, mutta nyt jotenkin tuli joku virhearvio, mutta se tosiaan ei katsonut yhtään ympärilleen, minä kuitenkin lähdin ohitukseen, kun bussilla vilkku oli oikealle ja se oli vielä bussin keulan kohdalle päästessäni oikealla eli samantien lähti menemään, kun läväytti vilkun vasemmalle. 

Ap

Pimeä kulma

Vierailija
12/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin olen ajatellut, että bussi kun laittaa sen vasemman vilkun päälle ja jos silloin rinnalla on auto niin antaisi sen mennä. Mietin vain, että kun laki sanoo tuon, että alle 60 km/h alueella bussia täytyy väistää niin eihän tuota tilannetta pysty mitenkään muuten estämään kuin jäämällä odottamaan bussin taakse silloinkin, kun se vilkuttaa oikealle, missä voi hyvinkin mennä useita minuutteja ja tämä on liikenteessä pitkä aika. 

Ap

Vierailija
13/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän se eilenkään heti lähtenyt…

Vierailija
14/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin olen ajatellut, että bussi kun laittaa sen vasemman vilkun päälle ja jos silloin rinnalla on auto niin antaisi sen mennä. Mietin vain, että kun laki sanoo tuon, että alle 60 km/h alueella bussia täytyy väistää niin eihän tuota tilannetta pysty mitenkään muuten estämään kuin jäämällä odottamaan bussin taakse silloinkin, kun se vilkuttaa oikealle, missä voi hyvinkin mennä useita minuutteja ja tämä on liikenteessä pitkä aika. 

Ap

Pimeä kulma

Vierailija
15/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinähän olit jo hanskannut tilanteen ja väistänyt.

En kyllä koe, että hanskasin tilanteen. En edes tiedä miten toimin noin, kun ei siinä todellakaan ehtinyt ajatella. 

Ap

Vierailija
16/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei busseissa ole mitään pimeitä kulmia, vaan järkyttävän suuret peilit.

Vierailija
17/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla on etuajo-oikeus,  mutta ei päälleajo-oikeutta. Bussi toimi tässä tapauksessa väärin Jos olet rinnalla, on bussin väistettävä.

Vierailija
18/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pimeä kulma

Jäikö levy päälle? Se linja-auton kuski voi katsoa peilistä ja kääntää päätään ja katsoa ikkunan kautta. Aika sokea pitää olla jos ei näe rinnalla olevaa autoa. 

Vierailija
19/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä bussikuskin pitää vikaista ennen kuin lähtee. Kun bussilla on vilkku vasemmalle niin pitää autojen pysähtyä. Pari sekuntia pitää bussikuskin kuitenkin odottaa, että autot ehtii rinnalta ohi.

Vierailija
20/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bussikuskin pitää vikaista ennen kuin lähtee. Kun bussilla on vilkku vasemmalle niin pitää autojen pysähtyä. Pari sekuntia pitää bussikuskin kuitenkin odottaa, että autot ehtii rinnalta ohi.

Pimeä kulma

https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016090822279559