Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linja-autoa täytyy väistää, kun nopeusrajoitus tiellä on alle 60 km/h, mutta täytyykö

säikähtänyt
10.02.2022 |

aina jäädä bussin taakse odottamaan, että ehtii mennä? Itse tänään ajoin ohi ja katsoin, että bussilla on vilkku oikealle eikä siis ole vielä lähdössä, mutta kun olin ehtinyt bussin keulan tasolle niin linja-auto läväytti vilkun vasemmalle ja lähti saman tien, ei katsonut ympärilleen. Jouduin tekemään väistöliikkeen ja bussi vain jatkoi minua kohti kääntymistä, ei edes pysähtynyt, kunnes itse pysäytin auton valoihin. Tämän jälkeen bussi tööttäsi vielä takanani. Mietin vain, että jatkossa voin tilanteen välttää vain jäämällä odottamaan, jos todella tuolla tavalla vain singahtavat kylkeen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut bussikuskit vain ovat kakkapäitä ja sille ei voi mitään. Ajan paljon pääkaupunkiseudulla ja tuollaista kuvailemasi tilannetta sattuu usein. Ei niihin paljoa pysty vaikuttamaan, ennakoimaan pystyy kuitenkin, mutta ei se aina auta, kun bussit lähtevät jyräämään kylkeen.

Jos joku ei tulannetta ymmärrä, niin tervetuloa vain ajelemaan joka päivä pääkaupunkiseudun liikenteeseen.

Vierailija
22/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bussikuskin pitää vikaista ennen kuin lähtee. Kun bussilla on vilkku vasemmalle niin pitää autojen pysähtyä. Pari sekuntia pitää bussikuskin kuitenkin odottaa, että autot ehtii rinnalta ohi.

Pimeä kulma

https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016090822279559

Pimeä kulma sulla on perseessäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilla on etuajo-oikeus,  mutta ei päälleajo-oikeutta. Bussi toimi tässä tapauksessa väärin Jos olet rinnalla, on bussin väistettävä.

Näin se on. Olen joskus soittanut torveakin bussille ja sieltä kuski on soittanut torvea takaisin ja vilkutellut pitkiä valoja, mutta ihan sama, he eivät saa ajaa auton kylkeen, oli etuajo-oikeus tai ei.

Joskus kuskit lähtevät liikenteeseen jo ennen vilkkua ja pari kertaa olen ollut tilanteessa, jossa edellä ajava bussi on mennyt pysäkille ja ei ole sitten pysähtynytkään sille, vaan vain ajanut pysäkin läpi ja tullut takaisin tielle. Mistä ihmeestä minä voin tietää miten bussi keksii mennä?

Vierailija
24/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa sen olisi pitänyt pysähtyä?!🤣

Et varmaan ajele kovin paljoa. Jos bussi on pysähdyksissä, niin tottakai kuskin pitää olla sen verran kykenevä ajopelinsä hallitsemiseen, että ei lähde edes yrittämään liikkeelle lähtöä, jos tilanne ei ole siihen täysin turvallinen.

Vierailija
25/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa sen olisi pitänyt pysähtyä?!🤣

Et varmaan ajele kovin paljoa. Jos bussi on pysähdyksissä, niin tottakai kuskin pitää olla sen verran kykenevä ajopelinsä hallitsemiseen, että ei lähde edes yrittämään liikkeelle lähtöä, jos tilanne ei ole siihen täysin turvallinen.

Näin se on. Onneksi suurin osa kuskeista on ihan fiksuja ja ammattilaisia, mutta aina löytyy huonoja raivopäitä, joiden paikka ei olisi ikinä ratissa.

Kun joskus jouduin kulkemaan bussilla aika paljon ja kaikenlaisia sankareita oli kuskeina.