Työkkäristä työtarjous! Mitkä ovat matka rajat?
Lukeeko ne jossain eli kuinka kaukaa minun on oltava velvollinen ottamaan työtä vastaan?
Ja kyllä aion hakea paikkaa, kuulostaa hyvältä, mutta aika pirun kaukana kotoa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:21"]
Työstähän voi aina kieltäytyä. Mutta jos töihin ei pääse kulkemaan, niin ei voi saadea myöskään työttömyyskorvausta! Vai onko joku korpeen muuttanut ihan tosissaan työtön työnhakija, jos ei pääse sieltä töihin???
[/quote]
Jos tulee työtarjous sellaiseen paikkaan johon et pääse kulkemaan, voit kieltäytyä menettämättä työttömyysetuuttasi.
En minä tiedä niistä rajoista, mutta minun työmatkani on ollut noin 500 km. Enkä ollut edes ainoa pitkämatkalainen siinäkään työpaikassa.
Työtarjous ei suinkaan merkitse sitä, että sinä sen paikan saat! Ehkä olet vain yksi noin 180 hakijasta. Työtarjoukset ovat olemassa vain te-toimistojen henkilökunnan ajankuluksi. He kun istuvat nykyään lukittujen ovien takana ja tavattavissa vain ajanvaraukselle.
Oikeasti saa kieltäytyä paikasta, josta jäävä palkka työmatkakulujen jälkeen olisi pienempi kuin työttömyyskorvaus.
Saanko nyt lopettaa työt kun tänne korpeen ei enää julkiset kulje? Lähimmälle pysäkille 5km. Työmatkaan menee se 1,5-2 tuntia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:30"]
Saanko nyt lopettaa työt kun tänne korpeen ei enää julkiset kulje? Lähimmälle pysäkille 5km. Työmatkaan menee se 1,5-2 tuntia.
[/quote]
Älä jaksa olla noin lapsellinen!
[/quote]
Mikä estää?! Työ on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta. Ei kukaan sinua pakota siellä töissä käymään.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:30"]
[/quote]
Mikä estää?! Työ on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta. Ei kukaan sinua pakota siellä töissä käymään.
[/quote]
Tuleeko karenssi jos lopetan? Vähän kyllä tekisi mieli lopettaa. Ärsyttää nämä bussimatkat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:29"]En minä tiedä niistä rajoista, mutta minun työmatkani on ollut noin 500 km. Enkä ollut edes ainoa pitkämatkalainen siinäkään työpaikassa.
Työtarjous ei suinkaan merkitse sitä, että sinä sen paikan saat! Ehkä olet vain yksi noin 180 hakijasta. Työtarjoukset ovat olemassa vain te-toimistojen henkilökunnan ajankuluksi. He kun istuvat nykyään lukittujen ovien takana ja tavattavissa vain ajanvaraukselle.
Oikeasti saa kieltäytyä paikasta, josta jäävä palkka työmatkakulujen jälkeen olisi pienempi kuin työttömyyskorvaus.
[/quote]
Mulle jäisi varmaan enemmän käteen ansiosidonnaisesta kuin nyt palkasta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:30"] Saanko nyt lopettaa työt kun tänne korpeen ei enää julkiset kulje? Lähimmälle pysäkille 5km. Työmatkaan menee se 1,5-2 tuntia. [/quote] Mikä estää?! Työ on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta. Ei kukaan sinua pakota siellä töissä käymään. [/quote] Tuleeko karenssi jos lopetan? Vähän kyllä tekisi mieli lopettaa. Ärsyttää nämä bussimatkat.
[/quote]
Tulee, mutta entä sitten?! Kai sinä olet muutenkin suhteuttanut menot tuloihin niin, että sen karenssiajan pärjäät ilman tuloja.
Tässä taloustilanteessa ja eniten kiinnostaa, millä perusteella ei tarvitse ottaa työtä. Nykypäivän ihmiset on löysiä lusmuja ilman selkärankaa.
[/quote]
No jopa olet työnsankari. Tiedoksesi: Kävin aikanaan monta vuotta töissä, jonne työmatkaan meni 2-4 h suuntaansa, ihan riippuen siitä, miten julkiset liikkuivat, omalla autolla liikkuminen olisi ollut vielä enemmän tuurikauppaa. (Ei Suomessa) Nyt muuttaisin täysipäiväisen työn perässä minne tahansa. Autoa ei ole varaa hankkia.
t: työtön
P.S. En tiedä miksi kutosta on alapeukutettu. Te-toimiston työtarjoukset ovat ihan vitsejä, ainoa merkitys on tosiaan virkailijoiden puuhastelu ja aktivointi. Minulle ainakaan yksikään ei ole osunut vielä työnhakijaprofiiliini, joten olen jo hakuvaiheessa tiennyt, etten tule pääsemään edes haastatteluun. Kykenen etsimään itsekin työpaikkoja. Se ilo niistä toki olisi, että jos tarjous katoaisi postissa, hakijalta voisi kivasti napsauttaa tuet poikki.
Selvitä työkkäristä paikkauntasi työssäkäytialue. Se on määritelty joka paikkakunnalla erikseen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:30"] Saanko nyt lopettaa työt kun tänne korpeen ei enää julkiset kulje? Lähimmälle pysäkille 5km. Työmatkaan menee se 1,5-2 tuntia. [/quote] Mikä estää?! Työ on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta. Ei kukaan sinua pakota siellä töissä käymään. [/quote] Tuleeko karenssi jos lopetan? Vähän kyllä tekisi mieli lopettaa. Ärsyttää nämä bussimatkat.
[/quote]
Tulee, mutta entä sitten?! Kai sinä olet muutenkin suhteuttanut menot tuloihin niin, että sen karenssiajan pärjäät ilman tuloja.
[/quote]
Ja olet siis täysin varma että tulee karenssi? Jos työpaikalle ei enää julkiset kulje niin en usko että karenssia tulee jos työmatka tosiaan yli 1,5h. Kannattaa kysyä työkkäristä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:48"]
Selvitä työkkäristä paikkauntasi työssäkäytialue. Se on määritelty joka paikkakunnalla erikseen.
[/quote]
Merkitystä on sillä työmatkalla ei työssäkäyntialueella. Omalla työssäkäyntialueellakin työmatka voi olla yli 1,5h.
Minä en ainakaan haluaisi antaa verorahojani niille lusmuille, jotka yrittävät vältellä töitä! Miettikää, jos kaikki päättäisivät lusmuilla, niin aika pian kuoltaisiin nälkään ja tauteihin!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:21"]
Työstähän voi aina kieltäytyä. Mutta jos töihin ei pääse kulkemaan, niin ei voi saadea myöskään työttömyyskorvausta! Vai onko joku korpeen muuttanut ihan tosissaan työtön työnhakija, jos ei pääse sieltä töihin???
[/quote]
Ei tarvitse muuttaa korpeen, jotta työmatkasta saa hankalan. Esimerkiksi minä pääsen lähikaupunkiin bussilla noin tunnin välein, mutta jos haluankin matkata päinvastaiseen suuntaan saman verran, ei busseja kulje ainuttakaan. Siksi teen 12 km työmatkani omalla autolla.
On ihmisen oma ongelma, jos ei ole autoa tai ei pääse julkisella töihin. Tee itse jotain asialle silloin. Tänä päivänä ihmiset on luovuttajia, jotka eivät halua kokea pienintäkään epämukavuutta tai vaivaa päämääränsä saavuttamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:01"]
Lukeeko ne jossain eli kuinka kaukaa minun on oltava velvollinen ottamaan työtä vastaan?
Ja kyllä aion hakea paikkaa, kuulostaa hyvältä, mutta aika pirun kaukana kotoa.
[/quote]
Mene vain haastatteluun. Ei millään pahalla, mutta kielioppi on sulla jäänyt lukematta. Tuskin pääset sinne.
Miten voi olla vain 1,5 suuntansa maximi? PK -seudullakin tuo aika menee yli monellakin.