Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö abortin jos saisit tietää olevasti nyt raskaana?

Vierailija
21.06.2015 |

Miksi ja miksi ei?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:44"]Kai se olisi pakko tehdä, koska sektiosta 9kk ja silloin sanoivat, että 2 vuoden päästä saa synnyttää seuraavaksi.
[/quote]

Ei ole tarvetta tehdä aborttia tuossa tilanteessa. Yleensä suositellaan että vuoden päästä sektiosta saa seuraava raskaus alkaa ja tuo on jo todella lähellä sitä. Ja sekin on vain suositus, esimerkiksi itselleni ei kukaan maininnut sanallakaan mistään rajoista. Jos kohtu on hyvässä kunnossa, raskaaksi voi periaatteessa tulla heti uudestaan. Tämä meni nyt ihan ot mutta oli pakko tulla sanomaan :D

Vierailija
82/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mahdollista tehdä, koska nyt on rv 30+3 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ja omaa saamattomuutta ja mukavuudenhalua. Koko homma tuntuu hirveältä tuhraamiselta, sattuu, vittumaisia hoitajia, komplikaatioita. Tuntuu helpommalta antaa olla, synnyttää ja kärsiä uudet pikkulapsivuodet.

N42 ja kaksi lasta(10, 13)

Vierailija
84/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Esikoinen on 10 kk ja mulle fyysesti raskaus voisi nyt olla vähän riskialtis. Mutta en mä pystyisi. Luultavasti menisi kuitenkin itsestään kesken. 

Vierailija
85/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa tekisi. Tiedän että en siihen pystyisi ja katuisin sitä loppuelämäni. Vaikka nyt ei ole paras mahdollinen hetki toiselle lapselle (aloitan syksyllä taas opinnot esikoisen hoitovapaan jälkeen), olisin silti ikionnellinen. Haluan kuitenkin kaverin esikoiselle jossain vaiheessa.
.
Elämää ei voi käsikirjoittaa, niin minä ajattelen. Jos lapsi päättää tulla ehkäisystä huolimatta niin sitten on hänen aikansa. Toki joskus voi tulla tilanne, ettei elämäntilanne kertakaikkiaan sovi vauvaan ja silloin on upeaa että mahdollisuus aborttiin on olemassa.

Vierailija
86/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, vaikkei lasta tällä hetkellä yritetäkään. Miehen kanssa yhteinen sopimus siitä, että jos nyt ehkäisy pettäisi, saisi vauva kyllä tulla. Elämäntilanne on tasainen ja suunnitellaankin ensimmäisen yrittämistä ihan vuoden tai parin sisään. 

Vierailija
87/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin.
Olen 20 vuotias ja minulla on yksi 9kk ikäinen lapsi. Vauva-aika ollut minulle todella rankkaa enkä kykenisi samaan rumbaan ihan heti uudestaan juuri kun ensimmäisen kanssa alkanut helpottaa.
Siksi pidänkin hyvää huolta ehkäisystä :)

Vierailija
88/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:35"]Tekisin. Olen vasta 23, opiskelut kesken, ei vakituista poikaystävää. Tosin en ole harrastanut seksiäkään kolmeen vuoteen. Mutta joo, en olisi todellakaan valmis äidiksi.
[/quote]

Vasta? Ihan aikuinenhan sinä jo olet. Lisääntymisen kannalta oot kyllä parhaassa iässä, ei me täällä nuorruta. Mutta en arvostele aborttipäätöstä, syytä hieman ihmettelen.
[/quote]

Omasta mielestäni se on vasta, vaikka aikuinen olenkin. En halua tehdä lapsia näin nuorena. Ja eikö opiskelut kesken ja parisuhteen puute ole ihan hyviä syitä? En ole myöskään vielä valmis menettämään vapaata elämää vielä.

T. Vasta 23
[/quote]

Jaa itse olen jo 26 ja todellakaan en tehnyt aborttia kun ehkäisy petti. Silläkin uhalla että edes kandin paperit ei vielä ulkona. :) en antaisi anteeksi itselleni jos tulevaisuudessa en pystyisikään saamaan lapsia. Mutta en edelleenkään tuomitse kenenkään valintoja, meillä jokaisella on erilainen elämänkatsomus ja arvot! :) jokainen eläköön elämäänsä haluamallaan tavalla

Vierailija
89/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:05"]En todellakaan. Mun mielestä jos raskaaksi päätyy, siitä pitää ottaa vastuu. Tiiän että pystyisin huolehtimaan lapsesta, vaikka minulle ei olekaan vielä ammattia. Aborttiin en pysty nyt enkä ikinä.
[/quote]
Abortti juurikin on vastuunkantamista

Vierailija
90/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tekisin. Lapsiluku on täynnä, eikä vauva muutenkaan sopisi mitenkään tähän elämäntilanteeseen.

Vierailija
91/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tekisin. Koska ensimmäinen on vasta vuoden enkä jaksa toista vielä muutamaan vuoteen jos koskaan.

Vierailija
92/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:06"]Jos harrastaisin seksiä ja tulisin raskaaksi niin kyllä. En enää tässä iässä halua lasta.

45

Sama

Vierailija
93/158 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:03"]Miksi ja miksi ei? [/quote] En. Aloitettiin just hedelmöityshoidot.

[/quote]

Ja kaks alapeukuttajaa mun hedelmöityshoidoille... Tottakai! Pakko jatkaa tähän, että just hoitojen alussa tehtyjen kilpirauhaskontrollikokeiden mukaan oon kovasti vajaatoiminnalla ja se saattaa olla merkittävä syy itse lapsettomuuteen kun muutakaan syytä ei ole löytynyt. Mut mitäpä näitä hoitamaan, kun vois luomusti vaan antaa olla ja antaa siinä samalla kroppansa pikkuhiljaa sammua kokonaan... 

Vierailija
94/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, niin kauan sitä raskautta on yritetty.

Vierailija
95/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Ei musta olis äidiksi vielä moneen vuoteen.
N24

Vierailija
96/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viikko sitten tietää, enkä todellakaan ole tekemässä, 7kk yritetty! <3

Vierailija
97/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siitäkään huolimatta, että edellinen tällä hetkellä 5kk.

Vierailija
98/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Mun mielestä jos raskaaksi päätyy, siitä pitää ottaa vastuu. Tiiän että pystyisin huolehtimaan lapsesta, vaikka minulle ei olekaan vielä ammattia. Aborttiin en pysty nyt enkä ikinä.

Vierailija
99/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:04"]

Ei musta olis äidiksi vielä moneen vuoteen. N24

[/quote]

Tuo lausunto osoittaa että olisit juuri nyt äidiksi enemmän kun useimmat jotka itseasiassa saa lapsia.

Vierailija
100/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaisin seksiä ja tulisin raskaaksi niin kyllä. En enää tässä iässä halua lasta.

45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän