Tekisitkö abortin jos saisit tietää olevasti nyt raskaana?
Kommentit (158)
Tekisin 101% varmuudella. c'': En tahdo lasta, ikinä.
Tekisin. Olen vasta 23, opiskelut kesken, ei vakituista poikaystävää. Tosin en ole harrastanut seksiäkään kolmeen vuoteen. Mutta joo, en olisi todellakaan valmis äidiksi.
Tekisin. Kuolisin aika suurella todennäköisyydellä, jos en tekisi.
Kai se olisi pakko tehdä, koska sektiosta 9kk ja silloin sanoivat, että 2 vuoden päästä saa synnyttää seuraavaksi.
En tekisi. Jokainen lapsi on lahja. Meillä kolme lasta eikä enempää tulossa. Mutta jos ehkäisystä huolimatta vahinko kävisi, ottaisin vastaan, vaikka itsellä jo ikää 40+
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:35"]Tekisin. Olen vasta 23, opiskelut kesken, ei vakituista poikaystävää. Tosin en ole harrastanut seksiäkään kolmeen vuoteen. Mutta joo, en olisi todellakaan valmis äidiksi.
[/quote]
Vasta? Ihan aikuinenhan sinä jo olet. Lisääntymisen kannalta oot kyllä parhaassa iässä, ei me täällä nuorruta. Mutta en arvostele aborttipäätöstä, syytä hieman ihmettelen.
Tekisin abortin. En halua lapsia.
En tekisi vaikka se sotkisikin kaikki suunnitelmat. Olen lähdössä opiskelemaan eikä todellakaan ole suunnitelmissa tulla raskaaksi, mutta esikoinenkin oli ei-suunniteltu ylläri ja silloinkin olin lähdössä opiskelemaan. Enkä siis tehnyt aborttia silloinkaan. :D
Todellakin, nyt on lapset hankittu. N20
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:35"]Tekisin. Olen vasta 23, opiskelut kesken, ei vakituista poikaystävää. Tosin en ole harrastanut seksiäkään kolmeen vuoteen. Mutta joo, en olisi todellakaan valmis äidiksi.
[/quote]
Vasta? Ihan aikuinenhan sinä jo olet. Lisääntymisen kannalta oot kyllä parhaassa iässä, ei me täällä nuorruta. Mutta en arvostele aborttipäätöstä, syytä hieman ihmettelen.
[/quote]
Omasta mielestäni se on vasta, vaikka aikuinen olenkin. En halua tehdä lapsia näin nuorena. Ja eikö opiskelut kesken ja parisuhteen puute ole ihan hyviä syitä? En ole myöskään vielä valmis menettämään vapaata elämää vielä.
T. Vasta 23
En todellakaan. Haluaisin todellakin olla ensimmäinen mies joka olisi paitsi todistetusti raskaana, myös ensimmäinen mies joka synnyttäisi sen lapsen ja haluaisin kyllä tietää mistä reiästä se tulisi pihalle.
Olen 53-vuotias ja se olisi sen luokan IHME, että totta kai pitäisin lapsen.
Jos olisin terve, niin lapsi saisi syntyä. Vaikka ei olisikaan yrittämällä yritetty. On arvomaailmani vastaan ajatuskin. Nyt vain on tilanne se, että raskaus vaarantaisi terveyden. Mahdollisesti kuolisimme molemmat. Jäisi 3 orpoa.. Nytkin jo 40% äkkikuoleman riski. Hoidot menossa. Rankkaa aikaa. Sydän paskana huolesta ja käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:35"]Tekisin. Olen vasta 23, opiskelut kesken, ei vakituista poikaystävää. Tosin en ole harrastanut seksiäkään kolmeen vuoteen. Mutta joo, en olisi todellakaan valmis äidiksi.
[/quote]
[/quote]
Täällä toinen 23-vuotias ja pidän itseäni nuorena! Aikuinen taidan olla joskus kolmekymppisenä. Mullakin opinnot kesken ja haluan elää vielä tätä rillutteluelämää, ei tähän mitkään vauvat sovi. Tällä hetkellä ja tähän asti on tuntunut etten halua lapsia ikinä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:05"]En todellakaan. Mun mielestä jos raskaaksi päätyy, siitä pitää ottaa vastuu. Tiiän että pystyisin huolehtimaan lapsesta, vaikka minulle ei olekaan vielä ammattia. Aborttiin en pysty nyt enkä ikinä.
[/quote]
Täällä alapeukuttelee ne, jotka ei osaa käyttää ehkäisyä.
[/quote]
Ehkäisy voi pettää. Tai mitä jos tulee raiskauksesta raskaaksi?
Vastuunottoa on myös se abortti. Parempi sekin kuin synnyttää lapsi, jota ei halua tai ole kykenevä hoitamaan.
[/quote]
Miksi aina otetaan tämä raiskaus-kortti esille? Suurin osa aborteista eli yli 90 % suoritetaan ns. sosiaalisin perustein ja yleisimmin 20-24-vuotiaille naisille, jotka eivät osaa käyttää kumppaninsa kanssa ehkäisyä. Vastuunottoa ensisijaisesti on huolehtia ehkäisystä, eikä selitellä asiaa itselleen parhain päin.
Raskauteni oli helpohko mutta synnytys hyvin vaikea, meinasin kuolla. En missään nimessä halua toista lasta. Jos kuitenkin tulisin jostain syystä uudelleen raskaaksi, en tekisi aborttia, koska minusta ei ole tappamaan omaa lastani. Ei vaikka oma henkeni olisi vaarassa.
Ehdottomasti kyllä tekisin ,kahta kertaa en miettisi. Ikää jo 43 ja lapsia 4kpl osa jo kotoa pois muuttanut.
Kyllä aika varmasti. Nuorin lapsi 13 vuotias, ja 14 vuotta sitten jo tehty päätös, että lapsiluku täynnä. Ja sterilisaatiokin tehty jo silloin 13 vuotta sitten.
Ei se silti helppo päätös olisi, kuitenkin periaatteessa ihan lapsentekoiässä vielä olen, ei ole sairauksia yms. Mutta en näe itseäni enää oman vauvan kanssa, mummona pikemminkin muutaman vuoden kuluttua oma lapsenlapsi sylissä mielummin.