Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö abortin jos saisit tietää olevasti nyt raskaana?

Vierailija
21.06.2015 |

Miksi ja miksi ei?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Ihan siksi että kun lapsi olisi täysikäinen, minä olisin 64 ja mies 70. Olisi itsekästä saada vauva enää tässä vaiheessa vaikka olen todella lapsirakas ja onnellinen äiti muille lapsilleni.

Vierailija
42/158 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis vaikka oonkin vasta 18v ja koulut kesken. Mä kuolisin mieluummin kuin abortoisin lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekisin eikä edes tarvis miettiä kahta kertaa.

Vierailija
44/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Mulla ikää 35 v, lapsia on kaksi ja lapsiluku täynnä. Mutta silti olisin melkein pelkästään onnellinen jos kierukka pettäisi. Ehkä vähän jaksamisesta huolissani myös mutta enimmäkseen onnellinen.

Naisella on kai aina se yksi syntymätön lapsi :)

Vierailija
45/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis. Oon kyllä raskaana nytkin, viikot jossain 30 tietämillä.. mutta en edes harkitsis..

Vierailija
46/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että kaksi tässä ketjussa sanoi vastustavansa aborttia, mutta kuitenkin omalla kohdalla sitä harkitsisivat.

Vierailija
47/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, vaikka en tiedä miten jaksaisin. Lapsia on kolme, joista viimeisin sai alkunsa ehkäisystä huolimatta, on nyt 1 v. ja aikamoisen vilkas ja menevä kaveri. Ihana se on, ja rakastettuna syntyi tottakai, mutta myönnän että kolme lasta on minulle aika kova pala. Kukaan lapsista ei ole vielä koulussa ja onhan tämä arki aikamoista rämpimistä ja todella uuvuttavaa. Viimeisen vuoden aikana mulle on tullut isot mustat silmäpussit. :( Silti en pystyisi aborttiin... En vaan pystyisi. Onneksi raskautuminen on hyvin epätodennäköistä.

Vierailija
48/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, koska minut on juuri valittu opiskelemaan unelmieni alaa. Jos pitäisin lapsen, olisin ikuisesti katkera sille nuoruuteni menettämisestä. En välttämättä halua lapsia ikinä. Mies löytyy, ja hän varmasti olisi hyvä isä, mutta hänelläkin on koulut kesken. Pidän kyllä visusti huolen ehkäisystä, koska en kuitenkaan halua joutua tekemään aborttia, sillä pelkään sen psyykkisiä seurauksia. N23

Vierailija
49/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:55"]

Tekisin, koska minut on juuri valittu opiskelemaan unelmieni alaa. Jos pitäisin lapsen, olisin ikuisesti katkera sille nuoruuteni menettämisestä. En välttämättä halua lapsia ikinä. Mies löytyy, ja hän varmasti olisi hyvä isä, mutta hänelläkin on koulut kesken. Pidän kyllä visusti huolen ehkäisystä, koska en kuitenkaan halua joutua tekemään aborttia, sillä pelkään sen psyykkisiä seurauksia. N23

[/quote]

Opiskelun aloitusta on mahdollista lykätä tai pitää opiskelussa välivuosia menettämättä opiskelupaikkaa. Minä sain kaksi lasta opiskeluaikana ja se oli paras mahdollinen aika saada lapsia mun mielestä. Pidin molempien kohdalla yhden välivuoden ja kun lapset menivät hoitopaikkaan, eivät joutuneet olemaan pitkiä päiviä hoidossa koska pystyin opiskelemaan paljon itsenäisestikin. Mun mielestä opiskelu ei ole syy tehdä aborttia. Helpompaa on opiskella lasten kera kuin käydä töissä.

Vierailija
50/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, lääkäri kielsi ehdottomasti raskaaksi tulemisen joten aika hätä kädessä oltaisiin jos kaikesta huolimatta vahinko kävis. Siinä vois toisaalta pyytää samalla steriloimaan.

Vierailija
51/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Olisin kyllä hyvin ihmeissäni, sillä vaikka harrastin exän kanssa seksiä niin raskaaksi en voisi tulla. Hän ei enää voi saada lapsia. No tuskin olisi maailman ensimmäinen sterilisaation jälkeen syntynyt lapsi.

Vierailija
52/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.v yritystä takana. Mitäs luulet?

Vierailija
53/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen kylläkin uskovainen, mutta en näe itseäni vanhempana en nyt enkä tulevaisuudessa. Mieluummin lahjoittaisin ne rahat jotka menisivät lasten kasvattamiseen jonnekin köyhille nälässä kärsiville. N20

Vierailija
54/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi.Olen 16v ja tyttäreni on 7kk, vaikka tiedän että tulisi helvetin rankkaa niin silti en pystyisi aborttiin.

Vierailija
55/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 4kk ja ekat kaksi oli todella vaikeita. Synnytyksesdä komplikaatioita ja vauva ei alussa juuri tehnyt muyta kuin huusi. En edes ole varma jaksaisinko toista raskautta ja synnytystä, vielä jos sen perään vauva olisi haastava. En kuitenkaan tiedä pystyisinkö aborttiin kun nyt on nähnyt millainen ihana vauva sieltä lopulta tuli... Toisaalta en haluaisi odotusaikana pelätä kestääkö sektioarpi kun edellisestä niin lyhyt aika

Vierailija
56/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tekisin. Olen juuri kirjoittamassa ylioppilaaksi ja minä en tiedä, mitä lukion jälkeen tapahtuu, minne tulen pääsemään, haluanko mennä matkustelemaan, mennä töihin vai mitä. Olen 19-vuotias ja en ole vielä tosiaankaan edes valmis äidiksi. Haluan ensin asua omillani, opiskella itselleni ammatin ja katsoa, mikä tilanne on myöhemmin. Nyt nautin nuoruudestani.

Vierailija
57/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja teinkin tammikuussa. Nyt siis olisin raskaana, mutta onneksi tein abortin jo. Ei kaduta yhtään, mulla oli jo lapsiluku täynnä, en tarvinnut enempää, enkä ois kyennyt huolehtimaan enemmistä lapsista.

Vierailija
58/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, vaikka olen vielä ilman ammattia. En vastusta aborttia, mutta minusta ei vaan olisi siihen.

N21

Vierailija
59/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka hetkittäin olen fyysisesti ja psyykkisesti aika piipussa näiden nykyistenkin (2,5v. 0,5v.) kanssa. Nuoruudessa olen kerran tehnyt abortin, ja nykyään ahdistaa tosi paljon, kun ajattelen miten kylmästi silloin suhtautui ultrassa näkyviin sykkeisiin versus se, kuinka paljon niiden sykkeiden näkemistä näissä loppuun asti jatkuneissa raskauksissa odotti. Etenkin kun siinä abortin ja esikoisen välissä oli keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa. 

Vierailija
60/158 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:34"]

Tekisin. Olen teinistä asti valmistautunut henkisesti, että jos vahinko käy ehkäisystä huolimatta, niin teen abortin. En halua omia lapsia. Olen 25v.

[/quote]

Mulla on aina ollut sama. Ehdottomasti abortti, jos lasta ei halua ja tai ei pysty tarjoamaan lapseelle hyvää elämää. Lapsen synnyttäminen adoptioon ei ole minulle sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä