Miten aloitut trollailu-urasi?
Koska, millä foorumilla ja miksi?
Minä voin aloittaa. Aloitin trollailemaan joskus ehkä 2010 jäätyäni työttömäksi kun oli paljon aikaa tuhlattavaksi. Aloitin Iltalehden keskustelupalstalla, josta siirryin aika pian Suomi24:seen ja sieltä ihan vasta äskettäin tälle palstalle. Syistä en osaa sanoa muuta kuin että se on ajantappoa ja eräänlaista kirjallista hupia ja ihmisten reaktiot huvittaa. Siihen jää helposti koukkuun.
Kommentit (23)
On ihan sama onko keskustelunavaus kirjoitettu ns. puhtaiden jauhojen pussista, vai onko se trollin haisevista sormista lähtöisin. Joka tapauksessa tärkeintä on syntyvä keskustelu. Siksi en yleensä jaksa ruveta hihkumaan trolli, trolli, porvoo, troot-troot, vaikka vaikuttaisi ilmeiseltä, että keskustelunavaus on provokaatio.
Täytyy kyllä myöntää, että joskus ihmeellisellä tavalla vituttaa, jos liian ilmeinen ja typerä provo saa lieskan perseeseensä ja sitä kommentoidaan suut vaahdossa totena pitäen. En edes tiedä miksi vituttaa. Eihän sen pitäisi.
Trolli-uran aloitin Suomi24:ltä joskus 2007. Ura eteni loistokkaasti, mutta unohtui jossain vaiheessa kun tuli tärkeämpääkin tekemistä. Nykyisin olen lähes eläkkeellä trollaamisesta, mutta joskus krapulassa päätyy trollailemaan esim. tänne. Tykkään tästä paikasta, täällä on usein aivan loistavia provoja.
En ole myöskään sitä mieltä, että trollaaja olisi välttämättä sadisti ja ihmisperse. Itse trollaan paljon asioilla, joista periaatteessa olen samaa mieltä, mutta kärjistän. Lisäksi tykkään saada ihmiset katsomaan uudesta näkökulmasta ja miettimään omaa kaavoihin kangistuneisuuttaan. Pelkkä puhdas ärsyttämisen halu on mielestäni tylsää ja aivotonta.
Trollasin ellit.fi:ssä. Olen tiennyt av:sta vasta muutaman vuoden. Jo ensimmäinen viesti, jonka kirjoitin tänne, oli trollausta. Trollaus on ennen kaikkea rakas harrastus ja ajanviete, enkä osaa suhtautua siihen yhtä kunnianhimoisesti kuin 12. Jatkuvuus puuttuu ja nimimerkittömyys sopii silloin mainiosti.