Mummo kysyy perässä vedettävistä laukuista.
Minulla sellainen ongelma kun luovuin autosta ja kauppaan on 2km matkaa ja kuljen talvisin jalkasin enkä jaksa kantaa painavia kasseja kotiovelle niin pitääkö minun ostaa sellainen perässä vedettävä laukku. Olen kyllä jo aika iäkäs, lapsenlapsikin on. Yleensä näen niitä laukkuja jollain 75v-85v mummilla, mutta onko sellainen nolo?
Kommentit (24)
No kuule, minä olin alle kolmikymppinen, kun hankin ensimmäisen sellaisen. Sepä oli näppärä kaupassa kävellen käydessä ja Saksassa niitä näki paljon. Asuin silloin siellä.
Jos mahdollista, niin tilaa painavat ostokset kotiin tuotuna. Niitä kevyempiä voit sitten hakea itse. Itsekin haluan sellaisen kärryn jossain vaiheessa.
Se on ihan huippu. Olen 50 paremmalla puolella ja hankin pari vuotta sitten. Olen vaan ihmeissäni kun en aiemmin tajunnut.
Noita oli jo parikymmentä vuotta sitten autottomilla lapsiperheillä. Mahtui enemmän ostoksia.
Ei ollenkaan noloa. Jos joku katsoo niin anna katsoa, ehkä haluaisi itselleenkin sellaisen. Ostin ensimmäisen jo 30 v. ja siitä lähtien käyttänyt niitä ja autossa on myös yksi kun käyn torilla on kiva laittaa kaikki ostokset sinne ja vetää kärry parkkipaikalle ja nostaa autoon. Yhdellä kärrään puita keittiön puuhellaan liiteristä. Erittäin käteviä kärryjä.
Me asuttiin Torontossa ennen koronaa. Siellä niitä käytti nuoretkin ihmiset (aikuiset) ihan yleisesti. Milläs sitä ruokaostokset näppärämmin kuljettaisi, jos liikkuu keskikaupungilla kävellen ja metrolla?
Ei mikään elämää helpottava apuväline ole nolo. Itsellä niska kipeä niin ilman tuollaista kärryä ei tulisi toimeen ollenkaan. Siinä vetää tavaraa eikä tunnu missään parin km matka.
Minuakin kiinnostaisi tuommoinen. Mitä niille tehdään kaupassa ollessa? Jätättekö ulos niin kuin polkupyörän vai vedättekö perässä kaupassa?
Niin vanhaksi en tule että moisen hökötyksen hankkisin.
Tilaan kaupasta kotiin ja ne loput vähät sitten haen huvikseni kaupalla käydessäni.
Kamala! KOska. Mä aina ja aina sotkeutuisin sen kanssa jokapaikkaan,junassa jäisin ovien väliin jne.
joo. Ei kiitos.
Oletko miettinyt isoa rinkkaa vai onko sekin liian raskas. Toimii minulla, en ole kyllä mummo vielä. Matkaa minullakin noin 2km.
Vierailija kirjoitti:
Pyörä on keksitty, miksei hyödyntäisi sitä?
Talvisin pyöräily on vähän.. liukasta on että ei meinaa pystyssä pysyä jää keleillä ja voi sattua pahasti jos kaatuu. M28
Minusta kärry on bussissa muiden tiellä ja hankala nostaa kun menee kyytiin ja jää pois. Silloin kyllä haittaa se ostosten paino. Kaupassa ei mummokärrylle ole luontevaa paikkaa. Joskus näkee niitä nostettuna kaupan ostoskärryihin, mikä on epähygieenistä.
Mieluiten käytän reppua.
Mummokärryn voi kaupassa laittaa kärryn alatasolle, jos sen kahva on taitettavaa mallia. Tai sitten voi tavarat laittaa suoraan sinne mummokärryyn. Itselläni on töissä tuollainen, kun pitää välillä kuljettaa painavia lasteja (kirjapinoja ym.). Osta joku kivankuosinen, josta ei tule mummo mieleen.
Ja sitten on vielä rolleri, jos pokkaa riittää.
Kaljakärryjä jotkut käyttää, siihen oma kassi tms. kiinnitetään. Isot pyörät toimii hyvin joka tilanteessa.
Olen 65-vuotias ja sain lahjaksi perässä vedettävän ostoskassin. On se ihan kätevä. Harvoin muistan ottaa sitä kauppareissulle. Sitten kun joskus on painavia ostoksia niin muistan sen kotiin mennessä viimeistään toisen kerroksen rappusilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 65-vuotias ja sain lahjaksi perässä vedettävän ostoskassin. On se ihan kätevä. Harvoin muistan ottaa sitä kauppareissulle. Sitten kun joskus on painavia ostoksia niin muistan sen kotiin mennessä viimeistään toisen kerroksen rappusilla.
Lainaan itseäni: Se kiipijäkärry olis vielä siistimpi.
https://www.ettonet.fi/tuotteet/liikkumisen-apuvalineet/ostoskarryt-vet…
Ei ole nolo. Hankin sellaisen, kun täytin 50. Paljon helpompaa tuoda kissanhiekat ym painavat kotiin. Toisessa kädessä sitten ostoskassi, jos kaikki ostokset eivät mahdu mummokärryyn.
Ei ole yhtään nolo. Käyttää niitä nuoretkin.