Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela suunnittelee historiallista uudistusta - A i k o o l o p e t t a a K E L A - K o r t i t

Vierailija
10.02.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12307701

Vanhuksia, vammaisia ja muita erityisryhmiä ei taaskaan ole ajateltu.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan Kela-korttia tarvinnut. Minulla oli se joskus pahvisena, sitten henkilökortin yhteydessä ja nyt ei ole ollenkaan, kun hölmöyksissäni heitin pahvisen pois enkä tiennyt henkilökorttia uusiessani, ettei siihen enää saa Kela-kortin ominaisuuksia. Mutta koskaan minulta ei ole Kela-korttia kysytty missään.

Vierailija
62/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläinen. Kelakortti on käytössä apteekissa. Älypuhelinta ei ole käytössä. Ei ajokorttia eikä henkilöllisyystodistusta. Kyllä sitä hieman miettii kun maailma digitalisoituu, että pysyvätkö kaikki tässä menossa mukana?

Älä puhu paskaa. Tottakai sulla on henkilöllisyystodistus tai sit sä et ole koskaan poistunut kotoa.

Miten sitä pois kotoa poistumiseen vaadittaisiin? :D

Sulla tulee olla henkkarit näyttää aina jos viranomainen (siis kuka vain) niitä kysyy.

Ihanaa, että olet noin kyykyssä. Alistuja! Sama tyyppi varmaan imee poliisin munaa, jos pyydetään.

😅 Olet kyllä harvinaisen yksinkertainen. Ihan saat jättää henkkarisi näyttämättä, jos haluat. Kivempihän se on joo, kun jää asiat hoitamatta ettei vaan ole alistuja.

P.S. Sun mielleyhtymäsi kertoo ihan vain sun haluista, ei mun.

No kyllä se kuvaa täydellistä alistumista että levittelee ja valehtelee p*skaa Suomen kansalaisten velvollisuuksista. Sulta kysyttiin, mihin ovesta ulos kävelevä tarvitsee henkkareita ja sä valehtelit heti p*skaa! Miksi? Kantis sunkin vaan ottaa selvää asioista, ettet vaikuta ihan kynnysmatolta.

Mikä kohta ei ollut totta? Sulla nyt iso pyörä heittää pahasti.

Se, ettei henkilöllisyystodistukseton ole koskaan poistunut kotoa. Kuka idi ootti niin väitti? Siihen vastasin, että vinttu mikä alistuja. Tietenkin on poistunut kotoa, etkö itse oo? Ei vinttu mikä vauva! 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne on parhaimpia missä ilmoittaudutaan koneella näppäillen henkkari. Ei tarvitse edes toisen korttia. Tietenkin pitää sitten vaan sopia siitä että menee toisen vuorolla. Ei varmaan hirveästi vaaraa väärinkäytöksiin mutta jos nyt joku haluaisi niin tosi helppoa.

Vierailija
64/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä h*lvetin digitaalinen henkilöllisyys? 😶

Tämä.

https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/europe-fit-digi…

Vierailija
65/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläinen. Kelakortti on käytössä apteekissa. Älypuhelinta ei ole käytössä. Ei ajokorttia eikä henkilöllisyystodistusta. Kyllä sitä hieman miettii kun maailma digitalisoituu, että pysyvätkö kaikki tässä menossa mukana?

Älä puhu paskaa. Tottakai sulla on henkilöllisyystodistus tai sit sä et ole koskaan poistunut kotoa.

Sulla tulee olla henkkarit näyttää aina jos viranomainen (siis kuka vain) niitä kysyy.

Ihanaa, että olet noin kyykyssä. Alistuja! Sama tyyppi varmaan imee poliisin munaa, jos pyydetään.

😅 Olet kyllä harvinaisen yksinkertainen. Ihan saat jättää henkkarisi näyttämättä, jos haluat. Kivempihän se on joo, kun jää asiat hoitamatta ettei vaan ole alistuja.

No kyllä se kuvaa täydellistä alistumista että levittelee ja valehtelee p*skaa Suomen kansalaisten velvollisuuksista. Sulta kysyttiin, mihin ovesta ulos kävelevä tarvitsee henkkareita ja sä valehtelit heti p*skaa! Miksi? Kantis sunkin vaan ottaa selvää asioista, ettet vaikuta ihan kynnysmatolta.

Se, ettei henkilöllisyystodistukseton ole koskaan poistunut kotoa. Kuka idi ootti niin väitti? Siihen vastasin, että vinttu mikä alistuja. Tietenkin on poistunut kotoa, etkö itse oo? Ei vinttu mikä vauva! 😅

Miten alustuminen liittyy siihen, että sanoo ettei todennäköisesti ole missään asioinut eikä käynyt, jos henkkareita ei ole tarvinnut koskaan? Sulle tekisi ihan hyvää poistua koneelta ja kotoa.

Vierailija
66/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai puhelin appiksi? Ei kiitos..mulla on luurien kanssa niin mahtava tuuri että todella usein häikkää eikä pysty tekemään juttuja tai edes avaamaan ohjelmia. Puhelimen käyttö on niin epävarmaa ettei missään nimessä pelkän puhelimen varaan. Akkukin voi loppua milloin vaan, tiedätte kaikki sen tilanteen missä täysi akku on yllättäen tyhjentynyt. 

Vierailija
67/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma? Olen aina ihmetellyt, miksi henkkari ei riitä, kun siinä on se sama sotu, jonka takana on kaikki tiedot. Nyt jo on riittänyt henkkari, kun olen käynyt rokotukset ottamassa. Eiköhän meillä kaikilla ole niitä kortteja ihan riittävästi. Hyvä jos erillistä kelakorttia ei enää tarvita. Tuskinpa henkkarin käyttö on vahvuuksille sen vaikeampaa kuin kelakorttinkaan.

Vierailija
68/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo digitaalinen henkilöllisyys. Väestötiedoissa on mun sotu ja osoite. En todellakaan halua, että mitään tarkempia tietoja syötetään sinne. Mitä siellä sitten halutaan olevan? Tulotiedot, sairaudet, lääkitykset? Ei.

Vierailija
69/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat pankkiasiat tai haet vaikka paketit jos sinulla ei ole henkilöllisyystodistusta? 🤔

Itse olen saanut paketit kuvallisella kelakortilla. Vähän aikaa sitten se kävi myös pankissa. Nyt ei enää. Mutta jos on tunnukset eikä sössi niitä, ei henkkareita tarvita. Itse olin ilman passia ja henkkaria, koska ei ollut tarvetta eikä rahaa hankkia kumpaakaan. Mutta sitten sössin pankkitinnutset. Tai tietokoneen näppis hajosi ja teki omiaan ja piti avata ja hakea uudet tunnukset. Ensin piti hakea passi. Onneksi tuli nopeasti ja onnistuin hakemaan sen netissä, koska vanhat sormenjäljet kävi vielä.

Kuvallinen kelakortti oli henkkari.

Vierailija
70/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei saa edes pankkikorttia ilman henkkareita.

Vierailija
71/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo digitaalinen henkilöllisyys. Väestötiedoissa on mun sotu ja osoite. En todellakaan halua, että mitään tarkempia tietoja syötetään sinne. Mitä siellä sitten halutaan olevan? Tulotiedot, sairaudet, lääkitykset? Ei.

Sua varmaan yllättää ja järkyttää kun sanon, että sun Kela-kortissa on jo terveystiedot. Ja ajokortin viivakoodissa on samoin. Ne tulotiedotkin tarkistetaan esim. Ylinopeussakkojen kohdalla, olisiko se niin kauheaa, jos ne näkyisi ilman erillistä tarkistusta?

Vierailija
72/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää rahastusta kun kaikki henkkarit pitää uusia 5 vuoden välein.Siis vaikka lapsillekin...Aikuisella nyt varmaan tulee muutenkin uusittua kun niitä tarvitsee.

Vierailija
73/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postissa koskaan käynyt? Kaupassa? Nostanut tiskiltä rahaa? Baarissa? Passin hankkinut? (Passikin on muuten henkilöllisyystodistus) jne. jne.

Kaupassa??

Vierailija
74/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat pankkiasiat tai haet vaikka paketit jos sinulla ei ole henkilöllisyystodistusta? 🤔

Itse olen saanut paketit kuvallisella kelakortilla. Vähän aikaa sitten se kävi myös pankissa. Nyt ei enää. Mutta jos on tunnukset eikä sössi niitä, ei henkkareita tarvita. Itse olin ilman passia ja henkkaria, koska ei ollut tarvetta eikä rahaa hankkia kumpaakaan. Mutta sitten sössin pankkitinnutset. Tai tietokoneen näppis hajosi ja teki omiaan ja piti avata ja hakea uudet tunnukset. Ensin piti hakea passi. Onneksi tuli nopeasti ja onnistuin hakemaan sen netissä, koska vanhat sormenjäljet kävi vielä.

Kuvallinen kelakortti oli henkkari.

Olen siis edelleen saanut paketit sillä. Kirjattuja kirjeitä en ole hakenut. Passin sai vanhalla pasilla. Ja eläkeläisyyteninolen aina todistanut kuvallisella kelakortilla. Millään muulla se ei järkevästi onnistu.

Vierailija
75/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei saa edes pankkikorttia ilman henkkareita.

Onhan monilla voinut olla passi joskus kauan sitten kun pankkikortti on hankittu, ja se on sen jälkeen mennyt pois voimasta eikä uutta ole hankittu. Ei minulta ainakaan ole kukaan kysynyt pankkikorttia varten henkilöllisyystodistusta ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen.

Vierailija
76/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen puolesta lääkkeiden hakeminen hankaloituu. Ei aina ole mitään tulostettua reseptiä, jos vaikka lääkäri on reseptin uusinut. Toisen omakantaan ei pääse tulostelemaan. Miten sitten hakisin esim 85v äitini tai kehitysvammaisen täysi-ikäisen poikani lääkkeet?

Vierailija
77/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postissa koskaan käynyt? Kaupassa? Nostanut tiskiltä rahaa? Baarissa? Passin hankkinut? (Passikin on muuten henkilöllisyystodistus) jne. jne.

Kaupassa??

Niin, kaupassa saatetaan kysyä henkkarit, jos ostat alkoholia. Olisko Alko sulle tutumpi?

Vierailija
78/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen puolesta lääkkeiden hakeminen hankaloituu. Ei aina ole mitään tulostettua reseptiä, jos vaikka lääkäri on reseptin uusinut. Toisen omakantaan ei pääse tulostelemaan. Miten sitten hakisin esim 85v äitini tai kehitysvammaisen täysi-ikäisen poikani lääkkeet?

Ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Sun tietoihin liitetään tieto siitä kenen lääkkeitä sulla on oikeus hakea.

Vierailija
79/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkiin ei ainakaan ole mitään asiaa ellei ole passi tai henkkari voimassa oleva.

Vierailija
80/131 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten alustuminen liittyy siihen, että sanoo ettei todennäköisesti ole missään asioinut eikä käynyt, jos henkkareita ei ole tarvinnut koskaan? Sulle tekisi ihan hyvää poistua koneelta ja kotoa.

Alistuminen liittyy siihen tietysti siten, että sen sanoja ei siis kokisi mahdolliseksi poistua kotoaan, jos hänellä ei olisi henkkareita? Se on alistuvaa ja hallusinoivaa käytöstä, mikä ei Suomessa pidä paikkaansa.

Täällä saa kotoa poistua ilman henkilöllisyystodistusta, eikä kukaan voi kadulla kulkijalta edellyttää, että mukana on oltava henkkarit. Sellainen sairas meno sopii kolmansiin maihin, mistä sanoja olikin lie kotoisin. Ei Suomeen. Täällä on paljon vapaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi