Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan aiot käyttää maskeja?

Vierailija
10.02.2022 |

Thl:n maskisuositus ei oo vissiin hetkeen poistumassa. Itsellä 3 rokotetta ja sairastin taudin lievänä pari viikkoa sitten. Ajattelin lopettaa maskin käytön.

Kauanko aiot käyttää maskeja? Niin kauan kun on suositus? Siihen asti että saat taudin? Siihen asti että on 3 rokotetta? Vai aiotko käyttää jatkossakin vaikka ei olis virallista suositusta enää? Ihan vaan uteliaisuudesta mietin mitä ihmiset ajattelee tästä.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun riskiryhmään, kolme rokotetta. Ainakin toistaiseksi käytän maskia.

Vierailija
2/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun alussa käyn verikokeissa ja katsotaan, onko sytostaatit tehonneet jo nivelreumaani niin hyvin, että voin lopettaa sytostaattien käytön taas vähäksi aikaa. Jos on, lopetan samalla myös ffp3-hengityssuojainten käytön. Jos joudun jatkamaan sytostaattihoitoa, jatkan myös hengityssuojainten käyttöä. Mulla on sytostaattihoitojen kestot vaihdelleet vuodesta kolmeen vuoteen ja toivon, että tälläkin kerralla vuosi riittäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. En halua suodattamatta hengittää kaikenlaisten kulkutautimyönteisten ulos hengittämää ilmaa. Sieltä tulee ulos muutakin kuvottavaa kuin koronaa.

Vierailija
4/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia vain terveyskeskuksessa ja vastaavissa tilanteissa joissa sitä edellytetään. Kaupassa käyn ilman maskia. Olen käynyt melkein koko pandemiam ajan. Olen välttynyt koronalta, enkä sairastunut edes perheenjäsenen ollessa koronassa.

Vierailija
5/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin lentää lomareissun jälkeen, toisaalta onhan tuo sama kertakäyttöinen kirurginen ollut jo kuukausia käytössä takintaskussa. Nyt ennen lomaa ei viitsi ottaa riskiä ettei reissu peruunnu, sen jälkeen voi tauti tulla vapaasti.

Vierailija
6/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähentänyt kyllä tehokkaasti flunssat. Normaalisti kolme vuodessa. Nyt pariin vuoteen ei yhtään. Harkitsen myös keväällä siitepölyn ja katupölyn takia, olen allergikko ja astmaatikko.

Vierailija
7/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juurikaan suunnitellut. Itseäni ei maskin käyttö ole haitannut sillä se on mielestäni itselläni jopa esteettisesti miellyttävä. En koe sitä henkivakuutukseksi enkä sen puolin haitaksikaan. Käytän siis sitä kait julkisissa sisätiloissa niin kauan kuin on tautikausi tai niin kauan kuin maskien käyttö vaan on yleistä? Ei haittaa olla hengittelemättä suusta suuhun ihan perus nuhapöpöjäkään :P

Vierailija
8/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia vain terveyskeskuksessa ja vastaavissa tilanteissa joissa sitä edellytetään. Kaupassa käyn ilman maskia. Olen käynyt melkein koko pandemiam ajan. Olen välttynyt koronalta, enkä sairastunut edes perheenjäsenen ollessa koronassa.

Samoin. Minulla on nyt kolmannesta rokotteesta kaksi viikkoa. Jatkossa käytän maskia vain terveysasemalla tms tai jos jokin pidempiaikainen palaveri samassa tilassa muiden kanssa sitä edellyttää.

Vierailija
9/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani on edelleen maskipakko ja sitten jos ja kun se poistuu aion kyllä käyttää maskia julkisissa tiloissa ja joukkoliikenteessä ainakin flunssakauden (lokakuu-huhtikuu).

Vierailija
10/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe maskin käyttöä mitenkään hankalana tai rajoittavana. Käytän toistaiseksi.

Vierailija
11/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 rokotusta täällä ja jo yli vuoden ollut käyttämättä maskia kertaakaan. Vapaa olo.

Vierailija
12/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vielä aloittanut, joten ei tarvitse myöskään lopettaa käyttöä. Terveenä olen pysynyt ilman piikkejä, maskia tai käsidesiä. Jokainen tyylillään..

Vierailija
13/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina <3

Vierailija
14/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes aloittanut.

Vierailija
15/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vielä aloittanut, joten ei tarvitse myöskään lopettaa käyttöä. Terveenä olen pysynyt ilman piikkejä, maskia tai käsidesiä. Jokainen tyylillään..

Sama paitsi 1,5 vuotta sitten pandemian alettua käytin muutaman kerran maskia. 5 kertaa max käyttänyt. En tykkännyt yhtään niistä maskeista. Muutenkaan ei ole piikkejä otettuna eikä käsidesiä tullut käytettyä. Voin kertoa etten ole ollut flunssassa kuin yhdesti ja sekin oli lievää nuhaa.

Vierailija
16/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. rokotteen jälkeen olen lopettanut. Turhaa roskaamista vain.

Vierailija
17/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja sinä ja sinä. Mites se muiden suojelu? Arvaan, ettei paljoa kiinnosta.

Vierailija
18/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi?

Vierailija
19/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään. Itseään voi suojella ottamalla rokotteet ja käyttämällä ffp maskia. Tuo argumentti toimi ennen rokotteita ja pandemian alussa. Nyt ei mun mielestä voi vastuuttaa enää muita.

Vierailija
20/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulee aika käyttää joulupukin naamaria niin sen jälkeen harkitsen taas kirurgisen naamarin poisjättöä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi