Keski-ikäiset! Tuntuuko teistä joskus, että mummoikäiset ovat teitä reippaampia?
Minä tiedän mummoikäisiä, jotka tekevät pidempiä lenkkejä kuin minä ja lisäksi leipovat ja siivoavat kaappejaan ja vaikka mitä enemmän kuin minä.
Kommentit (25)
Kyllä! En ole mikään sohvaperuna vaan kohtuullisen liikunnallinen, mutta usein ohi pyyhältää kävelyllä näitä supermummoja - itse jään kuin nalli kalliolle tuijottamaan perään! 😳😁. Sitten äitini yli 70 v. taas ei ole kova liikkumaan, mutta ei osaa olla tekemättä mitään, aina jotain touhuamassa. Mä voin sanoa rehellisesti, että jos mä jonkun osaan hyvin niin laiskottelun! 😂
Jos mummelit vetäisivät samanlaisen työpäivän kuin keski-ikäiset, ei olisi mummeleita reippailemassa, tai lainkaan. Jos itselläkään ei töitä olisi, reippailisin ainakin kolme kertaa päivässä.
Äitini ollessa noin 55v meni hänellä lonkka ja tuli yhtäkkiä monia vaivoja ja joutui rollaattorin hakemaan terveyskeskuksesta itselleen. Aikana jolloin kärry piti noutaa oli valtava lumimyrsky ja paikan päälle noin 1,5km siis yhteensuuntaan.
Naapurin 85v mamma sitten tarjoutui kärryn noutamaan äidilleni. Sinne lähti sitten vireä ikäihminen myrskyyn sitä hakemaan.
En tiedä tai muista miksen minä sitä päässyt hakemaan, todnäk olin töissä.
Olisinpa itse yhtä hyvässä kunnossa sen ikäisenä.
Olen mummo ikäinen 45 vuotias. Ihan hyvin mulla jalka vielä nousee ja jaksan liikkua. Askel on saattanut hidastua kylläkin
Vauhkoksi? Millainen on vauhko vanhus?