Ulkosuomalaista vituttaa Suomen "kesä"säät
Oi, miksi vedimme luumme jälleen kerran tänne routaiseen ja masentavan maahan? Koska vanhemmat asuvat täällä ja vuodessa unohtuu Suomen kurjuus.
Pitäisi muistaa aina, että normi-kesäsää Suomessa on paljon sääskiä ja max. 2 vkoa enintään 25 astetta. Asuinmaassamme 25 astetta ulkona on vähintään 4 kk ja sääskistä ei tietoakaan.
Vielä 2 vkoa ja tämä pysähtynyt ja apea juoppojen avohoitola jää taas maatumaan vuodeksi. Kiitos, että ymmärsimme aikanaan muuttaa Suomesta pois.
Kommentit (256)
Sama itsellä edessä ensi viikolla. Täällä juuri nyt 34 astetta lämmintä, kauhulla odotan sääskiä ja kylmyyttä. Suomesta en siis ainakaa kaipaa verottajaa tai säitä.
Taidat olla aika tuore ulkosuomalainen?aito ulkoisen nimittäin tietää kehnon kesäsään, erityisesti kesäkuussa eikä siitä valita (toinen juttu myös että ulkosuomalainen osaa ajoittaa Suomen lomat ajalle jolloin sää todennäköisesti on hyvä eli heinä- tai elokuulle... ;) ), sekä osaa nauttia Suomen muista positiivisista asioista, ja ylipäätään nauttii Ja arvostaa Suomea sekä sen kansalaisia semmoisena kuin ovat.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 07:49"]
Kiitos, että ymmärsimme aikanaan muuttaa Suomesta pois.
[/quote]
SUURI kiitos tästä myös meidän kaikkien Suomessa asuvien puolesta!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:31"]
Onko ap:n vanhemmat juoppoja?
[/quote]
Ei ole. Itse asiassa äitini ei ole nauttinut alkoholia koskaan ja isäni viimeksi joskus 1960-luvulla. Itse juon alkoholia ehkä 10 annosta vuodessa jaettuna mm. juhannuksen, pääsiäisen ja uuden vuoden viettoon.
- ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:33"]
Taidat olla aika tuore ulkosuomalainen?aito ulkoisen nimittäin tietää kehnon kesäsään, erityisesti kesäkuussa eikä siitä valita (toinen juttu myös että ulkosuomalainen osaa ajoittaa Suomen lomat ajalle jolloin sää todennäköisesti on hyvä eli heinä- tai elokuulle... ;) ), sekä osaa nauttia Suomen muista positiivisista asioista, ja ylipäätään nauttii Ja arvostaa Suomea sekä sen kansalaisia semmoisena kuin ovat.
[/quote]
Suomessa ei ole juuri mitään nauttimista kun ihan totta puhutaan.
Miksi ette mielummin kustanna vanhempianne lomailemaan sinne paratiisiin, vaan tulette tänne Suomeen kiukuttelemaan kuin pikkukakarat?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:36"]
[/quote]
[/quote]
Olkaa hyvä vaan. Tunne on molemminpuolinen; apeus teille, upeus meille. Kaikki voittaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:37"]
[/quote]
Ei ole. Itse asiassa äitini ei ole nauttinut alkoholia koskaan ja isäni viimeksi joskus 1960-luvulla. Itse juon alkoholia ehkä 10 annosta vuodessa jaettuna mm. juhannuksen, pääsiäisen ja uuden vuoden viettoon.
- ap
[/quote]
Miten ihmeessä sitten tämä "apea, juoppojen avohoitola" vaikuttaa sun eläämäsi? Oman juhannuksen olen viettänyt omassa talossani, grillanut omalla terassilla ja syönyt lämpimässä sisällä näkemättä ainoatakaan juoppoa. Missä ihmeessä sinä oikein lomallasi hengaat?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:39"]
Ulkosuomalainen voi pakata reppunsa ja häipyä suomesta.
[/quote]
Paraneeko Suomen säät, talous, yleinen vitutus ja kieltopolitiikka siitä?
Jos kuukauden kuluttua on samat kelit liityn aloittajan kuoroon. Nyt ongelma on kyllä aikalailla itseaiheutettu.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:40"]
Miksi ette mielummin kustanna vanhempianne lomailemaan sinne paratiisiin, vaan tulette tänne Suomeen kiukuttelemaan kuin pikkukakarat?
[/quote]
Itse asiassa kustannammekin, mutta vuoroin vieraissa.
[/quote]
[/quote]
Olkaa hyvä vaan. Tunne on molemminpuolinen; apeus teille, upeus meille. Kaikki voittaa.
[/quote]
Valtava siivu apeutta lähti mukananne uuden maanne riesaksi. Kiitos siis vielä uudelleen!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:41"]
[/quote]
- ap
[/quote]
Miten ihmeessä sitten tämä "apea, juoppojen avohoitola" vaikuttaa sun eläämäsi? Oman juhannuksen olen viettänyt omassa talossani, grillanut omalla terassilla ja syönyt lämpimässä sisällä näkemättä ainoatakaan juoppoa. Missä ihmeessä sinä oikein lomallasi hengaat?
[/quote]
Missä
Missä oli Suomen rajojen sisäpuolella lämmintä säätä esim. juhannusaattona? Ok, talojen sisällä ehkä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Valtava siivu apeutta lähti mukananne uuden maanne riesaksi. Kiitos siis vielä uudelleen!
[/quote]
Niin lähti ja se muuttui Suomen rajojen ulkopuolella elämän iloksi ja hymyksi. Tämän päivän Suomessa se pysyy suomalaisissa vain mielialalääkkeiden avulla.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:41"]
[/quote]
- ap
[/quote]
[/quote]
Missä
Missä oli Suomen rajojen sisäpuolella lämmintä säätä esim. juhannusaattona? Ok, talojen sisällä ehkä.
[/quote]Miksi sitä lämmintä juuri juhannusaattona pitää olla?
Mun vanhemmat on asunut ulkomailla ikuisen kesän maassa 14 vuotta. Ja joka hemmetin vuosi tulevat Suomeen äitienpäiväksi ja lähtevät takaisin vasta syyskuun lopussa. Myös jouluksi tulevat aina "kotiin". En ole koskaan kuullut tuollaista valitusta heidän suustaan. Päinvastoin, Suomessa on kaikki rakkaat ihmiset joita haluavat tavata ja siellä ulkomailla on ihan liian kuuma kesällä. Ei sitä kuumuutta suomalainen jaksa ;)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:26"]
Kuka sut pakottaa takaisin ? :D
[/quote]
Ap:han sen kirjoitti. Omat vanhemmat.