Ulkosuomalaista vituttaa Suomen "kesä"säät
Oi, miksi vedimme luumme jälleen kerran tänne routaiseen ja masentavan maahan? Koska vanhemmat asuvat täällä ja vuodessa unohtuu Suomen kurjuus.
Pitäisi muistaa aina, että normi-kesäsää Suomessa on paljon sääskiä ja max. 2 vkoa enintään 25 astetta. Asuinmaassamme 25 astetta ulkona on vähintään 4 kk ja sääskistä ei tietoakaan.
Vielä 2 vkoa ja tämä pysähtynyt ja apea juoppojen avohoitola jää taas maatumaan vuodeksi. Kiitos, että ymmärsimme aikanaan muuttaa Suomesta pois.
Kommentit (256)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]
Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia?
[/quote]
Mä en halua täältä minnekään. En pidä epämiellyttävästä käytöksestä ja turhasta valittamisesta, alapeukutan niille. Ymmärrän, että ihmiset haluaa elää hyvin erilaisissa olosuhteissa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia? [/quote] Täällä yksi Ranskassa asuva, joka alapeukuttaa typerien suomivihaajien kommentteja. Suomi on ihana maa!!
[/quote]
Kyllähän ulkomailla on ihmiselle paljon enemmän mahdollisuuksia ja tekemistä kuin Suomessa. Täällä Suomessa ei suurimman osan vuodesta tapahdu yhtään mitään ja kesällä on muutama kovasti ylihinnoiteltu kesätapahtuma. Harrastuspaikkoja ja vapaa-ajan viettopaikkojakin on hyvin vähän ja hinta on niihin kova. Suurimman osan vuodesta elämä on pelkkää robottimaista suorittamista, aamupimessä lähdetään töihin ja iltapimeässä tullaan töistä kotiin ja melkein heti onkin sen jälkeen mentävä jo nukkumaan, jotta voi saman toistaa seuraavana päivänä ja sitä seuraavana jne. Päivänvaloa ei ehdi tuolloin nähdä välttämättä kuukausiin ollenkaan.
Työajan ulkopuolista elämää Suomessa voisikin sitten kuvailla hyvin siten, että ihminen istuu kiikkustuolissa omalla kotikuistillaan, katsoo eteenpäin ja sanoo, että "Tämäkin päivä samanlainen kuin kaikki muut, ei tapahdu yhtään mitään, ei sitten mitään".
[/quote]
Jos sä et osaa elää, niin ei se tarkoita ettei kukaan muu osais.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:27"]
Mua ei taas saisi millään mihinkään kuumaan. 18-22 astetta kesällä ok. Auringossa saan päänsäryn, olen varjossa. Hyttyset ei syö, kun laittaa myrkkyä. Itse voi tehdä hyvää ruokaa. Pahaa olutta ei ole pakko juoda. Syksy on paras vuodenaika myrskyineen. Pidän kesän valoisuudesta ja talvella pimeästä. Miksi pitää aina valittaa?
[/quote]
Kyllä muuten syö. Ihan yhtä kovasti syövät ainakin minua, vaikka olen laittanut myrkkyä. Hyttysmyrkkyjä olen kokeillut monta kertaa, eri merkkejä, eikä yksikään ole auttanut ollenkaan. Vaatteetkaan eivät auta ollenkaan, hyttyset hakeutuvat silloin pään alueella ja ovat onnistuneet pistämään myös vaatteiden läpi. Ainoastaan navakka tuuli auttaa hyttysiin.
Helppo se on sanoa, jos hyttyset ei itseä syö, kun kaikilla asia ei todellakaan ole niin, eikä niistä vihulaisista meinaa päästä millään eroon, vaikka mitä keinoja käyttäisi.
[/quote]
Just luin tutkimuksen, että ylipainoisia, hikisiä, alkoholia nauttineita ja raskaana olevia hyttyset syö. Myös, jos pukeudut tummaan ja liikut (hätistelet hyttysiä) ne tykkää enemmän. Offin roll on on tehokasta. Myös ne poltettavat kierukat ja se sähköinen karkotin.
Mun mielestä on ihanaa että on yks viileämpi kesä, viime vuonna oli tuskaisen kuumaa.
Me mennään Suomeen aina vasta heinäkuussa. Silloin on hyvät kelit ainakin meillä ollu. Eikä sillä säällä niin väliä, kun näkee perhettä ja kavereita. Ihme kitinää.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:47"]Unohtui vain mainita se oman maan nimi... [/quote] Eihän nämä ulkosuomalaiset ikinä kerro mistä ovat. Aina on vaan lämmintä, pienet verot, halpaa ja paljon töitä :D
[/quote]
Niin onkin kaikkia noita. Esim. asuinmaassani Saksassa.
t. ulkosuomalainen
[/quote]Paljonko verot olisi jos olisitte pelastaneet itse pankkinne eikä Suomi. Nyt olette tunkemassa mamujanne tänne ruokittaviksi kun ette osaa hoitaa sitäkään itse.
Ja milloin maksatte sotavelkanne
[/quote]
Pelkään Baijeriin tuli keväällä yli 30 000 pakolaista et joo Suomihan kantaa kortensa kekoon.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia?
[/quote]
Ihmettelen samaa. Mitä väliä jos joku asuu ulkomailla. Asukoon ja tulkoon takas kun haluaa. Faktojahan ne on et täällä on kallista ja paska sää.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:33"]
Taidat olla aika tuore ulkosuomalainen?aito ulkoisen nimittäin tietää kehnon kesäsään, erityisesti kesäkuussa eikä siitä valita (toinen juttu myös että ulkosuomalainen osaa ajoittaa Suomen lomat ajalle jolloin sää todennäköisesti on hyvä eli heinä- tai elokuulle... ;) ), sekä osaa nauttia Suomen muista positiivisista asioista, ja ylipäätään nauttii Ja arvostaa Suomea sekä sen kansalaisia semmoisena kuin ovat.
[/quote]
Suomessa ei ole juuri mitään nauttimista kun ihan totta puhutaan.
[/quote]
^ Sanoo ihminen, joka ei ole reissanut maailmalla - tai on, mutta turistirannoilla.
Sinulla ei liene mitään käsitystä todellisesta köyhyydestä, sodasta tai nälänhädästä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:33"]
Kuinka selvästi se pitää sinulle sanoa, että suuremmalla henkilökohtaisella nettoansiolla Saksassa työssäkäyvä saa terv.hoidon ilman mitään lisämaksuja kuten Suomessa?
[/quote]Tuo on aivan eri asia. Fakta on että Saksa laittaa verorahaa terveydenhoitoon Suomea enemmän.
[/quote]
Ja se "eri asia" näkyy sinulle juuri henkilökohtaisesti, koska nettopalkkakin on henkilökohtainen eikä mikään kolhoosin yhteinen tili.
[/quote]
No jos ei ymmärrä talousasioita sitä nyrkkiin puristettua omaa setelinippua pidemmälle, niin silloin toki on noin.
Ja muuten, ilman mitään lisämaksujakaan ei ole itsestäänselvyys. 10e käyntimaksu ensimmäisestä lääkärivisiitistä on ihan yleinen, samoin sairaalapäivistä voi joutua maksamaan jonkun nimellisen korvauksen vaikka onkin vakuutus. Hammashoidosta joutuu yleensä maksamaan osan itse jne. Toki, jos sairasvakuutus on yksityiseltä, niin sitten tilanne on eri.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:29"]
^ Sanoo ihminen, joka ei ole reissanut maailmalla - tai on, mutta turistirannoilla.
Sinulla ei liene mitään käsitystä todellisesta köyhyydestä, sodasta tai nälänhädästä.
[/quote]
Suomea kuuluu verrata länsimaisiin maihin, ei kehitysmaihin.
Tai tietenkin, jos sun mielestä suomen vertailukohta on kongo ja somalia, niin ymmärrän....
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:33"]
Kuinka selvästi se pitää sinulle sanoa, että suuremmalla henkilökohtaisella nettoansiolla Saksassa työssäkäyvä saa terv.hoidon ilman mitään lisämaksuja kuten Suomessa?
[/quote]Tuo on aivan eri asia. Fakta on että Saksa laittaa verorahaa terveydenhoitoon Suomea enemmän.
[/quote]
Ja se "eri asia" näkyy sinulle juuri henkilökohtaisesti, koska nettopalkkakin on henkilökohtainen eikä mikään kolhoosin yhteinen tili.
[/quote]
No jos ei ymmärrä talousasioita sitä nyrkkiin puristettua omaa setelinippua pidemmälle, niin silloin toki on noin.
Ja muuten, ilman mitään lisämaksujakaan ei ole itsestäänselvyys. 10e käyntimaksu ensimmäisestä lääkärivisiitistä on ihan yleinen, samoin sairaalapäivistä voi joutua maksamaan jonkun nimellisen korvauksen vaikka onkin vakuutus. Hammashoidosta joutuu yleensä maksamaan osan itse jne. Toki, jos sairasvakuutus on yksityiseltä, niin sitten tilanne on eri.
[/quote]
Ainakaan Saksassa ei makseta yhtään ainoaa käyntimaksua ihan julkisella sairasvakuutuksella.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:29"]
[/quote]
Suomea kuuluu verrata länsimaisiin maihin, ei kehitysmaihin.
Tai tietenkin, jos sun mielestä suomen vertailukohta on kongo ja somalia, niin ymmärrän....
[/quote]
Kuule: köyhyyttä, sotia ja nälänhätää on muuallakin kuin kehitysmaissa.
Ärsyttää kommentit "Suomessa ei ole juuri mitään nauttimista kun ihan totta puhutaan".
Millaisen ihmisen suusta tälläinen kommentti voi olla? Perustelut olisivat olleet paikallaan.
Jos täällä on niin paha olla, niin muuttaminen muualle on tehty tänä päivänä todella helpoksi.
Olen asunut Englannissa, Irlannissa, Islannissa, Hollannissa ja Thaimaassa - ja aina palannut Suomeen.
Kyllä täällä arki vain toimii!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:54"] Ainakaan Saksassa ei makseta yhtään ainoaa käyntimaksua ihan julkisella sairasvakuutuksella.
[/quote]
Koska tämä on muuttunut? Ainakin vielä viisi vuotta sitten joutui maksamaan 10e ekasta visiitistä / 3kk.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:54"] Ainakaan Saksassa ei makseta yhtään ainoaa käyntimaksua ihan julkisella sairasvakuutuksella.
[/quote]
Koska tämä on muuttunut? Ainakin vielä viisi vuotta sitten joutui maksamaan 10e ekasta visiitistä / 3kk.
[/quote]
Muuttui n. 2 vuotta sitten.
No turistialueilla tarkoitin alueita, joilla suurin osa turisteista liikkuu ja joiden perusteella tekevät johtpäätöksensä maan kulttuurista. Kaupunkien keskustat, muuten mielenkiintoiset alueet, kulttuuri- ja ravintolakorttelit, paikat missä nähtävyyksiä. Itse olen asunut yhdysvaltalaisen suurkaupugin laitamilla, keski- tai alemman keskiuluokan tavanomaisella monikulttuurisella asuinalueella, ja snaotaanko nyt näin, että parempaakin palvelua olen saanut kuin lähikaupoissani sain...
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:26"]
Kuka sut pakottaa takaisin ? :D
[/quote]
Ap:han sen kirjoitti. Omat vanhemmat.
[/quote]
Ap on siis alaikäinen...?