Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkosuomalaista vituttaa Suomen "kesä"säät

Vierailija
21.06.2015 |

Oi, miksi vedimme luumme jälleen kerran tänne routaiseen ja masentavan maahan? Koska vanhemmat asuvat täällä ja vuodessa unohtuu Suomen kurjuus.

Pitäisi muistaa aina, että normi-kesäsää Suomessa on paljon sääskiä ja max. 2 vkoa enintään 25 astetta. Asuinmaassamme 25 astetta ulkona on vähintään 4 kk ja sääskistä ei tietoakaan.

Vielä 2 vkoa ja tämä pysähtynyt ja apea juoppojen avohoitola jää taas maatumaan vuodeksi. Kiitos, että ymmärsimme aikanaan muuttaa Suomesta pois.

Kommentit (256)

Vierailija
221/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:31"]

Onko ap:n vanhemmat juoppoja?

[/quote]

Ei ole. Itse asiassa äitini ei ole nauttinut alkoholia koskaan ja isäni viimeksi joskus 1960-luvulla. Itse juon alkoholia ehkä 10 annosta vuodessa jaettuna mm. juhannuksen, pääsiäisen ja uuden vuoden viettoon. 

- ap

[/quote]

Miten ihmeessä sitten tämä "apea, juoppojen avohoitola" vaikuttaa sun eläämäsi? Oman juhannuksen olen viettänyt omassa talossani, grillanut omalla terassilla ja syönyt lämpimässä sisällä näkemättä ainoatakaan juoppoa. Missä ihmeessä sinä oikein lomallasi hengaat?

[/quote]

Missä

Missä oli Suomen rajojen sisäpuolella lämmintä säätä esim. juhannusaattona? Ok, talojen sisällä ehkä. 

[/quote]

Ainakin Oulussa ja hieman pohjoisempana oli sekä aattona että juhannuspäivänä +20 ja aurinko paistoi taivaan täydeltä.

Vierailija
222/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:16"]Hih, ala-asteen jälkeen en ole todistanut näin kiihkeää mun isä on vahvempi ku sun isä -mittelöä. :D
[/quote]et oo paljon siis av:lla palstaillut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:17"]

Miksi nämä puhuvat itsestään ulkosuomalaisina. Minulle he ovat ulkomaalaisia. Eräs poliitikko ehdotti heiltä passin pois ottamista jota kannatan lämpimästi.

[/quote]

Kerro vain mihin voi lähettää, liitän sodanajan sijoituspaikkakirjeen mukaan

[/quote]Ei sitätarvi lähettää mihinkään hölmö, revit sen

Vierailija
224/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia?

Vierailija
225/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:31"]

Onko ap:n vanhemmat juoppoja?

[/quote]

Ei ole. Itse asiassa äitini ei ole nauttinut alkoholia koskaan ja isäni viimeksi joskus 1960-luvulla. Itse juon alkoholia ehkä 10 annosta vuodessa jaettuna mm. juhannuksen, pääsiäisen ja uuden vuoden viettoon. 

- ap

[/quote]

Miten ihmeessä sitten tämä "apea, juoppojen avohoitola" vaikuttaa sun eläämäsi? Oman juhannuksen olen viettänyt omassa talossani, grillanut omalla terassilla ja syönyt lämpimässä sisällä näkemättä ainoatakaan juoppoa. Missä ihmeessä sinä oikein lomallasi hengaat?

[/quote]

On kyllä aika pienet kuviot elämässään, jos vuoden ympäriinsä viettää kaiken ajan vain lämpimässä sisällään kotonaan. Sitä sisälläoloa ehtii tehdä kyllä talvella aivan tarpeeksi, joten kesällä ainakin saisi olla sellaiset säät, että aikaa voi viettää paljon ulkona. Onneksi ulkomailla tämä on joka kesä mahdollista.

Vierailija
226/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä täällä Keski-Euroopassa sen häävimpää ole. Sataa vettä ja lämpötila +15astetta.

Vierailija
227/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]

Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia?

[/quote]Mistä nyt pitää olla kateellinen. Aika moni asia käsiteltiin

Vierailija
228/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kahjolta, miksi et mene jonnekin muualle lomalle? Eivätkö vanhempasi voi tulla teidän luoksenne? 

Vierailija
229/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:14"]

Tietenkin laittaa, kun asukkaita on enemmän. Mutta se ei näy ollenkaan niin raskaasti sinun kuukausittaisessa palkastasi poistuvissa maksuissa. Eli hinta/laatu on Suomeen verrattuna hyvin hanskassa.

Suomessa saat esim. 6000€:n (jos Suomessa sellaisen ihmeen saat) palkastasi vaikka 3500€ käteen, Saksassa jää 4000€. Suomessa saat odottaa ja maksaa vielä päälle terv. hoidosta, Saksassa et.

Hyvä systeemi.

[/quote]

En minä kyllä työssäkäyvänä maksa verojen päälle terveydenhoidosta (pl. sairaalamaksut), sillä minulla on oikeus työnantajan kustantamaan työterveyshuoltoon, johon sisältyy myös hammashoito.

Vierailija
230/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap näitä kuuluisia Australian sukulaisia;)

Vierailija
231/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:27"]

Mua ei taas saisi millään mihinkään kuumaan. 18-22 astetta kesällä ok. Auringossa saan päänsäryn, olen varjossa. Hyttyset ei syö, kun laittaa myrkkyä. Itse voi tehdä hyvää ruokaa. Pahaa olutta ei ole pakko juoda. Syksy on paras vuodenaika myrskyineen. Pidän kesän valoisuudesta ja talvella pimeästä. Miksi pitää aina valittaa? 

[/quote]

Kyllä muuten syö. Ihan yhtä kovasti syövät ainakin minua, vaikka olen laittanut myrkkyä. Hyttysmyrkkyjä olen kokeillut monta kertaa, eri merkkejä, eikä yksikään ole auttanut ollenkaan. Vaatteetkaan eivät auta ollenkaan, hyttyset hakeutuvat silloin pään alueella ja ovat onnistuneet pistämään myös vaatteiden läpi. Ainoastaan navakka tuuli auttaa hyttysiin.

Helppo se on sanoa, jos hyttyset ei itseä syö, kun kaikilla asia ei todellakaan ole niin, eikä niistä vihulaisista meinaa päästä millään eroon, vaikka mitä keinoja käyttäisi.

Vierailija
232/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on niitä tottumis- ja mielipidekysymyksiä, mikä on "paska kesäsää".Itse olen syksyihmisiä ja inhoan kuumuutta + ihotyyppini kestää todella vähän aurinkoa.

Olin tuossa alkukesästä 2,5 vk Keski-Euroopassa ystäväni ja isäni kanssa, koska hän joutuu töiden puolesta asumaan Saksassa. Kierrettiin autolla Tšekki-Italia-Saksa, ja itselleni juurikin säiden takia suurin osa matkasta oli täyttä helvettiä, kun lämpöä on 25-36 astetta, ilmankosteus 40-60% ja aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta. Muutamassa kaupungissa onneksi oli mukavan viileää, vähän alle 20 astetta, pilvistä ja tuulista, jolloin ystäväni taas totesi, että hänellä on järkyttävän kylmä. Eli tottumis ja mielipidekysymys, mitä kukakin sietää. Ei ole mitään absoluuttista "paskaa säätä". Joillekin se jatkuva sademetsäfiilis on hyvä ja toiset taas tykkäävät tästä viileästä kesästä.  

Vierailija
233/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä etelä helsingi ja tallinna tulen sinne jos on vesi on lämmintä, en naura samaa vitun kylmää olen kestänyt etelä hesingingissä 

Vierailija
234/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, etten koskaan voi tulla juhannuksena Suomeen. Toki näen naamakirjasta, että kaikilla on takit päällä kokolla, mutta ei täällä Keski-Euroopassa ole sen lämpimämpää. Ja sataa.

Ei ole juhannusta, ei kokkoa, ei järveä.

Epäilen kyllä, että ap on provo. Tai sitten joku ammattiruikuttaja.

Olisin kiitollinen, jos pääsisin Suomeen lomalle.

Ellet ole provo, kustannat ensi vuonna naapureillesi Suomen matkan ja jäät itse kotiin. Tai jollekin köyhälle suomalaisperheelle matkan vaikka Viroon.

Tuollainen marina on vastenmielistä ja tyhmää; maksat siitä, että pääset valittmaan. Olisit jäänyt kotiin.

Vierailija
235/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ne on niitä matkailun riskejä. Et ole kovin kokenut matkailija selvästikään tai sitten olet vain kovapäinen, etkä opi.

Meillä on aina suunnitelma a, b ja c, riippuen säästä ja muista olosuhteista. Lomalle mennään nauttimaan ja muutetaan suunnitelmia tilanteen mukaan. 

Vierailija
236/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia?
[/quote]

Täällä yksi Ranskassa asuva, joka alapeukuttaa typerien suomivihaajien kommentteja. Suomi on ihana maa!!

Vierailija
237/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne pakko tuppautua just juhannuksena? Me käydään Suomessa yleensä heinä-elokuussa ja silloin säät ovat useimmiten oikein kivat. Lisäksi meidän perheessä ei harrasteta haljuja eineksiä pahvilautasilta vaan rakkaudella valmistettua ruokaa hyvistä raaka-aineksista joten Suomen lomilla tulee aina syötyä tosi hyvin. Jos ei Suomi huvita niin tehdään lomatreffit perheen tai ystävien kanssa jonnekin muualle ja vuokrataan yhdessä joku villa.

Ihme kitinää.

T: Ulkosuomalainen jo 25 vuotta

Vierailija
238/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia? [/quote] Täällä yksi Ranskassa asuva, joka alapeukuttaa typerien suomivihaajien kommentteja. Suomi on ihana maa!!

[/quote]

Kyllähän ulkomailla on ihmiselle paljon enemmän mahdollisuuksia ja tekemistä kuin Suomessa. Täällä Suomessa ei suurimman osan vuodesta tapahdu yhtään mitään ja kesällä on muutama kovasti ylihinnoiteltu kesätapahtuma. Harrastuspaikkoja ja vapaa-ajan viettopaikkojakin on hyvin vähän ja hinta on niihin kova. Suurimman osan vuodesta elämä on pelkkää robottimaista suorittamista, aamupimessä lähdetään töihin ja iltapimeässä tullaan töistä kotiin ja melkein heti onkin sen jälkeen mentävä jo nukkumaan, jotta voi saman toistaa seuraavana päivänä ja sitä seuraavana jne. Päivänvaloa ei ehdi tuolloin nähdä välttämättä kuukausiin ollenkaan.

Työajan ulkopuolista elämää Suomessa voisikin sitten kuvailla hyvin siten, että ihminen istuu kiikkustuolissa omalla kotikuistillaan, katsoo eteenpäin ja sanoo, että "Tämäkin päivä samanlainen kuin kaikki muut, ei tapahdu yhtään mitään, ei sitten mitään".

Vierailija
239/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:22"]Ketä nämä kaikki alapeukuttajat ovat? Sellaisiako, joilla ei itsellä ole aikaa, rahaa tai muuten mahdollisuutta lähteä Suomesta ulkomaille ja ovat siksi kateellisia? [/quote] Täällä yksi Ranskassa asuva, joka alapeukuttaa typerien suomivihaajien kommentteja. Suomi on ihana maa!!

[/quote]

Kyllähän ulkomailla on ihmiselle paljon enemmän mahdollisuuksia ja tekemistä kuin Suomessa. Täällä Suomessa ei suurimman osan vuodesta tapahdu yhtään mitään ja kesällä on muutama kovasti ylihinnoiteltu kesätapahtuma. Harrastuspaikkoja ja vapaa-ajan viettopaikkojakin on hyvin vähän ja hinta on niihin kova. Suurimman osan vuodesta elämä on pelkkää robottimaista suorittamista, aamupimessä lähdetään töihin ja iltapimeässä tullaan töistä kotiin ja melkein heti onkin sen jälkeen mentävä jo nukkumaan, jotta voi saman toistaa seuraavana päivänä ja sitä seuraavana jne. Päivänvaloa ei ehdi tuolloin nähdä välttämättä kuukausiin ollenkaan.

Työajan ulkopuolista elämää Suomessa voisikin sitten kuvailla hyvin siten, että ihminen istuu kiikkustuolissa omalla kotikuistillaan, katsoo eteenpäin ja sanoo, että "Tämäkin päivä samanlainen kuin kaikki muut, ei tapahdu yhtään mitään, ei sitten mitään".

[/quote]

Minä en ole koskaan tarvinnut elämääni muiden ihmisten järjestämiä tapahtumia. En edes pidä massatapahtumista. Minusta aina valmista odottavat ihmiset ovat tylsiä. 

Vierailija
240/256 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoyliherkälle loistava kesä. Ei tule kuuma pitkähihaisessa. Tasan ei mene onnen lahjat.