Vaimo on raskaana toiselle.
Vaimo teki raskaustestin ja se on positiivinen. Tiedän ettei lapsi voi olla minun. Ollaan oltu vaimon kanssa sängyssä viimeksi yli 3kk sitten ja nyt se sitten kertoo iloisena mulle että musta tulee isä.
Oon ihan sekaasin koska se ei voi pitäö paikkaansa että mä olisin lapsen isä.
En uskaltanu ottaa asiaa vielä puheeksi, mutta kenenkään toisen kakaraa en ala kasvattaan. Vaimonkin oon elättäny ku se haluaa olla kotiäiti. No nyt saa olla kotiäiti pian mutta ei mun talossa.
Kommentit (22)
Jos ap on varma, ettei lapsi ole hänen, ja he ovat naimisissa keskenään, niin onko ruokkojen välttämisen kannalta merkityksellisintä eropäivämäärä vai siittämispäivämäärä? Naimisissa olessa, miehestä tulee automaattisesti lapsen isä. Asia voidaan ilmeisesti muuttaa tietyn ajan kuluessa, mutta ei ole mikään helppo nimi lappuun -juttu?
Ja muista ap, että eroprosessissa on se 6kk odotus/miettimisaika, joten ehkä kannattaa laittaa se ero vireille heti?
Vaimosi voi myös olla pidemmällä raskaana. Ultrassa selviää.
Selvitä isyys perusteellisesti ettei käy kuten sille lehdessä mainitulle Ristolle. Saat vielä maksaa elatusmaksuja täysi ikäiseksi toisen lapsesta.
Eikös olekin kiihottavaa. Sieltä on tulossa tummapaahtoinen.
Miten se 3 kk sitten tapahtunut seksi ei ole voinut johtaa raskauteen?
Niin ei nyt selvinny, että miksi lapsi ei voi olla sun🤔
Vierailija kirjoitti:
Selvitä isyys perusteellisesti ettei käy kuten sille lehdessä mainitulle Ristolle. Saat vielä maksaa elatusmaksuja täysi ikäiseksi toisen lapsesta.
Jep. No nyt just juteltiin asiasta ja vaimo väittää että lapsi on mun. Hänellä on kyllä sopivasti ollu työreissu tammikuun ekalla viikolla Tampereella.
Me ollaan oltu sängys ainakin 3kk sitten. Ei sen jälkeen.
Sittenhän te tiedätte tarkan hedelmöittymisajan ja neuvola voi siitä arvioida lasketun ajan syntymiseen.
Jos tämä on siis oikea aloitus, eikä provo, niin vastaan nyt asiallisesti. Kaikilla ei tule mitään pahoinvointeja alkuraskaudessa, eikä maha ala kasvaa ollenkaan noin aikaisin, ihan litteä on. Joillain tulee myös kuukautisten tapaista vuotoakin raskauden alkupuolella.
Toki lapsen synnyttyä voi tehdä ja kannattaakin tehdä isyystesti. Se ei ole vaikeaa, vaan ihan helppoa. Jos lapsi ei olisi sinun, ei tarvitse sitten maksaa elatusmaksujakaan. Siinä Riston tapauksessa hän ei ollut alkanut kiistää isyyttään ajoissa, vaan odotti vuosikausia, jonka jälkeen oli myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. No nyt just juteltiin asiasta ja vaimo väittää että lapsi on mun. Hänellä on kyllä sopivasti ollu työreissu tammikuun ekalla viikolla Tampereella.
Me ollaan oltu sängys ainakin 3kk sitten. Ei sen jälkeen.
Miten se 3 kuukautta sitten tapahtunut seksi ei ole voinut tehdä vaimoasi raskaaksi?
Viskaa akka ulos talosta ja ero vireille 👍
Kun olitte sängyssä, niin siittiöt elävät vielä viikon naisen sisällä sen jälkeen, eli vaimolla on voinut olla ovulaatio vasta silloin ja hedelmöitys tapahtui silloin. Tästä päivästä 3 kk sitten seksiä voi johtaa siis hedelmöittymiseen 17.11. Raskaus olisi nyt 14 viikkoa ja 1 päivän.
"Viikko 14
Nyt alkaa 15. raskausviikko, eli 14+0 - 14+6.
Sikiön pääperämitta on noin 8 cm, sikiö painaa noin 50 g. Nyt sikiöllä on erotettavissa hiuspyörteitä. Posket pyöristyvät. Vauva hengittää pieniä määriä lapsivettä, mikä on täysin normaalia ja välttämätöntä keuhkojen oikeanlaisen kehityksen kannalta. Kädet ovat saavuttaneet lopullisen paikkansa. Jalat ovat vielä melko lyhyet. Liikehdintä muuttuu asteen verran säädellymmäksi, ja osa tulevista äideistä kokee jo tuntevansa tuntevansa ensimmäisiä liikkeitä vatsassaan.
Raskausviikolla 14 tai 15 on aika käydä neuvolassa seurantakäynnillä. Keskiraskauteen ajoittuu lasta odottavan perheen laaja terveystarkastus. Kunnallisessa äitiysneuvolassa ensimmäinen lääkärikäynti ajoittuu tämän käynnin jälkeen. Seurantakäynneillä tarkistetaan aina tulevan äidin paino ja verenpaine sekä usein myös hemoglobiini ja virtsan valkuainen sekä glukoosi. Kohtu tunnustellaan ja sikiön sydänäänet kuunnellaan.
Aava Raskausklinikalla lääkärinkäynnit ja ultraäänitutkimukset hoituvat samanaikaisesti. Yksityisen äitiysneuvolan lääkärinkäynnit sijoittuvat näin ollen varhaisraskauden ultraäänikäynnille sekä seulontakäynneille (esimerkiksi H11 ja H20) ja yksilöllisen tarpeen mukaan.
Raskauden jälkipuoliskon lääkärikäynnit suunnitellaan yksilöllisesti.
Aava Raskausklinikka"
Ymmärräthän, että ainoa, joka tietää milloin vaimosi on harrastanut seksiä, on vaimosi itse.
Jos hän ei ole harrastanut seksiä kenenkään muun kuin sinun kanssasi, lapsi ei voi olla jonkun tamperelaisen työmatkalta.
Ultrasta se laskettu aika selviää. Jos teidän viimeisimmästä yhdynnästä on se kolmisen kuukautta, ensimmäinen np-ultra on pian ajankohtainen. Se vaatii lähetteen, että kipin kapin neuvolaan. Yksityiselle omakustanteisesti voi mennä ultraan vaikka heti.
Lapsi syntyy 6 raskauskuukauden raskauden jälkeen. Iso keskonen, mutta se on vain hyvä asia.
Noin aikaisin ei ole vielä mahaakaan.
"Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana painon ei juuri kuuluisi nousta, ja loppuajan sen tulisi nousta tasaisesti ja asteittain. Normaali painonnousu on nyt viikolla 14 200–800 grammaa viikossa.""
Vau-sivusto
Kuulostaa vähän toksiselta tuo teidän suhde :( Ensinnäkään luotto ei pelaa, ja toisekseen mollaat häntä hyväksikäyttäjäksi, kun olet joutunut elättämään häntä.
Ensinnäkin, miksi olet elättänyt jos se tuntuu niin vastenmieliseltä? Toisekseen, kotiäiti voi olla vasta lapsen saanut, eli ei taida olla esikoisesta kyse? Rakkaudetonta tuollainen. Raha menee rakkauden edelle, vaikea ymmärtää... Meille ei ole tullut mieleenkään, et toisen työttömyysjakson ajan heitettäis kumppani pihalle. Pienet jaksot siis molemmilla, ja toinen on "elättänyt" sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän toksiselta tuo teidän suhde :( Ensinnäkään luotto ei pelaa, ja toisekseen mollaat häntä hyväksikäyttäjäksi, kun olet joutunut elättämään häntä.
Ensinnäkin, miksi olet elättänyt jos se tuntuu niin vastenmieliseltä? Toisekseen, kotiäiti voi olla vasta lapsen saanut, eli ei taida olla esikoisesta kyse? Rakkaudetonta tuollainen. Raha menee rakkauden edelle, vaikea ymmärtää... Meille ei ole tullut mieleenkään, et toisen työttömyysjakson ajan heitettäis kumppani pihalle. Pienet jaksot siis molemmilla, ja toinen on "elättänyt" sen ajan.
TOisaalta vaimo on kuitenkin ollut työmatkalla, vaikka onkin kotirouva...
Miksei se voi olla sun?