Mikä on ensimmäinen rock-kappale, jonka muistat kuulleesi?
Itsellä ehkä Paint it Black. Sanoista ei tietenkään 4-vuotiaalla ollut mitään tajua, mutta tajusi kyllä että tämä on jotenkin parempaa kuin lastenlaulut.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Don huonojen vedää käteen.
SItä olii siinä iässä lapsena ei vaan ymmärtänyt näitä sanoja ollenkaan. Ajatteli vaaan että mistäköhän skutsista nämäkin on tullleet ja mitkä riennot näillä on pystyssä kunnes se valkeni siinä vaiheeessa kun saunasta tullessa heiteltiin kuperkeikkkoja alastomana lumihangessa.
Suomaleiinen rokkikin ons elllaista että missä nämä hiihtää kun ei ne hiihtele latuja pitkin murtomaatyyylillä olllenkaan vaan vappaaalla tyylillä keskelllä korpea.
EI ollut vielä lapsena aikuisten limppareihin koskettukaaan vaikka jossain varmaan boolimaljasssa kastettu ja syntymähumalasssa koko ikä keskelllä jotain sysimetsäää painentaan menemäään tällaisessa maaassa jossa avaruudestakin eksynyt ufokin alkaiisi miettiä kahteen kertaan että ei jmalauta tännnehän tukehtuu.
Lämpö meneee harakoille.
Kyllä mä kirjastosssa lapsena vaikka niistä sanoista olisikaan ymmärtänyt osannut sieltä valkata missä on esim asenneta ja jonkinlaista ironiaaa kuitenkin perhessä kasvanut jossa perheriiitojakin.
Glif Richard Our father prayer. Elvis joku Costello ja Demi Roussos Elvis tietysti se. Joku Bonney Taylor Alice Cooper
Mix Steve wonder heiluu kun se soittaa laulaa edestakaisin. Koska se ei tiedä missä mikki on.
Oliko joku glitter mies Demis Roussos
En tainnut olla vielä kouluikäinen kun kotona soi lähes tauotta Hair musical. En usko että muistan mitään muuta siltä ajalta niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sitten rokkia. Hullujussi on yksi eroista kun olin jo yli viiden. Tuskin sitä kukaan täällä muistaa? Olikohan laulussa Viktor Kalborek?
Olin varhaisvarhaisteini Hullujussin aikaan. Eeki Mantere alias Viktor Kalborrek oli ihastukseni.
I want to know what love is on jäänyt mieleen. Oisinkohan ollut joku 10v
Julio Iglesias kirjoitti:
Oliko joku glitter mies Demis Roussos
Gary Glitter oli vielä glitterimpi.
Ensimmäinen totaalisen vaikutuksen tehnyt ja ikuisesti muistiin jäänyt on Uriah Heepin Easy Livin’
Faija kuunteli ganeseja. Oisko ollu sit se.
En muista. Boney m muistan mutta ei ole rokkia. Se on ensimmäinen bändi jota fanitin.
Ensimmäinen, jonka muistan kuulleeni on def leppardin love bites :'D tykkään edelleen vähän liikaa
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen totaalisen vaikutuksen tehnyt ja ikuisesti muistiin jäänyt on Uriah Heepin Easy Livin’
Mahtaa sittenkin tuo olla itsellenikin ensimmäinen rock biisi. Herätit juuri muiston, kun aivan pienenä muksuna innostuin mainoksesta jossa tuo biisi soi.
Ellei sitten Pave Maijasen Pidä huolta kappale se sitten ole ensimmäinen rock kappale.
Salee molemmat olleet 90-luvun mainoksissa.
M28
Bon Jovin Livin' On a Prayer oli ensimmäisiä varsinaisia rock-kappaleita. Mutta se tuli vasta 1986... Ihan varmasti sitä ennen oli jo joitain, en vain muista.
Sitä varhaisemmalta ajalta muistan kyllä monia pop- ja disco-kappaleita, esim. Donna Summerin kappaleen On the Radio 70- ja 80-lukujen vaihteesta. Olen syntynyt 70-luvun lopussa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Varmaankin BCR:ää ollut joskus 1975 Bye bye Baby
Varma muistikuva on Beatles She loves you yeah yeah yeah.
Luultavasti olin kuullut muutakin, -71 syntyneenä en varsinaisesti ollut Beatles yleisöä.
Twist and shout. The Beatles.
Rautalankamusiikista vanhempani puhuivat. Silti ostivat minulle.
N 69 v
Varmaankin Beatlesin She loves you, ja tykästyin kappaleeseen saman tien. Olin jotain 5-vuotias ja lauleskelin silaussiu jee jee jee.
Lämpö meneee harakoille.