Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Just. Koulukiusaaja on nykyään koulukuraattori

Vierailija
20.06.2015 |

Yksi koulumme pahimmista kiusaajista ja oman hovin pyörittäjistä on sit näköjään koulukuraattori pienellä paikkakunnalla. Törmäsin hänen nimeensä FB:ssä, kaikki muistui mieleen ja hetken mielijohteesta googlasin hänet. Koulukuraattorina nykyään. Onnea vaan hänen koulunsa oppilaille ja työyhteisölle.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin koulustani kiusaaja oli päässyt opettajaksi. Miksi? Ei hän ainakaan ole aikuistunut, koska olen kuullut että hän nauraa oppilaille päin naamaa, levittää juoruja (joista suurin osa ei edes totta), on erittäinkin suosiva joitain kohtaan, kommentoi oppilaiden ulkonäköä jne. jne., mutta saa silti opettaa?

Vierailija
42/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ala-asteen opettaja oli entinen koulukiusaaja. Kertoi tämän avoimesti selvitellessään lapseni kiusaamista. Silloin en tunnekuohuissani osannut arvostaa opettajan toimintatapaa. Luonnollisesti olisin halunnut lapseni kiusaajalle kovan luokan rangaistuksia puhumisen sijaan. Nyt jälkeenpäin kun ajattelee, niin opettaja handlasi homman hyvin. Jos opettajan tilalla olisi ollut uhriutunut ja katkera av-mamma, olisi mahdollisesti tyttäreni päätynyt niinikään ikuiseksi uhriksi joka peukuttelee näille "kiusaajani kuoli avomiehensä tappamana" viesteille. Ja tyttäreni kiusaajasta puolestaan olisi tullut hyvin todennäköisesti juurikin se alkoholisoitunut joka päätyy avomiehensä tappamaksi.

Opettajan ansiosta tilanne päättyi tyystin toisin. Tytöistä tuli parhaita kavereita (pitkän ajan päästä, mutta opettaja kitki kaunat heidän väliltään jolloin kiusaamisen loppumisen lisäksi välit muuttuivat asiallisen etäisistä sittemmin läheiseksi ystävyydeksi). Nyt jälkeenpäin kun ajattelen, niin opettaja ratkaisi tilanteen juuri niinkuin se pitäisi aina ratkaista: puhumalla molempien kanssa yhdessä ja erikseen ja ennenkaikkea kuuntelemalla molempia. Katkera av-mamma on niin oman vihansa vallassa, ettei varmasti kykenisi kohtaamaan kiusaajaakin ihmisenä jonka voi palauttaa sivuraiteilta takaisin oikeisiin toimintatapoihin. Katkeruuden ja koston kierre katkesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ylä-asteaikainen koulukiusaaja on tällä hetkellä erityislasten parissa työskentelevä ilmeisesti sosionomin koulutuksen saanut ihminen. Ei kyllä uskoisi millään ellen varmasti tietäisi. Yle-asteella systemaattisesti haukkui, huuteli perään, sotki mun vaatteet ymym. en tiedä mikä tuota ihmisparkaa vaivasi, onkohan vieläkään tasapainossa itsensä kanssa.. Kavereidensa kanssa kiusasi, mutta nämä  kaverit oli kyllä ihan ystävällisiä kun tämä eräs ei ollut paikalla. Tuli ns. hyvästä perheestä, kaikki oli aina viimeisen päälle. En ole ylä- asteen jälkeen onneksi tätä ihmistä nähnyt.

Vierailija
44/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:47"]

Mikä hänestä olisi pitänyt tulla, kaikkien vihaama parkkipirkko tai lipuntarkastajako? Ihmisethän eivät koskaan kasva aikuiseksi ja viisastu, niinkö?

[/quote]

Minkäs takia sen kiusaajan pitäisi jotenkin onnistua elämässään tai siitä tulla yhtään mitään? Jos kiusaamalla pilaa toisen elämän ja tulevaisuuden niin ei silloin ole oikeutta niihin itselläkään. Vaikka kuinka olisi "kasvanut aikuiseksi tai viisastunut".

Vierailija
45/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:06"]

Jos on ymmärtänyt oman käytöksensä vääryyden aikuistuttuaan niin uskoisin hänen ymmärtävän myös nykyisten kiusaajien mielenmaailmaa paremmin kuin esim entinen kiusattu.

[/quote]

sosiaalityötä opiskelemaan ei aina lähde se empaattisin ja huono-osqaisia auttaman haluava. Myös vallanahlu voi johtaa opiskelualan valintaan. Ja missä sen paremmin voi valtaa käyttää kuin sosiaalityössä itseään hekompien parissa. Tätähän se koulukiusaaminenkin on, vallanhalua.

[/quote]

Kiusaajat hakeutuvat aloille, joissa voivat ammatin piilossa käyttää valtaa ja kiusata.

Samalla tavalla kuin pedofiilit hakeutuvat aloille, jossa voivat käyttää lapsia hyväksi.

Samat syyt taustalla, tuon takia olen erittäin epäileväinen ihmisiä kohtaan, jotka hakeutuvat sosiaalialoille, ja tuntemani sosiaalialoilla työskentelevät ovatkin sitten sadistisia yksityiselämässä, mikä ei yllätä yhtään.

Oikeasti empaattiset ihmiset hakeutuvat ihan eri aloille.

Vierailija
46/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:25"]

Voi vittu ! En ole ollut koulukiusaajista pahin, mutta olen eristänyt, puhunut paskaa ristiin , menettänyt ystäviä, ja kuten ap sanoi, pitänyt suosittujen hovia. Olen jopa tehnyt haukkumakirjan kuvilla varustettuna. Ja tämä tapahtui lukiossa. Eli kai olen sitten kiusaaja? Kuitenkin olen myös ollut itse täysin yksin ala-asteella, vuosia keskitason masentunut ja menneisyyteni tekoja katunut, olen ollut isosnuori ja yksinäinen nörtti ja kaikkea siltä väliltä. Olen katunut ja kännissä itkenyt ja pyytänyt anteeksi. Tänä päivänä olen vihdoin myös antanut melkein itselleni anteeksi. Opiskelen erityisopettajaksi ja haluan auttaa kaltaisiani eksyneitä nuoria. Että ap ja muut, kaikki ei ole mustavalkoista.

[/quote]

Tekstisi ja varsinkaan kielenkäyttösi perusteella sä et ole kyllä muuttunut kiusaajasta mihinkään. Tai et ainakaan parempaan suuntaan.

Vierailija
47/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet aivan varma, ette kyseessä on yksi ja sama henkilö? Vaikkei meitä suomalaisia kovin monta miljoonaa olekaan, on joukossa useitakin samannimisiä. Minullakin on nimikaima, vaikka meidän sukunimemme on harvinainen. Olemme saman suvun jälkeläisiä, mutta kuulumme kahteen eri sukuhaaraan. Kannattaa siis ottaa tarkasti selvää, ennen kuin alkaa leimata ja panetella toista ihmistä.

Useimmat kirjoittajistakin tuntuvat olevan kasvaneet kovin ahtaissa pilttuissa, joiden maailmaan ei sovi se, että ihminen muuttuu ja parantaa tapansa. Jo olisi maailma aika ankea, jos jotkut nuoruuden synnit estäisivät ammatin hankkimisen sellaiselta alalta, joka kiinnostaa. Kuka teistä on niin viaton ja virheetön, että voi heittää ensimmäisen kiven?

Vierailija
48/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:34"]

Useimmat kirjoittajistakin tuntuvat olevan kasvaneet kovin ahtaissa pilttuissa, joiden maailmaan ei sovi se, että ihminen muuttuu ja parantaa tapansa. Jo olisi maailma aika ankea, jos jotkut nuoruuden synnit estäisivät ammatin hankkimisen sellaiselta alalta, joka kiinnostaa. Kuka teistä on niin viaton ja virheetön, että voi heittää ensimmäisen kiven?

[/quote]

Maailma on todellisuutta, ei mitään hollywood elokuvaa.

Pahat ihmiset tekevät pahaa, ja hakeutuvat paikkoihin, joissa voivat toteuttaa sairaita tarpeitaan ihmisiin, jotka eivät voi puolustautua.

Sunlaiset ihmiset antavat pahan vain tapahtua, et ajattele varmaan hetkeäkään sitä ihmistä, joka joutuu tuollaisen sairaan ihmisen käsittelyyn ilman mitään mahdollisuutta puolustautua, koska "ihmiset muuttuvat, ja kiviä ei saa heitellä, nyyh!!!".

Vierailija
49/49 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:04"]

Missä ihmeen koulussa te olette oikein käyneet? Ajatteletteko te, että jokainen väsynyt mulkaisu on kiusaamista? Minun 800 oppilaan koulussani ei ollut kiusaajia. Tarkkikset pidettiin visusti erillään muista. Teinit ovat teinejä, tekin olitte sillon kerran jos toisenkin vittupäitä jollekin. Ihmiset aikuistuvat, hankkivat ammatin, ovat siinä hyviä jahka työvuosia ja kokemusta kertyy, he perustavat perheen, eläköityvät ja lopulta kuolevat. Ihan niin kuin tekin.

[/quote]

Et ole 800 oppilaan koulussa mitenkään voinut olla koko ajan näkemässä kaikkea koko ajan. Se, että opettajat ja rehtorit sanovat, ettei kiusaamista ole, ei todellakaan tarkoita ettei sitä ole, vaan että sitä peitellään. Ei mun paras kaveri edes muistanut, että eräs Seppo kiusasi minua, vaikka oli vieressä kouluaikana usein. Eli sen vaan unohtaa, jos itse ei ole kohde. Etkä sinä ole jokaisen koulumatkalla ollut mukana, vai oletko? Esim. itse oman kiusaamiseni pyrin hyvin pitkälle salaamaan aikuisilta.