Just. Koulukiusaaja on nykyään koulukuraattori
Yksi koulumme pahimmista kiusaajista ja oman hovin pyörittäjistä on sit näköjään koulukuraattori pienellä paikkakunnalla. Törmäsin hänen nimeensä FB:ssä, kaikki muistui mieleen ja hetken mielijohteesta googlasin hänet. Koulukuraattorina nykyään. Onnea vaan hänen koulunsa oppilaille ja työyhteisölle.
Kommentit (49)
Mun kiusaajista kaks on koulunkäyntiavustajia ja yks lastenhoitaja päiväkodissa
Yksi mun vanhan koulun pahimmista kiusaajista opiskelee erityisopettajaksi kouluun. Ei ikinä kiusannut mua, mutta mun pikkusiskoa kyllä. Kiusasi kaikkia vähänkään erilaisia, mun siskokin on lievästi CP-vammainen ja kävelee sen vuoksi vähän hassusti vaikka muuten normaali nuori nainen. Jotenkin niin huvittavaa että tyttö joka kiusasi vammaisia ja oppimishäiriöisiä minkä kerkesi opiskelee nyt heidän opettajakseen. Epäluulo nostaa päätään, kun tietää millainen hän oli vaikka toki hän on voinut aikuistua ja tajuta mikä urpo oli ala- ja yläasteella.
Voi olla erittäin hyvä työssään, jos on aikuistuttuaan katunut ja miettinyt tekojaan perin pohjin. Voi ikäänkuin korvaukseksi omista synneistään auttaa nykyisiä kiusattuja.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:56"]
Joo, nämä epäempaattiset sosiopaatit ja järjestelmälliset koulukiusaajat hakeutuvat sosiaalialalle.
[/quote]
Kumma kyllä näin on usein. Muutamat mun entisistä, pahimmista kiusaajistani ovat nykyisin lähihoitajia. Kuulemma (olemme siis pienehköstä kaupungissa, jossa kaikkien kuulumiset tulevat omiinkin korviin) vihaavat työtään, ja kulkevat töissä aina niin naama nirpalla ja ovat tylyjä potilaille, etteivät ole siellä kovin suosittuja. En voi olla tuntematta vahingoniloa.
Eräs toinen kouluni pahimmista kiusaajista puolestaan pyörittää tuossa samaisessa kaupungissa kauneusstudiota. Kuului suosittuihin tyttöihin ja oli viimeisen päälle pinnallinen, joten ei pahemmin yllättänyt tuo uravalinta.
Kyllähän jopa kiusaajakin voi muuttua. Mulkkuja tekojaan ei tekemättömiksi pysty tekemään, mutta toivottavasti niistä edes osaa tajuta ymmärtämään, että mitä mulkkumaisuus aiheuttaa kanssaihmisille, jotta osaisi käyttäytyä hyvin toisia ihmisiä kohtaan.
Mun mieheni on opettaja ja oli lapsena kiusannut luokkansa tyttöjä järjestelmällisesti. Hän itse asiassa vieläkin aikuisena esitteli yhden luokkalaisensa vanhoista kuvista pilkkanimellään minulle ja ilkkui niitä syitä, miksi ko. tyttöä kiusattiin "se Pissa-Maija (nimi muutettu) aina päästi pissat housuun, kun sitä haukkui" ja röhönauru päälle. Minuakin ja lastamme kohtaan hän on ilkeä, mm. nimittelee ja solvaa minua päivittäin ja pitää toista lapsistamme suosikkinaan ja toista (2-vuotiasta) pitää jälkeenjääneenä, vaikka mitään virallista diagnoosia ei ole. Hän myös pitää suurta osaa oppilaistaan yleisellä tasolla tyhminä tai jotenkin epäonnistuneina ja kuulemma heidän alallaan on yleistä haukkua oppilaita kollegoiden kesken. Hän ei myöskään tunne mitään huonoa omaatuntoa tekosistaan.
Missä ihmeen koulussa te olette oikein käyneet? Ajatteletteko te, että jokainen väsynyt mulkaisu on kiusaamista? Minun 800 oppilaan koulussani ei ollut kiusaajia. Tarkkikset pidettiin visusti erillään muista. Teinit ovat teinejä, tekin olitte sillon kerran jos toisenkin vittupäitä jollekin. Ihmiset aikuistuvat, hankkivat ammatin, ovat siinä hyviä jahka työvuosia ja kokemusta kertyy, he perustavat perheen, eläköityvät ja lopulta kuolevat. Ihan niin kuin tekin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:40"]
Kyllähän jopa kiusaajakin voi muuttua. Mulkkuja tekojaan ei tekemättömiksi pysty tekemään, mutta toivottavasti niistä edes osaa tajuta ymmärtämään, että mitä mulkkumaisuus aiheuttaa kanssaihmisille, jotta osaisi käyttäytyä hyvin toisia ihmisiä kohtaan.
[/quote]
Jaa että kiusaaja miettisi kanssaihmisiä? Niin paljon ei ihminen pysty muuttumaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:40"]
[/quote]
Jaa että kiusaaja miettisi kanssaihmisiä? Niin paljon ei ihminen pysty muuttumaan.
[/quote]
Joku muuttuu joku ei.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:01"]
Mun koulun pahimmista koulukiusaajista toinen on lapsuuden kotipaikkakuntani pahin lumppu, dokaa ja jakaa miehille minkä ehtii. Toinen puolestaan tapettiin - avomies tappoi.
[/quote]
Tämä meni oikein.
Kyllä psykopaatit pärjäävät kun osaavat näytellä tunteita. Sisältä ovat tyhjiä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:04"]Missä ihmeen koulussa te olette oikein käyneet? Ajatteletteko te, että jokainen väsynyt mulkaisu on kiusaamista? Minun 800 oppilaan koulussani ei ollut kiusaajia. Tarkkikset pidettiin visusti erillään muista. Teinit ovat teinejä, tekin olitte sillon kerran jos toisenkin vittupäitä jollekin. Ihmiset aikuistuvat, hankkivat ammatin, ovat siinä hyviä jahka työvuosia ja kokemusta kertyy, he perustavat perheen, eläköityvät ja lopulta kuolevat. Ihan niin kuin tekin.
[/quote]
En ajattele, mutta sen ajattelen kiusaamiseksi, kun reppu koetetaan sytyttää tuleen, murretaan kaapin lukko auki ja varastetaan avaimet ja kännykkä, työnnetään kuralammikkoon, leikataan pitkä letti poikki ja puhkotaan pyörästä renkaat ja sen lisäksi levitetään keksittyjä juoruja,mulkoillaan, pyöritellään silmiä haukutaan ja vittuillaan. On vähän toista olla muutaman kerran vittupää.
-24
Voi vittu ! En ole ollut koulukiusaajista pahin, mutta olen eristänyt, puhunut paskaa ristiin , menettänyt ystäviä, ja kuten ap sanoi, pitänyt suosittujen hovia. Olen jopa tehnyt haukkumakirjan kuvilla varustettuna. Ja tämä tapahtui lukiossa.
Eli kai olen sitten kiusaaja?
Kuitenkin olen myös ollut itse täysin yksin ala-asteella, vuosia keskitason masentunut ja menneisyyteni tekoja katunut, olen ollut isosnuori ja yksinäinen nörtti ja kaikkea siltä väliltä. Olen katunut ja kännissä itkenyt ja pyytänyt anteeksi.
Tänä päivänä olen vihdoin myös antanut melkein itselleni anteeksi. Opiskelen erityisopettajaksi ja haluan auttaa kaltaisiani eksyneitä nuoria.
Että ap ja muut, kaikki ei ole mustavalkoista.
Jos minun lapseni leikkaisi jonkun hiukset ilkeyttään niin antaisin käteen hiustenleikkurin ja pakottaisin ajamaan pään kaljuksi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:35"]
Jos minun lapseni leikkaisi jonkun hiukset ilkeyttään niin antaisin käteen hiustenleikkurin ja pakottaisin ajamaan pään kaljuksi.
[/quote]
ja maksaisin uhrille hiustenpidennyksen.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:35"]
[/quote]
ja maksaisin uhrille hiustenpidennyksen.
[/quote]
ja se vähennettäisiin lapseni kuukausirahoista.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:56"]Joo, nämä epäempaattiset sosiopaatit ja järjestelmälliset koulukiusaajat hakeutuvat sosiaalialalle. Eräs meidän koulun kiusaaja pyörittää nyt perhekotia jossain Turun saaristossa. Juu ja minua hän ei edes kiusannut, olemme FB-kavereita nytkin jne. ja FB:ssä kirjoittaa välillä ihan asiattomuuksia näistä perhekodissa olevista lapsista. Esim. kerran oli kirjoittanut päivityksen, johon oli tullut paljon kommentteja ja hän tuli n. tunti aloituksen jälkeen vastaamaan kommentteihin ja aloitti jotenkin näin että "sori vähän kesti, kun nuo kaksi tapausta tappelivat verissä päin". Tosi hienoa.
[/quote]
Hänellä on vaitiolovelvollisuus. Ilmoita työnantajalleen.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:06"]
Jos on ymmärtänyt oman käytöksensä vääryyden aikuistuttuaan niin uskoisin hänen ymmärtävän myös nykyisten kiusaajien mielenmaailmaa paremmin kuin esim entinen kiusattu.
[/quote]
sosiaalityötä opiskelemaan ei aina lähde se empaattisin ja huono-osqaisia auttaman haluava. Myös vallanahlu voi johtaa opiskelualan valintaan. Ja missä sen paremmin voi valtaa käyttää kuin sosiaalityössä itseään hekompien parissa. Tätähän se koulukiusaaminenkin on, vallanhalua.
No, jos kerran itsekin av:llä pyöritte niin luultavasti kirjoittelette ainakin jonkin verran törkyä muista ihmisistä tänne. Eli melko universaali piirre ihmisten käytöksessä se on.
Hyvin tyypillist5531oimivilta. Tiedän monia.