Just. Koulukiusaaja on nykyään koulukuraattori
Yksi koulumme pahimmista kiusaajista ja oman hovin pyörittäjistä on sit näköjään koulukuraattori pienellä paikkakunnalla. Törmäsin hänen nimeensä FB:ssä, kaikki muistui mieleen ja hetken mielijohteesta googlasin hänet. Koulukuraattorina nykyään. Onnea vaan hänen koulunsa oppilaille ja työyhteisölle.
Kommentit (49)
Näinpä... Mun koulukiusaaja on sosionomi ja toinen koulukiusaajani opiskelee opettajaksi. Yksi on lisäksi jonkin asteen ihmisoikeusaktivisti ilmeisesti.
Toisaalta, olen antanut heille anteeksi, vaikka jäljet kiusaaminen jätti, jotka näkyvät ja tuntuvat edelleen. Toivon heidän oppineen noista ajoista jotain, empaattisemmaksi ym. Ainakin siltä pintapuolin (FB jne) vaikuttaakin, että ovat nykyään empaattisempia. Olen jopa mietinyt ovatko katuneet ja syyllisyys muuttanut heitä?
Mikä hänestä olisi pitänyt tulla, kaikkien vihaama parkkipirkko tai lipuntarkastajako?
Ihmisethän eivät koskaan kasva aikuiseksi ja viisastu, niinkö?
Ex-koulukuraattorimme minulle: "No sen kun tapat ittes kun on noin vaikeeta, luuletko että ketään edes kiinnostaa?".
Noinhan se menee, kiusaajat mennä porskuttaa vaan eteenpäin.
Mun kiusaajat opiskelivat sosiaalityötä. Lienevätköhän sossuina jossain?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:45"]Näinpä... Mun koulukiusaaja on sosionomi ja toinen koulukiusaajani opiskelee opettajaksi. Yksi on lisäksi jonkin asteen ihmisoikeusaktivisti ilmeisesti.
Toisaalta, olen antanut heille anteeksi, vaikka jäljet kiusaaminen jätti, jotka näkyvät ja tuntuvat edelleen. Toivon heidän oppineen noista ajoista jotain, empaattisemmaksi ym. Ainakin siltä pintapuolin (FB jne) vaikuttaakin, että ovat nykyään empaattisempia. Olen jopa mietinyt ovatko katuneet ja syyllisyys muuttanut heitä?
[/quote]
Eivät tunne syyllisyyttä, kunhan vain esittävät.
Lapsen kiva koulun ryhmän vetäjä aiheutti lapselle niin pahat traumat että 12 v on masentunut vakavasti - ei haluaisi elää eikä suostu psykiatrille kun ei voi puhua enää siitä.
poliisi, valokuvaaja, taksikuski,fysioterapeutti, vartija...
Joo, nämä epäempaattiset sosiopaatit ja järjestelmälliset koulukiusaajat hakeutuvat sosiaalialalle. Eräs meidän koulun kiusaaja pyörittää nyt perhekotia jossain Turun saaristossa. Juu ja minua hän ei edes kiusannut, olemme FB-kavereita nytkin jne. ja FB:ssä kirjoittaa välillä ihan asiattomuuksia näistä perhekodissa olevista lapsista. Esim. kerran oli kirjoittanut päivityksen, johon oli tullut paljon kommentteja ja hän tuli n. tunti aloituksen jälkeen vastaamaan kommentteihin ja aloitti jotenkin näin että "sori vähän kesti, kun nuo kaksi tapausta tappelivat verissä päin". Tosi hienoa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:54"]Lapsen kiva koulun ryhmän vetäjä aiheutti lapselle niin pahat traumat että 12 v on masentunut vakavasti - ei haluaisi elää eikä suostu psykiatrille kun ei voi puhua enää siitä.
[/quote]En tiedä mitä voin tehdä.
Meidän koulun kaksi pahinta kiusaajaa lähtivät kans molemmat opiskelemaan sosiaalialaa. En tiä mitä hommia tekevät mutta eivät tosiaan ole empaattisia.
Mun koulun pahimmista koulukiusaajista toinen on lapsuuden kotipaikkakuntani pahin lumppu, dokaa ja jakaa miehille minkä ehtii. Toinen puolestaan tapettiin - avomies tappoi.
Meidän koulun kiusaaja, ei kiusannut minua vaan yhtä tyttöä, on erityisopettaja. Kuulin sen toiselta sattumalta vastaan tulleelta luokkakaverilta, joka on ollut samassa koulutuksessa.
Jos on ymmärtänyt oman käytöksensä vääryyden aikuistuttuaan niin uskoisin hänen ymmärtävän myös nykyisten kiusaajien mielenmaailmaa paremmin kuin esim entinen kiusattu.
monisäikeisiä asioitA .eivät oo ymmärtäneet tekojansA .ovat muuttuneeT .
Yksi tappoi ihtesä kolarissa 19-kesäsenä, yksi on lähäri ja loput painaa paska duunia tai hakee työkkäristä/sossusta rahaa bensaan ja kaljaan
Merikarvialta eräästä koulukiusaajasta on tullut sittemmin lastenlääkäri.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:56"]
Joo, nämä epäempaattiset sosiopaatit ja järjestelmälliset koulukiusaajat hakeutuvat sosiaalialalle. Eräs meidän koulun kiusaaja pyörittää nyt perhekotia jossain Turun saaristossa. Juu ja minua hän ei edes kiusannut, olemme FB-kavereita nytkin jne. ja FB:ssä kirjoittaa välillä ihan asiattomuuksia näistä perhekodissa olevista lapsista. Esim. kerran oli kirjoittanut päivityksen, johon oli tullut paljon kommentteja ja hän tuli n. tunti aloituksen jälkeen vastaamaan kommentteihin ja aloitti jotenkin näin että "sori vähän kesti, kun nuo kaksi tapausta tappelivat verissä päin". Tosi hienoa.
[/quote]
Hyi hemmetti mä en tuollaisen kaveri voisi olla, edes fb:ssä. Tuo vaitiolon piiriin kuuluvien juttujen paljastaminen taitaa olla jo rikollistakin.
Hieno homma, jos osaa asiansa! Ymmärrän toki katkeruutesi, koska on sinua kiusannut.