Olen huomannut että useasti alkoholia käyttävät naiset alkavat näyttää
Olen huomannut että useasti alkoholia käyttävät naiset alkavat näyttää maskuliinisemmalta.
Olenko yksin huomioni kanssa? Vaikuttaako alkoholi oikeasti? Enkä puhu mistään puliakoista vaan ihan tavallisista naisista, nuorista ja vanhoista.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]
Minusta Mervi Tapola on ikäänkuin Suomen alkoholistinaisten äitihahmo.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288770269931.html
[/quote]
Jotenkin alkoholistinaisista tulee ihan samannäköisiä. Tuksu ja Mervi on kuin kaksi marjaa vaikka ikäeroa on parikymmentä vuotta. Ei oikein ole muuta eroa kuin hiusten väri.
Joku kommentoi ylempänä, että ryyppäsivät vähentää naisella estrogeenin määrää. Päin vastoin, se voi kohtaa estrogeenidominanssiin ja heikentää progesteronin määrää.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:13"]
No en tiedä tuosta miehisyydestä. Miehisyyshän on tavallaan extraa ihmisyyden päälle ja viinasta ei sitä extraa saa. Jotta mies tulisi naismaisemmaksi, mieheltä pitää ottaa jotakin pois. Naiseen pitää taas lisätä jotain.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Tahallasi täällä taas provosoit? Nainen ei ole mies, josta puuttuu jotain. Mies ei ole ihmisyyden vakio. Naiseen ei tarvitse lisätä mitään eikä miehestä ottaa pois mitään.
[/quote]Ei olekaan. Nainen on lähempänä sitä ihmisyyden vakiota, joka on androgyyniyttä. Testosteroni tekee suurimman eron miehen ja naisen välillä, joten kun murrosiässä poikaan lisätään testosteronia, siitä syntyvät suuret erot sukupuolten välillä. Tytössä ei samanlaista muodonmuutosta tapahdu yhtä suuressa mittakaavassa. Eli kun mies irtaantuu naisesta uusien hormonien kautta, syntyy sukupuolierot. Muuten kaikki muistuttaisivat naista ja naismainen ulkomuoto olisi se vakio.
Mutta nainen ei saa pullosta uusia rauhasia, vaan pelkkää myrkkyä. Jos taas pojan sukurahaset eivät toimi, hän jää tytön/naisen näköiseksi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Ei jää tytön/naisen näköiseksi vaan lapsen.. Naiset muuttuvat myös estrogeenin vaikutuksesta..kumma teoria sulla.
Älytöntä touhua koko juominen, pelkkää rahan ja terveyden haaskaamista.
Juhlallisen ruokailun/illanvieton ohessa sivistynyt yhden tai enintään kahden alkoholiannoksen nauttiminen on ihan ok, mutta ei sitä sen enempää tarvitse kuluttaa...
Surullista katsottavaa nyky-Suomessa, kun naisetkin ryyppäävät kuin miehet ja vieläpä aloittavat tuon touhun aivan liian nuorina...
-Järkevä nuori
Olen huomannut! Enkä puhu nyt mistään pöhöttyneistä alkoholisteista vaan ihan tavallisista naisista jotka ovat muuttuneet jotenkin kovemman näköisiksi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]
Minusta Mervi Tapola on ikäänkuin Suomen alkoholistinaisten äitihahmo.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288770269931.html
[/quote]
Tapola on tässä kuvassa hyvännäköinen siihen nähden, mitä on välillä ollut. Ottakaa huomioon, että hän on jo kuusikymppinen.
Mä oon suunnilleen samaa luokkaa kuin Tapola tässä, mutta kymmenen vuotta nuorempi. Eli jos jatkan samaan malliin, niin miltä näytänkään kymmenen vuoden kuluttua? Ei tohdi edes ajatella.
Olen kyllä huomannut, että jo viikon urheilu, terveellinen ruokavalio raittiuden ryydittämänä muuttaa uskomattoman paljon kasvoja. Tänään on ollut raitis päivä ja yritän taas edes sen viikon pitää. En tee enää mitään ikuisia lupauksia, kun eivät ne pidä kuitenkaan.
Olen iloinen, jos edes sen viikon, parin välillä pystyn pitämään.
Oma ulkonäköni meni pilalle kun jouduin käyttämään erästä lääkitystä.
Jossain vaiheessa ihan itketti, kun ihmiset vihjailivat alkoholin tai jopa huumeiden väärinkäytöstä.
Älkää ihmiset leimatko kaikkia alkkiksiksi...
tosi miehekäs joo..
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
Minä olen alkoholisti. Ääneni on madaltunut ja kasvot punoittavat. Punan saa piiloon meikillä. En tiedä kavaltaako matala ääni minut. Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa. Vaikea arvioida miltä näyttäisin tai kuulostaisin ilman ongelmaa. Paremmalta varmasti.
[/quote]
Monilla on matala ääni ihan luonnostaan. En tunnistaisi pelkän äänen perusteella, ellei nyt aivan luonnoton viskibasso ole.
Eli kyllä se pöhöttynyt ja punertava naama on paras paljastaja. Samoin vartalo, jossa yleensä on massa ylävartalossa ja eritoten jotenkin kummallisesti ylävatsassa ja jalat voivat olla aivan hoikat.
Ruualla lihoneilla naisillahan leviää nimenomaan alavatsa, lantio ja reidet. Ylävartalo hillitymmin. Alkkiksella lähtee vatsa heti rintojen alta, kuten kaljamahaisella miehellä.
Toisaalta aivan pro-alkkikset ovat langanlaihoja, mutta silloin ollaan jo usein laitoskelpoisia.
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
Minä olen alkoholisti. Ääneni on madaltunut ja kasvot punoittavat. Punan saa piiloon meikillä. En tiedä kavaltaako matala ääni minut. Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa. Vaikea arvioida miltä näyttäisin tai kuulostaisin ilman ongelmaa. Paremmalta varmasti.
[/quote]
Monilla on matala ääni ihan luonnostaan. En tunnistaisi pelkän äänen perusteella, ellei nyt aivan luonnoton viskibasso ole.
Eli kyllä se pöhöttynyt ja punertava naama on paras paljastaja. Samoin vartalo, jossa yleensä on massa ylävartalossa ja eritoten jotenkin kummallisesti ylävatsassa ja jalat voivat olla aivan hoikat.
Ruualla lihoneilla naisillahan leviää nimenomaan alavatsa, lantio ja reidet. Ylävartalo hillitymmin. Alkkiksella lähtee vatsa heti rintojen alta, kuten kaljamahaisella miehellä.
Toisaalta aivan pro-alkkikset ovat langanlaihoja, mutta silloin ollaan jo usein laitoskelpoisia.
[/quote]
Sitten ollaan me omenavartaloiset, joilla tulee keskivartalolihavuutta heti kun kiloja kertyy, reisiin ja peppuun vähemmän. Itselläni vielä oli turvotusta niin "luonnollisena" osana kehoa ja kehonkuvaa etten edes tajunnut sitä kuin siinä vaiheessa kun tajusin jättää sokerin & vehnän pois muutamaksi kuukaudeksi. Turvotus lähti ja vatsakumpu pieneni. Kun kilot alkoivat lähteä, lähti mahaläskitkin. Ja ne oli hankittu sipseillä, paahtoleivän mässyttämisellä ja suklaalla! Hirveää jos mua luultiin juopoksi vyötärölihavuuden takia!
Naama pöhöttyy ja kroppa menettää muotonsa, naaman iho paksuuntuu ja kuten joku jo sanoi, ihohuokoset suurenevat, erityisesti nenässä, ja nenään & poskiin tulee kestopuna. Viina tosiaan vanhentaa!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
Sitten ollaan me omenavartaloiset, joilla tulee keskivartalolihavuutta heti kun kiloja kertyy, reisiin ja peppuun vähemmän. Itselläni vielä oli turvotusta niin "luonnollisena" osana kehoa ja kehonkuvaa etten edes tajunnut sitä kuin siinä vaiheessa kun tajusin jättää sokerin & vehnän pois muutamaksi kuukaudeksi. Turvotus lähti ja vatsakumpu pieneni. Kun kilot alkoivat lähteä, lähti mahaläskitkin. Ja ne oli hankittu sipseillä, paahtoleivän mässyttämisellä ja suklaalla! Hirveää jos mua luultiin juopoksi vyötärölihavuuden takia!
[/quote]
No ei kait nyt sentään. Ei mikään yksittäinen piirre olemuksessa tee "juopon" vaikutelmaa. Tiedän muutamia paljon juovia, ja heillä kyllä kaljakilot ovat peppu-reisi-akselilla. Kyllä se on semmoinen yleinen olemus ja useamman piirteen yhteensä aikaansaama vaikutelma. Alkoholisteilla on usein semmoinen levoton tyyli olla ja tehdä, kun elimistö kaipaa viinaa ja mielikin, ja jos ei krapulasta vapise niin sit on muuten vaan levoton. Ja pitkään käytettynä alkoholi vaikuttaa hermostoon niin että se tietty vapina jää pysyväksi.
Ääni muuttuu. Jotkut puhuvat juopon nuotista. Hankala kuvailla mut semmoinen tietty klangi tulee puheeseen silloinkin kun on selvin päin. Tädilläni on just semmoinen vähän outo ääni, vaikka on ollut raittiina yli 10 vuotta mut ehti olla lähes puliakkana melkein 30 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:23"]Ääni muuttuu. Jotkut puhuvat juopon nuotista. Hankala kuvailla mut semmoinen tietty klangi tulee puheeseen silloinkin kun on selvin päin. Tädilläni on just semmoinen vähän outo ääni, vaikka on ollut raittiina yli 10 vuotta mut ehti olla lähes puliakkana melkein 30 vuotta.
[/quote]
Huumeidenkäyttäjillä taas on semmoinen omanlainen puhetapa, joka jää usein pysyväksi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:16"]Naama pöhöttyy ja kroppa menettää muotonsa, naaman iho paksuuntuu ja kuten joku jo sanoi, ihohuokoset suurenevat, erityisesti nenässä, ja nenään & poskiin tulee kestopuna. Viina tosiaan vanhentaa!
[/quote]
Voi ei. Mulla on kestopuna ruusufinnin takia. Yksi lääkäri sanoikin että se voi tehdä juopon näköiseksi.
Tähän kun vielä lisätään ms-taudin aiheuttamat tasapaino-ongelmat niin kyllä on hauskaa :(
Pitäis varmaan hankkia paita jossa lukee 'en ole juoppo, minulla on ms-tauti ja ruusufinni'.
Olet oikeassa. Alkoholi vaikuttaa sukuhormoneja erittäviin sukupuolirauhasiin. Naisilla juoma häiritsee munasarjan toimintaa ja laskee estrogeenitasoa. Myös testosteronin määrä kasvaa, mutta enemmän on kyse estrogeenin laskusta. Pitkäaikaisen runsaan käytön jälkeen valtaosalla korostuvat miesmäiset piirteet.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:16"]Naama pöhöttyy ja kroppa menettää muotonsa, naaman iho paksuuntuu ja kuten joku jo sanoi, ihohuokoset suurenevat, erityisesti nenässä, ja nenään & poskiin tulee kestopuna. Viina tosiaan vanhentaa!
[/quote]mulla on aina olleet isot ihohuokoset ja nenää ku sain kestopunan kun olin hiihtovaelluksella Alpeilla ja poltin nenäni ikuisiksi ajoiksi...
Miesmäiset piirteet? Selittäkää tarkemmin ja paksut hartiat eivät ole mikään miesten erityspiirre vaan ympäristön aikaansaamaa. lantion kapeneminen ehkä tai rintojen pieneneminen. Kasvojen karkeus ei ole suoraan miesmäistä, tiedän paljon kauniita miehiä joilla ei ole karkeat kasvot ja omia kasvojaan meikeillä peitteleviä naisia jotta ei karkeus näkyisi. Mikä on tämä maskuliinisyys joka näkyy jokaisella miehellä ja alkoholisti naisella. Ette ole selittäneet! Taitaa olla tieteelliseltä arvoltaan miesvastaista soopaa.
Mä olen valitettavasti semmoisen juopon näköinen vaikken ole juonut alkoholia kuin joskus opiskeluaikana join muutaman vuoden liikaa. Mutta viimeiset 15 vuotta erittäin kohtuullista on ollut käyttö, ja silti on keskivartalolihavuutta, punoittava naama, isot ihohuokoset, erittäin matala ääni...
En ole huomannut. Käytän alkoholia viikottain (viiniä) eikä se ole olemustani muuttanut mitenkään.
Alkoholia käyttävät miehet sen sijaan...