Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä vaan puhelinmyyjältä

Vierailija
20.06.2015 |

Toimin siis telemarkkinoinnin parissa, vastailen hetken aikaa kysymyksiin jos sellaisia tulee:)!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:40"]Kauanko olet jaksanut tehdä kyseistä työtä? Jos olet siinä oikeasti hyvä, oletko miettinyt että voisit päästä paljon pidemmälle myyntimiehenä?
[/quote]
Ajattelen lähinnä, että kaikki ajallaan. Alalla olen ollut jo jonkin aikaa, mutta sanotaan näin, että opittavaa löytyy aina:)

Vierailija
22/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kollega vastaa neloselle (anteeksi, ap, että "etuilen"!):

Laita markkinointikielto, niin numerosi ei päädy soittolistoille. Mk tulee voimaan yleensä 1-2 kk viiveellä, koska numerosi on jo kierroksella, ja menee aikaa, että tuo mk alkaa purra. Se pitää myös uusia muutaman vuoden (oliko jotain 2-3 v) kuluttua.

Salainen numero on myös hyvä, mutta jos kerrankin laitat sen johonkin arpajaislappuun, se päätyy helposti soittolistoille, ellet ehdottomasti kiellä luovuttamasta eteenpäin, ja usein se kielto pitää tehdä erikseen ao firman asiakaspalveluun.

Voit myös kohteliaasti heti puhelinmyyjän soittaessa sanoa, että sinut voi ohittaa, sillä et aio tilata tai ostaa mitään, ja toivottaa hyvää päivän jatkoa. Se vie sinulta muutamia sekunteja aikaa. Vaikutat silloin fiksulta ihmiseltä ja puhelinmyyjäkin, joka tekee leipänsä ja veroeurojensa eteen työtä, toivottaa Sinulle hyvät päivän jatkot, eikä soita uudelleen.

Moni ihminen kuitenkin tilaa puhelinmyyjiltä, jotkut jopa ODOTTAA, että tietyn lehden tms myyjä soittaa!!! Itse olen soittanut henkilölle, joka oli juuri netistä etsimässä tarjoamaani tuotetta, ja nauroimme yhdessä, että eipä voi parempaan aikaan enää asiakaspalvelija soittaa!

Hyvää kesää! Myös kollegalleni ap:lle! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:34"]Rasittavin tilanne asiakkaan kanssa?
[/quote]

Tämä jäikin välistä! Hmm, harvoin tulee rasittavia tilanteita, mutta ehkä tähän voisin mainita ne asiakkaat, joilla on huono päivä. Ymmärrän kyllä täysin jos asiakas sanoo että huono hetki nyt ei voi jutella, mutta ehkä ne muutama "vittusaatana", joka on kohdalle osunut, on se ainut "rasittava" tilanne työssä

Vierailija
24/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:42"]Toimitko ja toimiiko työnantajasi mielestäsi eettisesti; toisin sanoen joudutko huijaamaan tai kertomaan valkoisia valheita, tai myytkö dementoituneille vanhuksille?
[/quote]

Mä en tekisi töitä päivääkään firmalle joka käyttää kyseenalaisia keinoja. Myynnin täytyy perustua vaan hyvään tajoukseen ja tottakai itse myyjän täytyy olla työssään hyvä ja mukava. Jos on pieninkin epäily siitä, että esim. vanhus ei ymmärrä mitä tilaa, ei kauppaa tehdä. Huijata ei saa missään nimessä

Vierailija
25/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:46"]

Ap:n kollega vastaa neloselle (anteeksi, ap, että "etuilen"!):

Laita markkinointikielto, niin numerosi ei päädy soittolistoille. Mk tulee voimaan yleensä 1-2 kk viiveellä, koska numerosi on jo kierroksella, ja menee aikaa, että tuo mk alkaa purra. Se pitää myös uusia muutaman vuoden (oliko jotain 2-3 v) kuluttua.

Salainen numero on myös hyvä, mutta jos kerrankin laitat sen johonkin arpajaislappuun, se päätyy helposti soittolistoille, ellet ehdottomasti kiellä luovuttamasta eteenpäin, ja usein se kielto pitää tehdä erikseen ao firman asiakaspalveluun.

Voit myös kohteliaasti heti puhelinmyyjän soittaessa sanoa, että sinut voi ohittaa, sillä et aio tilata tai ostaa mitään, ja toivottaa hyvää päivän jatkoa. Se vie sinulta muutamia sekunteja aikaa. Vaikutat silloin fiksulta ihmiseltä ja puhelinmyyjäkin, joka tekee leipänsä ja veroeurojensa eteen työtä, toivottaa Sinulle hyvät päivän jatkot, eikä soita uudelleen.

Moni ihminen kuitenkin tilaa puhelinmyyjiltä, jotkut jopa ODOTTAA, että tietyn lehden tms myyjä soittaa!!! Itse olen soittanut henkilölle, joka oli juuri netistä etsimässä tarjoamaani tuotetta, ja nauroimme yhdessä, että eipä voi parempaan aikaan enää asiakaspalvelija soittaa!

Hyvää kesää! Myös kollegalleni ap:lle! :)

[/quote]

Kohteliaisuudet on loppu häiritseviä, jankuttavia, harhaanjohtavia, kieltoja noudattomille puhelinmyyjiä kohtaan. Toivottavasti tulisi lakiin joku muukin rangaistus, kuin mitä viestintävirasto antaa näille häirikköfrimoille.

Vierailija
26/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22. moni ihminen jopa ODOTTAA, että ette enää ikinä soittaisi.

Vierailija
27/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:40"]Onko teille annettu valmiiksi jokin myyntipuhe luettavaksi, ja sen muokkaaminen / soveltaminen on kielletty? Välillä tekisi vain mieli sanoa joillekin puh.myyjille, että sanokaa sille teidän pomolle että tuo puhe on ihan perseestä eikä anna työntekijöille saumaa myydä onnistuneesti yhtään mitään.  [/quote] Puheet meille on annettu, tosin niitä saa tietenkin soveltaa omaan suuhun sopivaksi. Kokeneet eivät niitä käytä, ja parhaiten tietenkin myy myyjä, joka ei kuulosta siltä että pänttää suoraan paperista. He, jotka lukevat paperista, ovat usein nuoria ja vasta-alkajia alalla, joten liian kovia sanoja kannattaa välttää jos suinkin mahdollista:)

[/quote]

Siis en mä koskaan ole tyly puhelinmyyjille, välillä vain sääliksi käy kun tietää toisen lukevan suoraan paperista monotonisella äänellä jotain ennalta määrättyä surkeaa tekstiä ja huomaa, ettei homma vain toimi. Tulee huono omatunto, kun keskeyttää sen taukoamattoman puheen vain kysyäkseen, että anteeksi, mutta voisitko nyt hypätä suoraan siihen loppuun ja kertoa suoraan mitä myyt ja mitä se oikeasti maksaa. 

Vierailija
28/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:40"]Onko teille annettu valmiiksi jokin myyntipuhe luettavaksi, ja sen muokkaaminen / soveltaminen on kielletty? Välillä tekisi vain mieli sanoa joillekin puh.myyjille, että sanokaa sille teidän pomolle että tuo puhe on ihan perseestä eikä anna työntekijöille saumaa myydä onnistuneesti yhtään mitään.  [/quote] Puheet meille on annettu, tosin niitä saa tietenkin soveltaa omaan suuhun sopivaksi. Kokeneet eivät niitä käytä, ja parhaiten tietenkin myy myyjä, joka ei kuulosta siltä että pänttää suoraan paperista. He, jotka lukevat paperista, ovat usein nuoria ja vasta-alkajia alalla, joten liian kovia sanoja kannattaa välttää jos suinkin mahdollista:)

[/quote]

Siis en mä koskaan ole tyly puhelinmyyjille, välillä vain sääliksi käy kun tietää toisen lukevan suoraan paperista monotonisella äänellä jotain ennalta määrättyä surkeaa tekstiä ja huomaa, ettei homma vain toimi. Tulee huono omatunto, kun keskeyttää sen taukoamattoman puheen vain kysyäkseen, että anteeksi, mutta voisitko nyt hypätä suoraan siihen loppuun ja kertoa suoraan mitä myyt ja mitä se oikeasti maksaa. 
[/quote]

Hahah, ymmärrän kyllä! Mutta älä pode huonoa omatuntoa jos noinkin kohtelias olet, säästäthän samalla myös myyjän aikaa kun skipataan se alkuhölötys ja päästään suoraan asiaan:)

Vierailija
29/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?

Vierailija
30/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon aloittajalle kestää heittää ns.kaksimielistä settiä? :D

Vierailija
31/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen myyjä kommentoi!
Luuria tulee joka päivä monta kertaa jo heti esittäytymisen jälkeen. Ei tunnu missään, kuuluu työnkuvaan...
Meillä aika iso firma ja toimeksiantajia on useita (isoja) firmoja. Itse olen sähkömyyjä, mutta viereisessä kopissa istuu operaattori-tiimi, sitten vakuutus-tiimi. Laatuvalvonta on jatkuvasti päällä ja kauppojen on oltava ehdottoman rehellisiä. Muuten napsahtaa varoitus ja seuraavasta kenkään tai oikein tökeröstä tahallisesta huijauksesta tulee lemput heti.
Vanhat asiakkaat on välillä vähän haastavia, kun kuulo ym voi temppuilla ja siitä voi tulla mielikuva, ettei hän ymmärrä mistä puhutaan.Heidän kanssaan on oltava erityisen tarkka, että kaikki menee sääntöjen mukaan. Ja tietysti, että hänellä on oikeasti tarvetta tuotteelle/palvelulle, ei siis +-0 sopimuksia.

Vierailija
32/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:29"]Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?
[/quote]
Jos puhelin soitto on kiusaamista, niin aika herkkähipiäinen olet. Kieltäydy ja sulje luuri, jos ei kiinnosta. Jos myyjä jättäisi soittamatta sinulle, kun näkee ikäsi, olisi kyse ikärasismista.

Vierailija
33/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sähkömyyjistä (en viitsi mainita firman nimeä) todellakin valehtelevat ja huijaavat tarjouksillaan. Fakta kuitenkin on, että myyjä ei itse välttämättätiedä huijaavansa vaan hän luulee tarjouslapun olevan totuudenmukainen. Myyn itse sähkö, mutta rehellisessä yriyksessä. Meille on tullut näistä toisista firmoista työntekijöitä, jotka ovat kertoneet , että he eivät tienneet työskennelleensä huijarifirmalle ja lukivat lapusta myyntipuheen ihan normaalisti.

Vierailija
34/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yksi rouva väitti tiukasti, että luen suoraan lapusta, kyllä hän tietää... Olin ollut töissä jo 3v, enkä enää edes tiennyt, missä ne lappuset oli... Enkä varmasti kuulostanut liian monotoniselta! Ehkä liian sujuvalta xD

Vierailija
35/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:29"]Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?
[/quote]
Jos puhelin soitto on kiusaamista, niin aika herkkähipiäinen olet. Kieltäydy ja sulje luuri, jos ei kiinnosta. Jos myyjä jättäisi soittamatta sinulle, kun näkee ikäsi, olisi kyse ikärasismista.
[/quote]

Joo ensi kerralla olenkin päättänyt ottaa puhelun vastaan ja panna puhelimen pöydälle, saat sitten siellä puhua kuinka kauan lystäät.

Vierailija
36/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi mies halusi minun laskevan tarkan hintaeron hänen nykyisen sopimuksensa ja tarjoukseni välillä. Hänellä oli siis vuoden koontilasku kädessä. Kyselin sieltä niitä lukuja, ja mies raivostui minulle, kunei löytänyt niitä. Kyse oli todellakin siitä, että hän ei osannutlukea omaa sähkölaskuaan, eikä huolinut apua. Lopulta ne luvut löytyi ja juuri niin kuin ohjeistin... ja mies tyyntyi.
Päädyimme tekemään kaupat ja tarkistelin henkilötietoja. Tarkastin henkilöllisyyden pyytämällä hetun, mutta hän ei suostunut sitä puhelimessa antamaan. (Tämä ihan normaalia, moni epäilee soittajan luotettavuutta) Syy oli tällä kertaa kuitenkin se, että puhelua voidaan kuunnella salaa! xD Hän tiesi tämän, koska oli tullilla töissä... juu. No, sähköpostilla asia olisi kuulemma onnistunut, kun se on kuulemma puhelinta turvallisempi. No, mies oli taas ihan hiilenä, puhelu kestänyt kolme varttia ja mies haukkui minua epäpäteväksi jne. Lopulta jätin kaupat tekemättä ja lähetin sähköpostiin linkin nettisivuillemme, josta hän voi tilata sopimuksen itse. Ikimuistoinen ja raskain asiakas ikinä.

Vierailija
37/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:29"]Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?
[/quote]
[/quote]

Joo ensi kerralla olenkin päättänyt ottaa puhelun vastaan ja panna puhelimen pöydälle, saat sitten siellä puhua kuinka kauan lystäät.
[/quote]
Miksi käyttäydyt noin lapsellisesti? Eihän se seuraava soittaja välttämättä ole mikään ärsyttävä jankkaaja vaan voi olla oikeasti mukava ja sinä sitten teet noin ilkeästi. Voiko aikuisen ihmisen olla noin vaikea kieltäytyä ja sulkea se luuri..? Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun mulle kehdattiin soittaa. Teen jatkossa kiusaa kaikille, jotka soittaa vaikka olisivatkin asiallisia.

Vierailija
38/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:29"]Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Kannattaako vastata jokaiseen facebook-kyselyyn ja peflettiarvontaan? Ne arvonnat onolemassa nimenomaan tietojen keruuta varten! esim. EuroAds. Minne kaikkialle sä sitä numeroa ripottelet, kun mulla ei ole salaista numeroa ja puhelinsoittoja tulee 2 per vuosi. Toinen on Dna:lta määriksen päättyminen ja haluanko uuden tarjouksen. Toinen on sanomalta, koska minulle tulee sieltä yksi lehti ja kerran vuodessa tarjoavat uusia tilauksia... Todellista häiriköintiä! Taidankin jatkossa kysellä kaikkea ja pitkittää puhelua jättäen lopulta kuitenkin tilaamatta. Oppivatpahan olemaan soittelematta asiakkailleen, nih!

Vierailija
39/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:29"]Miksi kiusaatte vanhoja ihmisiä jopa juhannusaattona kuten minuakin eilen?
[/quote]
No, aika monelle juhannusaatto on vielä ihan normi työpäivä. Mites ne sun ikätoverit, jotka sen tuotteen haluavatkin? Jättävät soittamatta kaikki iän X ylittävät, koska sinä et puhelua halua?

Vierailija
40/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvä, jos keskeyttää jo heti alussa vai haluaisitko lukea sen litanian läpi?