Erinomaista kommunikaatiota perheessä taas.
Kuopus alkoi eilen illalla puhua, että lähtee iskän kanssa yhteen paikkaan tänään katsomaan moottorivehkeitä, jotka kiinnostavat minua tasan 0%. Sitä se hehkutti koko aamunkin ja kuuntelin touhua sivukorvalla, kunnes alkoivat oikeasti puuhata lähtöä. Sitten paukahti se strateginen kysymys mieheltä: eksää muka aio lähteä? Ja mies lähti kiukkuisena, kun ei vaimo taaskaan lähtenyt mukaan vaikka valittaa että pitäis tehdä jotain kivaa yhdessä. Sitä minä en vaan tajua, että jos on tarkoitus, että jonnekin mennään yhdessä, miksi asiasta ei voi puhua minun kanssani, miksi aina pitää laittaa meidän leikki-ikäinen kuopus kertomaan äidille että jotain olisi ohjelmassa? Jäin nyt sitten kotiin, ei mua paljon huvita lähteä ensinnäkään kyseiseen tapahtumaan ja toisekseen sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa avata suutaan.
Kommentit (31)
Meilläkin aina miehen kanssa kierrellään jotain k-rautoja, Motonetteja yms liikkeitä ja etsitään remonttitarvikkeita. Mua ei vois vähempää kiinnostaa.
Nyt ei ihan avautunut ongelma, mutta ihan kiva, että sä olet saanut kehitettyä sellaisen. Aika turhan sellaisen kaikenlisäksi... Relaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:23"]Meilläkin aina miehen kanssa kierrellään jotain k-rautoja, Motonetteja yms liikkeitä ja etsitään remonttitarvikkeita. Mua ei vois vähempää kiinnostaa.
[/quote]
Vie se vaate-, kenkä- ja sisustusliikkeisiin.
Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
Ja kiinnostus on pitkälle asennekysymys.
Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut.
Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:24"]Nyt ei ihan avautunut ongelma, mutta ihan kiva, että sä olet saanut kehitettyä sellaisen. Aika turhan sellaisen kaikenlisäksi... Relaa.
[/quote]
Ai pärse, musta on tullut huono kirjoittajakin vielä. Siia ongelma on se, että mies voi olla vaikka kokonaisen viikon puhumatta minulle sanaakaan, mutta silti minun pitäisi olla intopiukeana heti lähdössä johonkin öljynhajuiseen typerään tapahtumaan seisoskelemaan heti jos hän lapsen kautta moisen idean minulle välittää. Kyllä se pistää ärsyttämään, etenkin kun taas on luvassa sitä "ensin valitetaan kun ei ole mitään yhteistä tekemistä ja sitten ei kuitenkaan lähdetä jos jotain järjestää" -valitusta seuraavat 6kk. Ap
Antakaas kun arvaan, että teidän naisten mukaan pitäisi kuitenkin lähteä kiertelemään jotain lumppu-, purnukka- ja mööpelikauppoja?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:22"] Kyllä lapsen takia pitäisi noin tehdä, ei siinä mitään kysymyksiä tarvita. Minkälainen Äiti sinäkin olet?
[/quote]
Sä et taida tietää millasta on elää tuollasen puolison kanssa. No, se on hemmetin hankalaa ja rasittavaa eikä sitä aina jaksa. Ei ole yksin ap:n tehtävä olla aina "fiksu aikuinen" jos ei toinenkaan siihen kykene! Yhtä hyvin voi kysyä millainen isä toimii noin (mikäli tämä nyt edes vanhemmuuteen ylipätään niin paljon liittyy)!!
Mä tajusin. Miehen ois pitänyt kysyä asiasta suoraan itse, sen sijaan että juttelee lapselle ja sitten olettaa että asia x tapahtuu. Kommunikaatiossa olisi todellakin parantamisen varaa, tuo on aika loukkaavaa käytöstä.
Pointtihan tässä oli siis se, ettei mies puhunut asiasta puolisolleen mtn vaan kysyi vasta lähdön hetkellä asiaa. Ei saa olettaa että viesti menee lapsen kautta. Ei noin toimita.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut.
Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun?
[/quote]
Onhan se yhdessäoloa. Mä nyt vaan olen saanut tarpeeksi kaiken maailman ralleista ja rata-autokisoista ja motocrosseista, kun olen niissä 20 vuotta tylsistyneenä ravannut miehen mieliksi. Vastavuoroisuus tässä ei vaan toimi, yritäpä saada mies kesäteatteriin... ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:23"]Meilläkin aina miehen kanssa kierrellään jotain k-rautoja, Motonetteja yms liikkeitä ja etsitään remonttitarvikkeita. Mua ei vois vähempää kiinnostaa.
[/quote]
Vie se vaate-, kenkä- ja sisustusliikkeisiin.
[/quote]
Ei suostu menemään. Onneksi ollaan välillä käyty sitten esim. Robinhoodissa josta löytyy molemmille jotain. :-)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:31"]Mä tajusin. Miehen ois pitänyt kysyä asiasta suoraan itse, sen sijaan että juttelee lapselle ja sitten olettaa että asia x tapahtuu. Kommunikaatiossa olisi todellakin parantamisen varaa, tuo on aika loukkaavaa käytöstä.
Pointtihan tässä oli siis se, ettei mies puhunut asiasta puolisolleen mtn vaan kysyi vasta lähdön hetkellä asiaa. Ei saa olettaa että viesti menee lapsen kautta. Ei noin toimita.
[/quote]
Nimenomaan. Ei ole pikkulapsen asia toimia viestinvälittäjänä, etenkään kun meidän välit ei ole mitenkään parhaat mahdolliset. Kiitos kun tajusit. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Antakaas kun arvaan, että teidän naisten mukaan pitäisi kuitenkin lähteä kiertelemään jotain lumppu-, purnukka- ja mööpelikauppoja?
[/quote]
Itse asiassa vihaan shoppailua. Mutta jos joskus tarvittaisiin vaikka uusi sohva, en sanoisi kuopukselle, että lähdetäänpä ostamaan sohva ja sitten kiukuttelisi miehelle siitä kun se ei olekaan ekana autossa mukaan lähdössä. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti. Ja kiinnostus on pitkälle asennekysymys. Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut. Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun? [/quote] Onhan se yhdessäoloa. Mä nyt vaan olen saanut tarpeeksi kaiken maailman ralleista ja rata-autokisoista ja motocrosseista, kun olen niissä 20 vuotta tylsistyneenä ravannut miehen mieliksi. Vastavuoroisuus tässä ei vaan toimi, yritäpä saada mies kesäteatteriin... ap
[/quote]
Eikö miehen intressit olleet selvät jo seurusteluaikana? Pitää hankkia sellainen kumppani, että jossain määrin on samanlaiset toiveet ja tarpeet elämän suhteen.
Tai sitten järjestää elämä yhteisymmärryksessä siten, että kumpikin harrastaa ihan omia hommiaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti. Ja kiinnostus on pitkälle asennekysymys. Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut. Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun? [/quote] Onhan se yhdessäoloa. Mä nyt vaan olen saanut tarpeeksi kaiken maailman ralleista ja rata-autokisoista ja motocrosseista, kun olen niissä 20 vuotta tylsistyneenä ravannut miehen mieliksi. Vastavuoroisuus tässä ei vaan toimi, yritäpä saada mies kesäteatteriin... ap
[/quote]
Eikö miehen intressit olleet selvät jo seurusteluaikana? Pitää hankkia sellainen kumppani, että jossain määrin on samanlaiset toiveet ja tarpeet elämän suhteen.
Tai sitten järjestää elämä yhteisymmärryksessä siten, että kumpikin harrastaa ihan omia hommiaan.
[/quote]
Avainsana onkin "yhteisymmärrys". Sitä on vaikea saavuttaa yksin. Seurusteluajoista on jo niin kauan, että niitä nyt ei kannata muistella, ollaan ihan eri ihmiset kuin silloin. Ap
Lähteekö se mies mukaan, kun itse ehdotat jotain yhteistä tekemistä? Vai ehdotatko itse edes sitä yhteistä tekemistä?
Itse en vaan ymmärrä, miksi sinulle oli niin mahdotonta lähteä viettämään perheen kanssa yhteistä aikaa, vaikkei tapahtuman aihe hirveästi nappaisikaan sinua? Lapsellesi ja miehellesi se tuntui kuitenkin olevan kiva juttu.
Miksi miehesi olisi erikseen pitänyt mainita tapahtumasta, kun lapsesi ilmeisesti siitä paljon oli puhunut - ei siis tullut sinulle yllätyksenä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
[/quote]
Nyt on kaikilta vastaajilta mennyt ohi se, että tämä on miehen taholta toistuva ja normaali käytäntö, ei yksittäinen tai satunnainen tapaus. Luinko oikein ap? Silloin ap:n reaktio on minusta täysin ymmärrettävä, sillä noin puutteellinen kyky kommunikoida hankaloittaa ja rasittaa elämää jatkuvasti, jopa päivittäin ja se käy tosi raskaaksi. Kannattais vähän miettiä eikä vaan äkkiseltään alkaa huutelemaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Antakaas kun arvaan, että teidän naisten mukaan pitäisi kuitenkin lähteä kiertelemään jotain lumppu-, purnukka- ja mööpelikauppoja?
[/quote]
Molempien pitää lähteä tai sitten ei kummankaan. Mielummin niin että kumpikin lähtee.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:37"]Lähteekö se mies mukaan, kun itse ehdotat jotain yhteistä tekemistä? Vai ehdotatko itse edes sitä yhteistä tekemistä?
Itse en vaan ymmärrä, miksi sinulle oli niin mahdotonta lähteä viettämään perheen kanssa yhteistä aikaa, vaikkei tapahtuman aihe hirveästi nappaisikaan sinua? Lapsellesi ja miehellesi se tuntui kuitenkin olevan kiva juttu.
Miksi miehesi olisi erikseen pitänyt mainita tapahtumasta, kun lapsesi ilmeisesti siitä paljon oli puhunut - ei siis tullut sinulle yllätyksenä.
[/quote]
Minusta on kohteliasta kysyä puolisolta, että lähdetkö mukaan. Tai ilmoittaa, että olen menossa paikkaan x, toivoisin että tulet myös. Tai kysyä, että olenko suunnitellut jotain muuta. Eikä laittaa leikki-ikäistä viestinvälittäjäksi ja vain olettaa, että asia on sillä selvä. Ap
Minusta ap:n kirjoituksista huokuu vähättely, jopa halveksunta miehen harrastusta kohtaan. Sekään ei tunnu merkitsevän mitään, että lapsi on innoissaan "typerästä tapahtumasta".
Eli en pidä näitä kommunikaatiovaikeuksia tämän ketjun perusteella suoralta kädeltä miehen vikana.
Kyllä lapsen takia pitäisi noin tehdä, ei siinä mitään kysymyksiä tarvita. Minkälainen Äiti sinäkin olet?