E-pillerit ja ottoajan muutos :0
Minulle kävi siis vähän nolosti. Oon fanaattinen pillereiden syöjä ja yhtään en unohda ottaa, mutta minulla on ongelmana, että yöllä herään ja säikähdän enkö ole ottanut pilleriä ja juoksen tarkistamaan.
.
Ottoaikani on 20.45. Otin siis eilen illalla perjantain pillerin oikeaan aikaan ja kaikki hyvin, mutta yöllä olin herännyt/unissani olin syönyt lauantain, eli TÄMÄN PÄIVÄN 20.45 otettavan pillerin.
.
Nyt kuumeinen miettiminen, että muutanko ottoajan nyt sen mukaan, pikkuhiljaa aamuun, koska iltaan sitä on hankalaa enää palauttaa.
.
Miten te muut olette toimineet, jos tämmöistä sattunut?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 09:01"]Kannattaisiko siirtyä ehkäisykapseliin tai hormonikierukkaan ja kun ikä on sopiva, tehdä sterilisaatio? Tuo maaninen käytös pilaa sun elämän.
[/quote]
Jep kyllä kannattaa.
.
Mutta siis päätin nyt muuttaa aikaa että otan pillerit vastedes aamuisin 6-10 aikaan ja taukoviikon jälkeen jatkan 20.45 syklillä.
Ap
Muista sitten pitää taukoviikko max seitsemän vuorokauden mittaisena. Jos nyt jatkat aamuisin ja uusi laatta aloitettaisiin perjantaiaamuna, siirryt ilta-aikaan ottamalla ensimmäisen pillerin torstai-iltana klo 20:45. Jos ottaisit sen vasta perjantai-iltana, teho heikentyisi (tauko olisi 7,5 vrk).
Mikset vain siirrä kokonaan pillerien ottoa aamuun? Saisit nukkua yösi rauhassa kun päivällä oot jo voinut varmistaa että oot ottanut? :)
Itse tekisin niin, että ottaisin ihan normaalisti tänään sen pillerin 20.45. Jos haluaisin jatkossa siirtyä aamuaikaan, niin alkaisin lyhentäisin taukoviikkoa niin, että sinä iltana kun minulla olisi tarkoitus taas aloittaa pilleri, niin aloittaisinkin jo aamulla. En alkaisi kesken laatan ottamaan aamulla, koska ehkäisyteho voi kärsiä. Eli jatkat tämän laatan normaalisti ja otan varaliuskasta sen yhden pillerin jonka jo otit viime yönä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 09:46"]
Itse tekisin niin, että ottaisin ihan normaalisti tänään sen pillerin 20.45. Jos haluaisin jatkossa siirtyä aamuaikaan, niin alkaisin lyhentäisin taukoviikkoa niin, että sinä iltana kun minulla olisi tarkoitus taas aloittaa pilleri, niin aloittaisinkin jo aamulla. En alkaisi kesken laatan ottamaan aamulla, koska ehkäisyteho voi kärsiä. Eli jatkat tämän laatan normaalisti ja otan varaliuskasta sen yhden pillerin jonka jo otit viime yönä.
[/quote]
Juuri näin.
Kannattaisiko siirtyä ehkäisykapseliin tai hormonikierukkaan ja kun ikä on sopiva, tehdä sterilisaatio? Tuo maaninen käytös pilaa sun elämän.