Aika monet kotiäidit ovat kyllä todella tomppeleita. Yleensä näitä löytyy terveydenhuoltoalan koulun käyneistä.
Valitettavasti joudun yleistämään, kun on niin paljon kokemusta asiasta.
Kommentit (54)
Mutta silti ap:lle täytyy kommentoida, että yleistät kyllä totta tosiaan... ;-) Itsekin voin yleistää, että tunnen paljon äitejä, jotka ovat vieneet lapsiparkansa vieraalle hoitoon heti äitiysloman jälkeen, ja kaikki he ovat hädintuskin peruskoulun läpäisseitä duunareita. Suurin osa kotiäititutuistani taas on kaltaisiani korkeakoulutettuja fiksuja ihmisiä, jotka haluavat suoda lapselleen parasta, eli hoidon kotona.
Ja vielä yksi yleistys on, että kotiäidit tai kotihoidetut lapset ovat vain kotona. Me käymme kerhoissa, kylässä ja harrastuksissa lähes päivittäin. Tämän lisäksi itse käyn iltaisin (miehen hoitaessa lapsia) pitämässä luentoja ja muutenkin keikkailemassa omalla alallani. Pitää mielen virkeänä, suosittelen sinullekin! ;-)
verikokeen otto tai tipan laitto ensimmäisellä kerralla. Minä en siihen kuole. Minun ei tarvitse korostaa omaa erinomaisuuttani sillä, että kuka tahansa ei kelpaa minua hoitamaan. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Ei se minulta pois ole, jos sinä vaadit itsellesi toista hoitajaa, sinullahan on siihen oikeus.
koska asenteesi _asiakkaitasi_ kohtaan on aivan väärä. Vaihda alaa, jos olet!
" kaikki he ovat hädintuskin peruskoulun läpäisseitä duunareita. Suurin osa kotiäititutuistani taas on kaltaisiani korkeakoulutettuja fiksuja ihmisiä, "
Kyllä sinun fiksuutesi paistaakin tekstistä. Minun ei tarvitse arvostella ihmistä hänen tekemänsä työnsä perusteella, luulisi sinun korkeasti koulutetun tajuavan, että tosiaankin tarvitset myös näiden " duunareiden" tarjoamia palveluja. Tuskinpa sinä kuitenkaan omavaraisena elelet?
Jos joku tyhmä on niin sinä. Ei kukaan järkevä edes yleistä noin, vaikuttaa selvästi kateellisen keski-ikäisen, työhönsä kyllästyneen rupsahtaneen akan kateudesta nuorempia äiti-ihmisiä kohtaan. Anteeksi nyt mutta paistaa aika selvästi läpi. Kateus on kamala kansantauti
potilaana olemisena. Minua ei haittaa, jos toimenpide ei heti ensimmäisellä kerralla onnistu. On kokemusta myös siitä, että hyvin kokenut lääkäri ei onnistunut toimenpiteessä ensimmäisellä kerralla. Tärkeintä on potilaan kohtelu, ei työn suoritus.
Ajatuksena oli kiteyttää numerolle 17, että ei se asetelma niin mene, että ammattitaidottomat työskentelevät terveydenhuollossa julkisella sektorilla ja kivenkovat ammattilaiset yksityisellä sektorilla. Tuskinpa sinäkään aina samalla tasaisella suorituksella teet työtäsi, minä en ainakaan.
minä en edes pidä nimittelystä ylilihava, huonosti koulutettu. Olen korkeakoulutettu normaalipainoinen ihminen, joka ei arvostele ihmisiä sen perusteella milloin vievät lapsensa hoitoon ja missä käyvät töissä.
Vierailija:
Kylläpä täällä taas joku korostamassa omaa paremmuuttaan...
Minähän [u]yleistin[/u], kuten ap:kin teki! (Ap:han kertoi [u]kaikkien[/u] kotiäitien olevan tomppeleita hoitoalan ihmisiä, jotka ovat koko ajan kotona. Oman yleistykseni oli tarkoitus kertoa, että kokemukseni mukaan näin ei juuri koskaan ole.)
Todellisuudessa suurin osa näistä duunareista on oikeasti ystäviäni ja arvostan heidän tekemäänsä työtä, vaikka harmittaakin kun ovat joutuneet viemäään lapsensa hoitoon liian pieninä.
)ja kaiken lisäksi lääkärit niitä harvoin laittavat, elleivät sitten ole anestesia-puolella töissä.)
että yksityisellä olisi automaattisesti parampaa, mutta siellä saa valita paremmin. Terveyskeskuksessa lyödään omalääkäri ja neuvolan terkkari ja jos haluaa vaihtaa, saa helposti valittajan leiman otsaansa.
Ja minä muuten kyllä teen omaa työtäni koko lailla tasaisesti. Olen tässä työssä tämän alan huippuja, joten varmaan sitten osaan vaatia sitä ammattitaitoa muilta. Ja haluan vaatia, koska se ammattitaito on joka työssä tärkeintä.
Minulle lääkäri tai hoitaja saa olla töykeäkin, kunhan osaa työnsä, mutta jos on sekä töykeä että ammattitaidoton, pitää kyllä vaihtaa paremmin kykyjä vastaavaan työhön.
17
monipuolista. Otin tuon tipan laiton esimerkisi omista kokemuksistani terveydenhoitodosta. Kyllä olen saanut hyvää palvelua sekä julkisella että yksityisellä puolella. En vain pitänyt nro 17 kirjoitustyylistä " typerät hoitajat" , siksi laitoin oman mielipiteeni. En pidä siitä, että aikuiset ihmiset kirjoittelevat tuohon sävyyn.
Eihän se silloin minun - potilaan - syy ole. Haloo?
17
auttaako asiaa se, että haukut sinua palvelleita hoitajia typeriksi? Anna palautetta, niin palautteen saaja voi kehittää työskentelyään :)
Vierailija:
Valitettavasti joudun yleistämään, kun on niin paljon kokemusta asiasta.
Eli olet juuri se ärsyttävä potilas joita kohtaan meillä hoitajilla on aika huvittunu asenne. et ole yksin, voisitte liittoutua ja osoittaa yhdessä tyhmyytenne. Taidat olla yksi kateellinen, joka ei päässyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi...
huonosta palvelusta ja ilmoittaa hoitovirheistä, mutta kyllä vastuu hoitolaitoksen työn laadusta ja yleinen vastuu terveydenhuollosta on muualla kuin potilaalla.
kun hoitsut saa parhaat miehet. haha
Monellako alalla ihmiset osaavat laskea päässä? Mulla ainakin on paljon korkeammin koulutettuja kavereita jotka ei selviä yksinkertaisitakaan laskuista!
Joo ja hoitovapaalla oleva hoitsu täällä kirjoittelee. En varmastikaan mikään järjen jättiläinen, mut en menisi itseäni tyhmäksikään kutsumaan!
Olin itse 15-vuotiaana torilla marjoja myymässä ja edelleen on taito hallussa!
vaan ammattitaitoista hoitajaa. Ja joo, kärsin kroonisesta sairaudesta ja haluan hyvää hoitoa, en esimerkiksi sitä että kun käyn joka päivä tiputuksessa, käteni murjotaan siniseksi ja tunnottomaksi, eikä siinä silti ole tippaa.
17