Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollan järkkäämässä juhlia.... Menu mielipiteitä?

Vierailija
19.06.2015 |

Vanha maalaistalo joka on kesäpaikkamme... Yöpymispaikkoja vähintään kymmenelle. Suomen kesä aiheuttaa omat ongelmansa kun ei koskaan tiedä sataako kaatamalla vai onko helle ( tai kaikkea siltä väliltä )... Kutsuttuja olisi n. 20-30, ehkä 75% pitkänmatkalaisia eli tarvitsevat yösijan. Mutta melko varmasti kaikille kaukaa tulleille saataisi sänkypaikka järkättyä.

alkoholitonta olisi tarjolla... Limua, mehua, vichyä.

Alkoholilliset: valkkarisangria ja punkkusangria ( tämä jäi mieleen yhden kaveriporukan reissun jälkeen ), lisäksi olutta ja siideriä sekä viiniä.

ruokana alkupaksi  tapastyyppisiä juttuja, parmankinkkua, juustoja, pikkulihapullia jne. Pääruokana loimulohta, erilaisia salaatteja, ribsejä, grillimakkaraa. Jälkkäriksi kahvia ja brita-kakkua tms.

musiikkipuoli läppäriltä tai kaverimme bändi soittamaan rock -covereita, dire straitsia, bon jobia etc.

haluaisitko osallistua näihin bileisiin? Niin ja ikämme on 40+... Lapset ei ole kutsuttuina, tosin alkuiltapäivästä lähellä asuvien lapsellisille voitaisi pitää lettukestit mutta klo 18 eteenpäin k-18. 

Kauan on ollut tarkoitus järkätä nämä bileet, mutta aina se on siirtynyt... Viimeistään ensi kesänä sitten :) tulisitko jos olisit ystäväni? Ja mutään lahatoiveita tai pyyntöjä ei ole :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin ainakin noihin alkupaloihin jotain hapokasta, esim. Aurinkokuivattuja tomaatteja, suolakurkkua, tai jotain etikoitua rapsakkaa. Juhlissa kuitenkin tärkeintä on lämmin yhteishenki ja hyvä meininki, mutta vähän tasapainottaisin just sitä että olis aina suolainen, makea, hapokas balanssissa. Kuullostaa hauskoilta bileiltä!

Vierailija
22/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:10"]

Paikka kuulostaa suoraan sanottuna paskalta, vuokratkaa joku kunnon juhlatila kaupungista hyvän hotellin läheltä. Musiikki, no joo, dire straits ja bon jovi on hirveitä. Tarjoilut ihan ok mut tuskin tulisin, johtuen lähinnä tuosta paikasta. En haluis missään nimessä yöpyä toisten nurkissa enkä toisaaltaan olla ajokuntoisenakaan tuollaisissa juhlissa. 37v

[/quote]

kiva, tää oli tosi tyhjentävästi sanottu. No, ei kaikkia voi miellyttää eikä kutsuttujenkaan ole mikään pakko osallistua :) t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole joukossa allergisia, kävisi noihin tapaksiin pääruuaksi hyvin paella, siinähän on montaa sorttia lihaa, makkaraa, kalaa ja äyriäisiä, helppo tehdä valmiiksi esim. katkarapuja ja herneitä vaille ja lämmittää isoissa vuuissa uunissa/muurikkapannulla.

Vierailija
24/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:27"]Muuten kuulostaa hyvältä, mutta jos kaikki eivät ole rock-musiikin ystäviä niin ei ehkä tuota bändiä sitten... Ja onko menussa otettu mahdolliset erikoisruokavaliot huomioon? [/quote] Aina näitä vitun erikoisruokavalioita!!! Ei tällaisia ongelmia onneks ollut entisaikaan. Nykyään on nähtävästi vaikeaa pitää mitään juhlia, kun joku tulee aina vinkuun erikoisruokaa. Syötte helvetti sitä mitä tarjotaan tai jäätte pois. Mua ei ainakaan kiinnostais alkaa väsäämään kymmeniä eri ruokia, kun jotkut nyt vaan mukamas ei voi syödä. Huoh.

[/quote]

Mees nyt helvettiin siitä. Joillain saattaa oikeasti olla esim. hengenvaarallinen allergia. Onko kiva jos joku yöksi jäävä vieras joutuu kärvistelemään nälässä koko ajan? Jonnekin hevon kuuseen tuskin ambulanssikaan tulee kovin nopeasti jos saa allergiakohtauksen.

Vierailija
25/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisällä mitään mitä minä syön, mutta ikäluokallenne ja tuntemallenne kaveriposrukalle varmasti ok.

Vierailija
26/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mätä.... Jos olisit hyvä ystävä tulisin vaikka tarjoaisit näkkileipää.
Mielestäni menu kuullostaa kivalta, kesäiseltä.
jos teette tarjottavat itse miettikää mitä kaikkea voi tehdä etukäteen, mihin ne saa "säilöttyä"(onko kylmätilaa?) Britan voi korvata erilaisilla juustokakuilla, jotka voi tehdä edellisenä päivänä.
Sangriaa varten voisi pakastaa isoja jääpaloja jossa sisällä myös hedelmiä-> ovat kivannäköisiä plus isot jääpalat eivät sula nopeasti eivätkä siis laimenna "boolia".
Niin ja tietty hedelmät voi leikata ja pakastaa/laittaa jääkaappiin. Juoma pysyy paremmin kylmänä kun kaikki ainekset ovat kylmiä.

Vierailija
27/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 21v ja tulisin noihin juhliin ehdottomasti! :D Musa on mun tyylistä (bom jovi...Jes!) ja useimmat bändit voi myös soittaa muutaman extra biisin jotain kevyempääkin. Eli kannattaa bändiltä kysyä voiko sekaan mahduttaa pari kevyempääkin kappaletta, niin uskoisin että vallan monelle musiikki kelpaisi. Toki, bon jovi ei kyllä mitään raskasta ole :D
------------
Ruuat kuulostaa todella hyvältä! Mullakin on erityisruokavalio, laktoosivamma ja ärtyväsuoli, mutta nuista tarjottavista varmasti löytyisi jotain mitä voisi syödä. Montaa lajia kun aiotte tarjota. Kannattaa tehä ainakin pari ruokaa laktoosittomana ja gluteenittomana, jotta rajoitteiset voi myös syödä. Pähkinöitä ja sitrushedelmiä kannattaa välttää. Eli esim salaattiin ei kannata automaattisesti laittaa mausteeksi limeä tai sitruunamehua. Salaatinkastikkeen voisi esim laittaa pieneen astiaan, josta vieraat voi oman maun mukaan lisätä. Järkkään itekkin paljon juhlia, ja näillä ohjeilla oon pitkälle pärjänny. Kaikki on löytäny jotain syötävää itelle ja useaa sorttia.
---------
Majapaikka on ainoa huoli. Mukavaa, että ajatuksena on kesäpaikan tuparit. Mutta laskekaa ja varmistaakaa että pystytte vieraat majoittamaan. Lisäksi, ei ainakaan minua yksityisyydenpuute haittaisi. Kyllähän muutama aikuinen voi samassa huoneessa nukkua sen yhden yön. Ellei kaikki ole niin pervoja, että toisen mökillä on pakko alkaa vehdata kaikkien kuullen ja nähden :) Minusta sopu sijaa antaa. + Juomapuoli kuulosti myös hyvältä. Piristävää että joku haluaa tarjota muutakin juotavaa kuin pelkkää vodkaa, jallua ja kaljaa.
Eli toivottavasti juhlat onnistuu hyvin, kuulostaa mahtavalta! :)
T. N21

Vierailija
28/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan upealta, kerro heti osoite ja aika! :D

Loppuyöstä tuppaa hiukomaan, joten varaisin perinteistä grillimakkaraa, leipää ja grillausmahdollisuuden yökukkujille. Parhaat muistot ovat joskus niiltä tunneilta kun kaikki muut ovat menneet nukkumaan, istutaan hiljaa notskin äärellä ja paistetaan makkaraa ja siemaillaan olutta. 

Panostaisin myös aamiaiseen, munia, pekonia, tuoretta leipää kaupasta tai pakasteesta uuniin lykättynä. 

Koko juhliin varaisin myös paljon ihan pelkkää vettä, pikkupulloissa jos isompiin astioihin tuppaa lentelemään ötököitä ja siitepölyä. Pelkät hiilihapolliset ja alkoholilliset juomat eivät ehkä riitä. Jos on kylmä, tee teetä. 

Vierailija
29/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista vastauksista.... Ehkä mä sitten uskaltaudun järjestämään bileet. Tiedän että musa ei miellytä kaikkia, jos bändi tulee niin kaikkea mahdollista laidasta laitaan olisi tarkoitus soittaa.... Eritysruokavaliot kysellään etukäteen ( pitopalvelu varmaan hoitaa osan ) ja yritetään tehdä ruoka niin että kaikille olisi jotain... Yöruokaa ja aamupalaa unohtamatta. Toki se intiimi tila luo ongelmansa mutta pienessä hiprakassa ei nyt varmaan ihan tuhottomasti haittaa nukkua samassa huoneessa muiden kanssa. Mitään lahjoja emme "tupareihimne" vaadi, vaan hyviä ystäviämme pitämään meidän kanssa hauskaa :)

Vierailija
30/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:27"]Muuten kuulostaa hyvältä, mutta jos kaikki eivät ole rock-musiikin ystäviä niin ei ehkä tuota bändiä sitten... Ja onko menussa otettu mahdolliset erikoisruokavaliot huomioon? [/quote] Aina näitä vitun erikoisruokavalioita!!! Ei tällaisia ongelmia onneks ollut entisaikaan. Nykyään on nähtävästi vaikeaa pitää mitään juhlia, kun joku tulee aina vinkuun erikoisruokaa. Syötte helvetti sitä mitä tarjotaan tai jäätte pois. Mua ei ainakaan kiinnostais alkaa väsäämään kymmeniä eri ruokia, kun jotkut nyt vaan mukamas ei voi syödä. Huoh.

[/quote]

Mees nyt helvettiin siitä. Joillain saattaa oikeasti olla esim. hengenvaarallinen allergia. Onko kiva jos joku yöksi jäävä vieras joutuu kärvistelemään nälässä koko ajan? Jonnekin hevon kuuseen tuskin ambulanssikaan tulee kovin nopeasti jos saa allergiakohtauksen.
[/quote]
Mene itse. ALLERGIAT on eri asia kuin erikoisruokavaliot. Eiköhän ap ota huomioon esim. Pähkinäallergiset tai sitrushedelmille allergiset. Ja ap varmaan tuntee henkilöt keitä aikoo kutsua ja tietää heidän mahd. allergiat. Mutta kaikki nämä karppaajat, dieettaajaat, höpö höpö-valiota noudattavat ymv. vois suksia kuuseen tai yhtenä iltana relata. Oikeesti rasittavaa, kun luetellaan et en mä sit voi ottaa patonkia ku mä nyt olen vähähiilarisella ja me taas Jorman kanssa vältellään sokeria, suolaa, rasvaa, mausteita, hiivaa, maitoa, kiivejä, kananmunia, mustikoita, porkkanaa, broileria, jne. jne...

Vierailija
31/34 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun makuun täydelliset bileet. Toivottavasti olet joku minun kavereistani. :)

Vierailija
32/34 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin av:lla mistään nyt onnelliseksi tulee, mutta nyt tulin. Kiitos kaikille ihanille kun viitsitte vastata ja kritisoida/miettiä/perustalla ja keuakkin mun juhlaideaani. Tiedän hyvin että kaikkia en voi miellyttää, mutta jos yyyberkriittisistä av-palstalaisista enemmistö tykkäisi mun juhlista niin eiköhän mun kaveritkin :) Mukavaa Juhannusta teille, saitte mut oikeasti tosi hyvälle tuulelle :)

Vierailija
33/34 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu todellakin kuulostaa kivoilta ja rennoilta bileiltä näin 25 vuotiaankin korvaan! :) Kunhan vaan ne tapakset on just sellasia suht laadukkaita, eli hyvää serranokinkkua ja hyviä juustoja ym. niin loistavaa!

Vierailija
34/34 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, hyvältä kuulostaa! Onko paikalta mitään taloudellisesti järkevää mahdollisuutta mennä taksilla lähimpään kaupunkiin hotelliin? Mä ainakin tykkäisin tehdä ennemmin niin, yhteismajoitus ei oo mun juttu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän