Onko noloa olla ammatiltaan siivooja?
Kommentit (50)
Mikään työ ei ole noloa. On oikein jaloa ansaita leipänsä kovalla duunilla.
Mitä noloa siinä on?
Moni koulutettu vain esittää tekevänsä vaikeaa työtä.
Eikä siivous kovin helppoa ole, ainakaan selälle.
Uutta kysymystä kehiin. Tätä jauhetaan monta kertaa kuukaudessa.
Ei siinä ole mitään sen nolompaa kuin missään muussakaan työssä.
Ehkä vähän kuitenkin ihmettelen, jos joku ei kuitenkaan edes yritä kouluttautua/saada parempaa työtä, kun siivous kuitenkin huonopalkkaista ja raskasta.
Nuorena oli mutta nykyään paskat nakkaan 🙂
Tarpeellinen ammatti, eikä siivoamisen tarve lopu maailmasta ikinä. Voisin vuokrata asunnon siivoojalle, mutta en ikinä puhelinmyyjälle.
Ei ole noloa. Ja mikäli siivoajia ei olisi, niin ainakin meidän työpaikka olisi melko nopeasti karmeassa kunnossa.
Miksi kukaan pitää siivoojan työtä nolona? Miettikää jos siivoojia ei olisi! Ei paljoa tekisi mieli mennä esim. yleiseen vessaan.
Tämä on yksi niistä asioista joista kuuluu sanoa että "ei tietenkään!", mutta kerroppa naiselle nettitreffeissä että olet ammatiltasi siivooja niin arviolta 95% keskusteluista loppuu siihen.
Eli naisten mielestä kyllä se on noloa, koska sellaista ei hyväksytä kumppaniksi.
Noloa on olla huono siivooja, joka ei itse arvosta omaa työtään edes sen verran, että haluaisi tehdä sen hyvin.
Huono palkka ja raskas työ. Teen siivoustyötä osa-aikaisena. Toivon, että saan kohteen jossa voin tehdä töitä yksin.
Ei todellakaan.
Siivooja on duunissa tärkein työntekijä. Pieni porukka meistä pitää myös huolta, että siivoojat saa kaikilta arvostusta.
Miettikää nyt sitä työympäristöä, jos siivoojia ei olisi. Ihan vaan toimistoissakin!
Mä olin kerran töissä paikassa, jossa siivooja kävi tyhjentämässä roskat, pesemässä veskit ja lattiat kahdesti viikossa. Kunkin piti omasta työpisteestään huolta. Toiset kun jättävät esim banaanin kuoria roskikseensa viikoiksi... ja muutenkin YÖK. Ei kiitos enää ikinä moista työpaikkaa.
Ei tietenkään ole noloa! Äitini teki pitkään siivoojan hommia, toimi myöhemmin ravintolakokkina ja varastonhoitaja-esimiehenlä eräässä liikkeessä. Itse olen tehnyt siivoojan ja raksasiivoojan töitä, tehdastöitä liukuhihnalla, konekirjoittajan töitä, sihteerin hommia ja jäin tk-eläkkeelle lakiasiainhoitajan tehtävistä. Joten kaikkeen voi elämänsä aikana ehtiä. :)
Arvostan siivoojia todella paljon.
Ei ole jos on ammattitaitoinen siivooja.
On paitsi jos kyseessä on välivuosiduuni tai nuoruuden ammatti ja pyrkii yliopistoon.
Tämä on sellainen kysymys, mihin kuuluu jeesustella vastauksesi miten upea, tärkeä ja arvostettu ammatti siivous on. Todellisuudessa kukaan näin vastaavista ei itse kehtaisi olla siivooja koska sisimmässään tietää sen, että siivoojaksi mennään vain silloin jos ei muuallekaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan pitää siivoojan työtä nolona? Miettikää jos siivoojia ei olisi! Ei paljoa tekisi mieli mennä esim. yleiseen vessaan.
Tai sairaalaan ja terkkariin.
Ei ole noloa. Itse jostain syystä oletan, että siivojan todelliset mielenkiinnonkohteet on muualla, ja tykkää vaan saada elannon jostain tuollaisesta aika paineettomasta työstä, jossa saa ehkä työskennellä rauhassa omien ajatustensa kanssa tms.
Tulee mieleen joku introvertti kirjallisuuden harrastaja, joka introverttiydestään huolimatta saattaa kuulua kuitenkin larppipiireihin tms.
Ei.