Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin vuokra-asuntoon johon ei ollut tehty looppusiivousta, miksi??

Vierailija
09.02.2022 |

Jouduin siivoon täällä kaikki ite.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei voida tietää, miksi muutit sellaiseen asuntoon. Itse kai sen parhaiten tiedät.

Vierailija
2/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me ei voida tietää, miksi muutit sellaiseen asuntoon. Itse kai sen parhaiten tiedät.

Oli kiire ja tämä oli ainut mitä sain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys kannattaa esittää vuokranantajalle, ei me täällä palstalla voida tietää.

Vierailija
4/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa oikeastaan kysyt: miksi ei ollut tehty loppusiivuosta vai miksi muutit kyseiseen asuntoon?

Vierailija
5/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ilmoittanut isännöitsijälle? Siivoaminen kuuluu poismuuttavalle, ei vuokranantajalle. Edellinen on siis lähtenyt eikä asuntoa ole tarkistettu. Yleensä on viikko aikaa valittaa, jos asunnossa ei kaikki kunnossa. Tekemätön loppusiivous kannattaa ilmoittaa samalla minuutilla, ei viikko sen jälkeen kun olet itse sen siivonnut. Minä ilmoitin heti, ja seuraavana päivänä tuli siivousfirma päiväksi hommiin, ja edellinen asukas menetti koko takuuvuokran.

Vierailija
6/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään niin kädettömiä, laiskoja, itsekkäitä ja kovia sotkemaan omaa elinympäristöään esim luonto rantapaikat jne Ajattelevat että joku muu siivoaa tai että jos ei pakko putsata jälkiään niin ei sitten tarvitse.

Ihminen on likainen eläin.

Vierailija
7/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ilmoittanut isännöitsijälle? Siivoaminen kuuluu poismuuttavalle, ei vuokranantajalle. Edellinen on siis lähtenyt eikä asuntoa ole tarkistettu. Yleensä on viikko aikaa valittaa, jos asunnossa ei kaikki kunnossa. Tekemätön loppusiivous kannattaa ilmoittaa samalla minuutilla, ei viikko sen jälkeen kun olet itse sen siivonnut. Minä ilmoitin heti, ja seuraavana päivänä tuli siivousfirma päiväksi hommiin, ja edellinen asukas menetti koko takuuvuokran.

Ei se isännöitsijälle kuulu, ellei isännöitsijä ole samalla vuokranantaja.

Vierailija
8/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama monta kertaa käynyt. Ihme kädetöntä kädellistä sitä onkin.

Vierailija
9/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikoinaan vvo:n asuntoon. Järkyttävässä kunnossa oli. Siivosin kuukauden sitä läävää. Enkä ymmärtänyt hakea edes alennusta ensimmäiseen vuokraan.

Vierailija
10/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuokranantajan tai vuokraavan tahon tehtävä tarkistaa ja hankkia siivooja, ellei ole siivottu.

Vierailija
11/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vuokranantajan tai vuokraavan tahon tehtävä tarkistaa ja hankkia siivooja, ellei ole siivottu.

Jaa, no ehklä se luuli sitten että oli "siivottu" :D t. ap

Vierailija
12/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelukämpät ja jotkut kiiremuutot on aiheuttanut siivoomattomuuden. muutettiin perheen kanssa kerran rivariin, jossa oli kakkakin jätetty vetämättä. kyllä vitutti. ei huomattu valittaa ja pyytää alennusta ekaan vuokraan, olis kyllä pitäny.kämpän jynssäämiseen ja desinfiointiin meni monta päivää.

moni ei häpeä sotkea ja antaa eteenpäin likasta kämppää.itse olen siivonnut aina edellisen vuokrakämpän siistiksi seuravalle.

Vierailija
13/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa ilmoitat asiasta välittömästi vuokranantajalle, otat tarvittavan määrän valokuvia tilanteesta. Mikäli muuta ei tapahdu ja siivoat sitten itse, voit sitten luovuttaa tulevaisuudessa asunnon samassa kunnossa. Mikäli sitten aletaan vaatimaan siivousta tai uhkaamaan takuuvuokran menetyksellä, kaivat vaan esiin sen sähköpostin niine muuttaessasi ottaminesi valokuvineen ja ilmoitat, että luovutetaan samassa kunnossa ja vuokratakuut haet sitten tarvittaessa oikeuden kautta, todisteethan meillä onkin jo molemmilla tiedossa.

Vierailija
14/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin ei voikaan kaikkea siivota, kuten pestä ikkunoita ulkoapäin.  Minä siivoan silti vaikka asunto olisi kuinka siisti.

Vierailija
15/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja on pidättänyt edellisen vuokralaisen takuuvuokran omaan taskuun siivouksen sijaan. Myöhästä se nyt on valittaa. Ensi kerralla sit paremmin.

Vierailija
16/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvisin ei voikaan kaikkea siivota, kuten pestä ikkunoita ulkoapäin.  Minä siivoan silti vaikka asunto olisi kuinka siisti.

Ikkunoita ei tosiaan pakkasella pestä MUTTA se tarkoittaa, että ne pestään kesällä eikä niissä silloin ole 5 vuoden likoja jos sattuu talvella muuttamaan. Itsekin tuollaiseen "ei pesty koskaan" asuntoon kerran muuttaneena.

Vierailija
17/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut yhteyttä isäntään?

Vierailija
18/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä osakkaan asunto,niin isännöitsijää ei kiinnosta siivoilut. Jos taloyhtiön niin kiinnostaa.

Vierailija
19/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on käynyt kahdesti näin. Ensimmäisellä kerralla vuokranantaja maksoi siivoojat jotka siivosivat sen mitä pystyivät kun oltiin muutettu jo ja toisella kertaa saatiin 250€ hyvitys vuokrasta. Ensimmäinen asunto oli paljon siistimpi kuin toinen joten mielummin olisin ensimmäiseen ottanut hyvityksen vuokrassa ja toiseen siivoojat. Siivosin sitten asuntoa monta viikkoa (koska kaksi lasta joista toinen silloin 4kk ikäinen).

Vierailija
20/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin aikoinaan vvo:n asuntoon. Järkyttävässä kunnossa oli. Siivosin kuukauden sitä läävää. Enkä ymmärtänyt hakea edes alennusta ensimmäiseen vuokraan.

En usko että siivosit kuukauden.