Millaisissa onnettomuuksissa olet ollut? ja ikäsi?
Kommentit (18)
kivi putos varpaalle,se murtui
sormi jäi ovenväliin,se murtui
olkapää meni sijoiltaan
kaaduin,polvi tuli kipeeksi
ei mulla muuta
eiku joo,aivotäräys tuli,liukastuin
Kahdessa pienessä autotällissä, joista kumpikaan ei ollut minun vikani.
Pahin sattui Virossa, kaaduin hämärässä oudoissa portaissa, joissa askelmat oli vinksin vonksin. Meni toinen polvi ja toinen nilkka. Oli aivan hirveät kivut ja sikäläisessä sairaalassa sai siihen panadolia 🙄 eikä muuta tehty.
Meni ainakin puoli vuotta, ennen kuin pystyin kävelemään kunnolla. Matkavakuutus ei korvannut kuin sen panadolin ja taksikyydin sikäläiseen majapaikkaan. Ei kotimatkaa, hakijan matkasta puhumattakaan.
Jäin suojatiellä auton alle 6v. Olin yksin liikenteessä ihan kotini lähistöllä. Siihen aikaan oli normaalia, että tuon ikäiset liikkuvat yksin (80-luvulla). Menin tajuttomaksi ja lensin pientareelle. Heräsin siitä ja ympärilläni oli aikuisia ihmisiä miettimässä mitä tehdään. Itkien tietysti pyysin päästä kotia. Joku aikuinen sitten kantoi minut kotia, jotenkin osasin vissiin asian neuvoa ja äitini meinasi tietysti saada kohtauksen kun näki minut.
Äiti ymmärsi soittaa ambulanssin ja siitä lähdin sitten lanssilla Lastenlinnaan. Jalka oli poikki ja paha aivotärähdys plus tikattavia haavoja yms. Olin poissa koulusta useamman viikon. Olin siis jo 1.luokalla silloin.
Vieläkin mietityttää, miksei kukaan soittanut ambulanssia jo onnettomuuspaikalle? Pääni oli rikkonut auton etuvalon joten melko kova tälli oli. Ja Lähellä oli kuitenkin kauppoja ja taloja.
Yliajajalta kuskilta sain myöhemmin barbin. Se oli hieno. 😊
Parissa kolarissa. Oon tippunut korkeelta.
53v
Putosin pienenä tyttönä meidän vajan katolta, tai siitä romahti katto. Käsi murtui.
Vierailija kirjoitti:
Jäin suojatiellä auton alle 6v. Olin yksin liikenteessä ihan kotini lähistöllä. Siihen aikaan oli normaalia, että tuon ikäiset liikkuvat yksin (80-luvulla). Menin tajuttomaksi ja lensin pientareelle. Heräsin siitä ja ympärilläni oli aikuisia ihmisiä miettimässä mitä tehdään. Itkien tietysti pyysin päästä kotia. Joku aikuinen sitten kantoi minut kotia, jotenkin osasin vissiin asian neuvoa ja äitini meinasi tietysti saada kohtauksen kun näki minut.
Äiti ymmärsi soittaa ambulanssin ja siitä lähdin sitten lanssilla Lastenlinnaan. Jalka oli poikki ja paha aivotärähdys plus tikattavia haavoja yms. Olin poissa koulusta useamman viikon. Olin siis jo 1.luokalla silloin.
Vieläkin mietityttää, miksei kukaan soittanut ambulanssia jo onnettomuuspaikalle? Pääni oli rikkonut auton etuvalon joten melko kova tälli oli. Ja Lähellä oli kuitenkin kauppoja ja taloja.
Onpa ollut typerää toimintaa tuolta auttajalta joka on lähtenyt kantamaan loukkaantunutta. Tuossa törmäyksessä olisi voinut kaularanka murtua ja siksi potilasta ei saisi mennä siirtelemään. Halvaantumisriski.
Ainoastaa silloin jos vaikka auto syttyy palamaan niin loukkaantunut vedetään varovasti kauemmas.
Onko ollut oppimisvaikeuksia tms. tuon jälkeen? Tuosta pään lyömisestä voisi varmaan jäädä jonkilainen aivovamma.
8-vuotiaana hyppäsin keinusta, käsi murtui.
Kolmisen vuotta sitten olin hirvikolarissa, mitään vammoja ei tullut.
Olen 45- vuotias.
Kun synnyin, olin silloin 0-vuotias.
Autolla tieltä ulos ja metsään mutta onneksi joku tolppa ja jäi noin metrin päähän eli hankeen upposi vain auto.
Hevosen selästä olen tippunut useasti ja ollut niiden kanssa muitakin vaarallisia tilanteita kuten pillastumisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliajajalta kuskilta sain myöhemmin barbin. Se oli hieno. 😊Onpa ollut typerää toimintaa tuolta auttajalta joka on lähtenyt kantamaan loukkaantunutta. Tuossa törmäyksessä olisi voinut kaularanka murtua ja siksi potilasta ei saisi mennä siirtelemään. Halvaantumisriski.
Ainoastaa silloin jos vaikka auto syttyy palamaan niin loukkaantunut vedetään varovasti kauemmas.Onko ollut oppimisvaikeuksia tms. tuon jälkeen? Tuosta pään lyömisestä voisi varmaan jäädä jonkilainen aivovamma.
Ei jäänyt mitään vammoja (tietääkseni). Koulussa olin keskimääräistä etevämpi jos näin voi sanoa.
Siinä ympärilläni oli useampia aikuisia ihmisiä ja vaikka aikaa kulunutkin jo kymmeniä vuosia niin muistan sen kinastelun, että mitä tytölle tehdään. Päättivät sitten kotia kantaa kun sinne itse pyysin.
Olin pyydellyt äidiltäni anteeksi ilmeisesti jonkinmoisessa shokissa. Ja siis hyvä ihana äiti oli eikä ollut mitään anteeksipyydettävää tietystikään.
Yliajaja jatkoi siitä matkaa sitten johonkin tapaamiseen kolarin jälkeen. Myöhemmin sain tietää, että poliisitutkinta siitä tuli, ilmeisesti myös jotain korvauksia tuli. Näistä en ole varma, koska ei ole enää ketään keneltä kysyä.
Sairaalassa olosto en muista paljoa, muuta kuin pahan ruuan ja sen barbin. Yliajaja kävi siis katsomassa minua sairaalassa.
Hirvikolari kuorma autolla ajalla ennen turvavöitä. Autoradio putosi päähän, ei muuta. Hevosen selästä tippumisia, 5 aivotärähdystä,muutama kylkiluun murtuma ja yksi sormi. Pari peltikolaria, ei vammoja.
Lasketteluturma sekä liikenneonnettomuus. M43.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini jäi myös auton alle 8-vuotiaana joskus ysärin alussa ja ainoa joka osasi alkaa auttaa oli se rattijuoppo joka ajoi hänen päälleen. Ollaan juteltu että aika absurdi tilanne kun paikalla oli kuitenkin kuulemma useita töistä palaavia aikuisia ihmisiä ja kännikala joka on aiheuttanut onnettomuuden on ainoa joka osaa toimia tilanteessa.
Olen kolmenkympin paremmalla puolella ja tähän mennessä olen murtanut molemmista jalkateristä luita, ranne on murtunut, etuhampaat irronnut, kylkiluu murtunut, reisilihas revennyt, nivelsiteet mennyt molemmista nilkoista. Lisäksi murtunut muutama sormi. Muuta en äkkiseltään muista.
Rapatessa roiskuu, erillisissä tilanteissa nuo on sattunut. Jäänyt kaatuvan hevosen alle, pudonnut juostessa vähän hankalammilta reitiltä, rinteessä on laskettu selän suunnalta päälle, harrastuksessa huonosti vastaanotettu potku jne.
Olen kaatunut pyörällä ja murtanut olkaluun. Sen pahempaa ei ole sattunut.
N36
en mina olr kuollut mina vammaubuin autoonnettomuubessa 4 vuotta sitten